Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Protectie: cross-harnas of...?  (gelezen 9400 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Protectie: cross-harnas of...?
« Gepost op: 23-08-2006, 13:40 »
Hallo,

Ik moet nog rug/borst/elleboog/etc protectie aanschaffen en zit te dubben wat het moet worden.
De protector heb ik nodig voor een rit van zo'n 5000 km en zal 'm dus een aantal weken dagelijks dragen. Een cross-harnas lijkt me niet bijzonder comfortabel (maar, ik heb er geen ervaringen mee)

Voor wat betreft de rugbescherming: ik zie regelmatig van die exo-skeletten waarbij de rugprotector doorloopt tot aan je stuitbeen. Is dat wel handig als je de meeste tijd staat?

Wie kan me iets aanraden?

Alvast bedankt!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2006, 13:53 »
Een cross harnas zit best wel goed hoor. Ik heb (zoals velen hier) zo'n protektievest met overal van die kunststof stukken en een ingebouwde rugbeschermer met een brede strook klitteband om mijn pens/middel. Ik zou niet zonder meer willen. Ik wil nog weleens op mijn plaat gaan en het heeft volgens mij wel de nodige blessures voorkomen.

Maar voor een reis van 5000 km? Denk dat ik dan toch zou gaan voor een jas met ingebouwde protektie, en een losse rugbeschermer.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2006, 14:05 »
Die plastic crossharnassen zijn over het algemeen niet geschikt voor hogere snelheden en asfalt en zo (lees waarschuwingen en grebruiksvoorschriften). 't Is meer dan niks maar maak niet de fout dat gelijk te stellen met de protectie die volwaardige motorkleding geeft.