Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")  (gelezen 4142 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Supermotard wordt op termijn het enige alternatief als je in NL nergens meer met noppenbanden kan rijden.  :( Of zal het zo'n vaart niet lopen...

Dat alles op slot gaat en/of geasfalteerd wordt gaan wij nog meemaken vrees ik :-\ Dan nog ff een algeheel verbod op het rijden met noppenbanden (DOT of niet) of asfalt en klaar zijn ze in Den Haag. Milieumaffia tevreden, ANWB tevreden, Fietsersbond, etc, etc.
Ja, ik vrees dat wij een uitstervend ras zijn >:(  En in de buurlanden zal het er niet veel anders aan toe gaan.

Rest ons de mountainbike. Hoewel ik me er nooit in heb willen verdiepen hoe legaal of illegaal dat is. Wat niet weet wat niet deert hé :P Tot nu toe in 15 jaar 1x aangehouden en na een venmanende toespraak weer vrijgelaten. Ik kijk nu wat beter om me heen :-X

Maar BOT (back-on-topic): gaaf Inge, zo'n SM-cursus. Geeft ook wel een adrenaline-boost denk ik  :o ;D


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2006, 17:05 »
Dat alles op slot gaat en/of geasfalteerd wordt gaan wij nog meemaken vrees ik :-\ Dan nog ff een algeheel verbod op het rijden met noppenbanden (DOT of niet) of asfalt en klaar zijn ze in Den Haag. Milieumaffia tevreden, ANWB tevreden, Fietsersbond, etc, etc.
Ja, ik vrees dat wij een uitstervend ras zijn >:(  En in de buurlanden zal het er niet veel anders aan toe gaan.

GS GJ

Welnee, zo'n vaart zal het niet lopen. Er zijn genoeg gebieden waar je je lekker uit kunt leven. Misschien dat we er in de toekomst wat verder voor moeten rijden, maar dat heel west europa straks afgesloten is geloof ik niet in.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2006, 17:38 »
tja.... hobbies kosten geld. Of je nou lid bent van de tennisclub of andere sportclub. De lidmaatschapgelden zijn tegenwoordig best hoog. Wij betalen....eh buiten de houderschapsbelasting  ;) eigenlijk niets.

In hoeverre is het haalbaar om met een X aantal clubleden/ motorclubs een aantal hectare grond te pachten omdat vervolgens tot een groot enduroparc om te toveren. Entree heffen...of abonnement.....10 badenkaart
Natuurlijk moet men rekening houden met bestemmingsplannen en milieueisen. Maar wellicht zijn er ergens baggerspecie depots of vuilstorts die ver van de bewoonde wereld liggen en hiervoor gebruikt kunnen worden. Goed aanplanten en we hebben een eigen Bilstain. Camping erbij. Goed voor de plaatselijke economie....

Maar ik ben vast niet de enige die dit bedenkt..... :-X
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2006, 17:47 »
bedenken is goed
maar wie doet het??? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2006, 18:02 »
inderdaad G-spot, je bent niet de enigste die dit soort dingen bedenkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2006, 18:55 »
Hetzelfde probleem speelt al jaren met een wildwater-kanobaan. Dat komt ook maar niet los van de grond.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2006, 19:26 »
Hetzelfde probleem speelt al jaren met een wildwater-kanobaan. Dat komt ook maar niet los van de grond.

Volgens mij ligt er 1 in zoetermeer op het moment

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #7 Gepost op: 24-08-2006, 20:57 »
dat klopt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #8 Gepost op: 24-08-2006, 22:03 »
Er zou er in Grave ook eentje komen. Alles word in de schoot geworpen, en toch komt-ie er niet.

Willen we een enduropark in NL, dan moet er een verrekte sterke organisatie achter staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #9 Gepost op: 24-08-2006, 23:32 »
Ach, er zijn altijd mensen die er last van hebben, hoe ver je ook van de bewoonde wereld af zit. En als er mensen last van hebben, is het per defenitie ofwel geen lang leven beschoren ofwel gewoon niet mogelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #10 Gepost op: 25-08-2006, 08:58 »
Eens. Of je krijgt geen vergunning omdat je terrein te dicht bij de bewoonde wereld  ligt. Of je krijgt geen vergunning omdat er geen bewoonde wereld in de buurt is, dat dat in ons land uniek is en dat ze dat zo willen houden.
En praat ze maar eens aan het verstand dat wij een terreintje willen hebben voor een beetje Enduro rijden en dat dat iets heel anders is dan een crossbaan met snerpende tweetakten.
Neu, als we het geld al hadden zou het nog een hele kluif worden :-\

Maar aan de andere kant wordt het zanddepot bij Strand Horst, waar menigeen van ons een paar uur in het zand heeft lopen dollen, nu gepacht door een exploitant die het verhuurd aan 4x4-klups ::)


GS GJ :-\
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #11 Gepost op: 25-08-2006, 08:59 »
We zijn wel erg offtopic aan het raken zo :-X
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #12 Gepost op: 25-08-2006, 09:04 »
We zijn wel erg offtopic aan het raken zo :-X

Maar wel een interessant off-draadje. Waar is de modder-eter om er een zelfstandig draadje van te maken?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #13 Gepost op: 25-08-2006, 10:06 »
[..]
Waar is de modder-eter om er een zelfstandig draadje van te maken?


Sorry, was effe aan het werk. Bij deze dus.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De toekomst van allroad... (afgesplitst van "Ook voor mij oranje !")
« Reactie #14 Gepost op: 25-08-2006, 12:08 »
Vervelend hè......................... dat werken :P