Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Protectie: cross-harnas of...?  (gelezen 9397 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #15 Gepost op: 23-08-2006, 19:29 »
Ik heb sinds twee jaar een Sinisalo, na een paar valpartijen zijn de drukkers van de rugprotector agfgebroken. De onderkant gaat dan in je rug zitten prikken, en da's niet fijn... Heb het nu met ducttape vastegezet, werkt op zich goed. Heb eens een Alpinestarsvest  gepast bij Sommer, maatje van me heeft 'm ook, (had ook Sinisalo) en is daar veel beter over te spreken.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #16 Gepost op: 23-08-2006, 19:31 »
Nieuwe bril nodig  ::) klikkerdieklik.

En nu we toch bezig zijn met buurten. Klik hier dus voor:

Hepco & Becker koffers voor 1200GS (past ook op KTM ?)
Tanktas
Tuareg zijtassen
Duozit tas
Ortlieb rolbag
2 slaapzakken
Kinderjas
2 helmen
Dat harnasje dus
Laarzen
Compressor
 ... en een racefiets.....  ???

Blijkbaar houdt iemand een grote schoonmaak



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #17 Gepost op: 23-08-2006, 19:37 »
ja zoveel dingen dat kan ik allemaal niet meer bevatten hoor o mijn leeftijd, mis het overzicht ::).

en ik moet Seppenwoolde betalen dus het funbudget is op voor de eerste tijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #18 Gepost op: 23-08-2006, 21:38 »
mbt je originele vraag: Is zo'n rugskelet fijn?

Ik heb zo'n vest (UFO achtig, gekocht bij BDM in de bieding, zonder merk en versie zonder niergordel )want daar kan ik niet aan wennen):
Enige echte nadeel vind ik: Die lange rugpunt van het skelet steekt nadat je gezeten hebt en wil staan soms IN je broek in plaats van erover. Gevolg: je kan niet strekken en je krijgt pijn in je rug...
De oplossing is eenvoudig, maar moet ik nog steeds maken: Een klipje tussen broek en harnas.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #19 Gepost op: 24-08-2006, 00:10 »
Ik heb ook zo'n Mutant-Ninja-Turtle vest van Dainese en dat (be)valt prima :-X
Kost wel een rib uit je lijf maar ja... die kan dan ook niet meer kneuzen of breken 8)

Serieus: hij zit heel erg ekker maar ik heb wel hetzelfde probleem als Gerben: de rugprotector kruipt in je broek >:(
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #20 Gepost op: 24-08-2006, 08:43 »
zijn er ook merken die je echt niet moet kopen?

Ik heb een beetje zitten zoeken en de prijzen zijn toch allemaal zo rond de 130-190 euro voor een vest van de voor mij bekende merken. natuurlijk zijn er bij die de top zijn en daar betaal je ook meer voor. Op ebay staat ook vesten van 50-60 euro van onbekende merken voor mij. Is dat NOGO niet doen, het prijsverschil moet toch ergens in zitten, toch?

Nu rijdt ik met een antiek wit plastick ding dat eerder bedoelt is tegen steenslag en het niet penitreren van scherpe objecten als je valt, dan dat die kneusingen kan verkomen/beperken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #21 Gepost op: 24-08-2006, 08:52 »
H
Ik heb die harnassen nooit echt serieus overwogen, volgens mij zijn die alleen om de stenen op te vangen van iemand die voor je rijdt en niet om je te beschermen bij een val.

Heb 2 keer de protectie van een harnas mogen ervaren helaas. 1 keer in contact met een book en 1 in contact met stuur en eenbevroren maisplak
Kan zeggen die dingen absoberen energie een geweldige hoeveelheid energie.

Maar het blijft persoonlijk natuurlijk

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #22 Gepost op: 24-08-2006, 09:41 »
In dit draadje staan ook nog wat ervaringen: http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=786.0

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #23 Gepost op: 24-08-2006, 10:49 »
Serieus: hij zit heel erg ekker maar ik heb wel hetzelfde probleem als Gerben: de rugprotector kruipt in je broek >:(

Weet je wat ik daarvan echt kut vind is dat daardoor mij broek steeds afzakt, en als ik dan wil op- of afstappen zit dat kruis tussen mijn knieen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #24 Gepost op: 24-08-2006, 11:25 »
Weet je wat ik daarvan echt kut vind is dat daardoor mij broek steeds afzakt, en als ik dan wil op- of afstappen zit dat kruis tussen mijn knieen...
Precies, dat probleem had ik ook. Ik heb al twee keer het kruis van m'n broek moeten dichtnaaien. :-\
Rugbeschermer aan de broek vasthaken werkt ook niet, dat is niet flexibel genoeg  :(
Ik heb voor een paar euro een paar bretels aangeschaft en dat werkt wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #25 Gepost op: 24-08-2006, 12:13 »
De reden waarom ik met een crossvest rij:

- vest blijft beter op zijn plek zitten bij een valpartij; een jas gaat draaien en verschuiven en dan zit de protectie niet meer op zijn plek; een vest met losse jas/shirt erover heeft daar minder last van; jas draait en schuift maar vest blijft zitten omdat het nauw om het lichaam sluit; om die zelfde reden draag ik ook losse kniekappen onder mijn broek; dan hangen ze niet te laag als ik ga staan!

- vest kun je ook los dragen van de jas; bij warm weer draag je er gewoon een licht cross shirt over; daarnaast kun je de losse jas ook gebruiken als je een keertje niet op de brommer zit; bijvoorbeeld tijdens vakanties kan dat handig zijn :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #26 Gepost op: 24-08-2006, 17:54 »
Precies, dat probleem had ik ook. Ik heb al twee keer het kruis van m'n broek moeten dichtnaaien. :-\
Rugbeschermer aan de broek vasthaken werkt ook niet, dat is niet flexibel genoeg  :(
Ik heb voor een paar euro een paar bretels aangeschaft en dat werkt wel.
ik rij al jaren met bretels :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #27 Gepost op: 24-08-2006, 20:41 »
ik rij al jaren met bretels :P
Hoe zal dat komen. ;) :P
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #28 Gepost op: 25-08-2006, 07:33 »
 ??? ??? :-X

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Protectie: cross-harnas of...?
« Reactie #29 Gepost op: 25-08-2006, 09:55 »
Wij (een vriend van mij en ik) gaan specifiek naar Oz om "the French Line" te doen. De route is ruwweg Melbourne->Adelaide->Oodnadatta->Birdsville->Innamincka->Melbourne.
De bedoeling is dus eigenlijk wel om het rustig aan te doen om het materieel (en onszelf) heel te houden...

www.thefrenchline.com
[offtopic] als ik jou was zou ik een portofoon meenemen lpd/prm (433/446MHz) aangezien die dingen daar door iedereen worden gebruikt en niet duur zijn (€20 ipv country-telefoon $150) want hulp is daar altijd verweg (net als alles). het is ook gebruikelijk om voordat je begint aan een track als de french line je te melden bij de politie en aan de andere kant weer af te melden.
btw de french line is toch alleen een rechte weg?! wat moet je daar nou? doe dan de gunbarrel. en als je in adelaid bent ga dan ook ff op kangeroo eiland kijken, de boot is niet duur en ik vond het toch wel leuk daar (wilde kangeroes aaien, koala's kijken, zee leeuwen, maffe rotsen en nog meer)