Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dagje Crossen Op Valkenswaard  (gelezen 10380 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #15 Gepost op: 25-08-2006, 23:08 »
leuk,

ook voor echte crossmotoren ? (lc8  :P)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #16 Gepost op: 26-08-2006, 10:52 »
Goed plan Rolf en dan maken we een vriendschappelijk wedstrijdje voor lichter dan <135 , 135-185  >185 kilo, of maak ik nou een hele rare verdeling. ::)
Ik ken niemand hier die zwaarder is dan 135 kg  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #17 Gepost op: 26-08-2006, 10:58 »
Nou.... euh...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #18 Gepost op: 26-08-2006, 12:52 »
Lijkt mij ook wel wat, zo'n dagje op een crossbaan. Als het uitkomt met de datum kan je op me rekenen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #19 Gepost op: 26-08-2006, 18:25 »
Lijkt me wel leuk. Morgen mag mijn baggerbrikje niet mee..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #20 Gepost op: 26-08-2006, 19:38 »
Ik ga zondag ook, maar ben voor een andere keer ook wel te porren.

Ik ben ook wel eens wezen rijden op de crossbaan in Heerde( http://www.grondbank.nl/heerde.htm). Is wel kleiner dan Valkenswaard, maar daardoor wellicht ook prettiger geprijsd. Wil wel eens kijken of ik achter de prijs en contactpersoon kan komen.

Is een hele mooie baan. Zou mooi zijn als je er meer over weet!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #21 Gepost op: 27-08-2006, 08:40 »
is het misschien verstandig om het pas in de lente te doen? dan hebben we de tijd voor de voorbereiding,promotie,(noppenforum)en organisatie en bovendien zijn de ritten in nederland dan weer voorbij dus waarschijnlijk meer liefhebbers en heel belangrijk mooi weer!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #22 Gepost op: 27-08-2006, 09:44 »
Dan zijn wij juist weer in Zuid-Frankrijk en zo.

Erwin rijdt volgens mij ook nog alle off-roads of enduro's en toch weet hij de fun-ritjes d'r ook nog bij te persen. Chapeau!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #23 Gepost op: 27-08-2006, 11:23 »
Kdoemee!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #24 Gepost op: 27-08-2006, 13:58 »
ik en ron willen ook wel mee

paul

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #25 Gepost op: 27-08-2006, 14:23 »
Als het op een zaterdag is dan doe ik ook mee!!
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #26 Gepost op: 29-08-2006, 22:53 »
Is een hele mooie baan. Zou mooi zijn als je er meer over weet!

Dat weet ik inmiddels :D

Ik heb vanavond contact gehad met de voorzitter van de MSV NOV (MotorSportVereniging NoordOostVeluwe, http://www.msvnov.nl/)

De baan is te huur op alle dagen dat zij hem zelf niet gebruiken. Ze trainen op woensdag- en zaterdagmiddag vanaf 13.00 uur. Eens in de zoveel tijd zijn er wedstrijden op zaterdag (zie kalender) en is de baan de hele zaterdag in gebruik.
De zondagen zijn vrij, maar dan willen ze eigenlijk geen motorrijders hebben i.v.m. geluid. Eén keer teveel herrie op zondag en ze zijn hun vergunning kwijt. Dat risico wil hij liever niet nemen. Zelf heb ik ook geen zin om daar discussie te gaan voeren over de hoeveelheid herrie die iemands motor produceerd. 4x4's zijn dan wel welkom (hebben blijkbaar altijd een beschaafde uitlaat :P)
Door de weeks is ook mogelijk, maar zal wel moeilijk liggen om dan voldoende deelnemers te trekken.
Blijft over de zaterdagochtend van 09.00 tot 13.00 uur. Vanaf 13.00 uur start hun eigen training.
Catering is bespreekbaar bij grotere aantalen deelnemers (zeg meer dan 20 M/V)

De kosten vallen (mij) enorm mee: € 200 per halve dag.

Plattegrond van het circuit:


Voor de goede orde; het is geen Valkenswaard. Ik heb op beide gereden met de BMW. V'waard is langer en breder, heeft veel meer overzicht en kent meer heuvels en bulten. Heerde ligt mooi in een naaldbos en is daardoor een stuk knusser (voor zover dat kan met een crossbaan).

Aan de andere kant zijn de kosten ook een stuk lager en daarmee het financiele risico voor degene die de organisatie op zich neemt ook. Volgens mij biedt Heerde voor een ochtend rijden voldoende uitdaging met mooie kombochten, klimmetjes, springbulten, van dat mooie diepe gele sahara-zand, modderpoeler, etc. En met 20-30 man rijd je elkaar absoluut niet voor de wielen.
Als je wat op de site neust krijg je ook een indruk van het parkoers. Zelfs dit kan er:



Interessant genoeg om verder te gaan?
Ik wil het wel op me nemen om de contacten verder te leggen en naar een datum toe te werken. Mijn voorstel is om dan in te steken op een zaterdagochtend ergens de komende weken, maanden. Vooraf aanmelden, na sluitingsdatum de totale kosten delen en dan mag iedereen storten. Kan je alsnog niet dan heb je pech en ben je je centen kwijt. Of je stuurt een leuke vervanging. 

Hoor graag jullie reacties,


GS GJ :D



 
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #27 Gepost op: 29-08-2006, 23:01 »
Je kan voor foto's ook kijken op http://www.4x4wintertrail.nl/foto.htm, maar dan zie je wel heel veel 4-wielers. De fotos'van 2005 zijn van slechte kwaliteit (te donker), de voorgaande jaren zijn beter.
De enige tweewieler die je daar zie bennik ;D


GS GJ
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #28 Gepost op: 29-08-2006, 23:03 »
jewel, als het maar niet alleen maar van dat zand is, want dat is voor allroads gewoon te zwaar (we zijn hier een allroadforum toch?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dagje Crossen Op Valkenswaard
« Reactie #29 Gepost op: 29-08-2006, 23:10 »
Ik kon er met de TCS (BMW R80)  prima doorheen komen. Kenda Trackmaster voor en Stonemaster achter.

Hoe het weer in die periode (begin december 2005) was herinner ik me niet meer, maar volgens mij niet zo abominabel nat als nu. Ze hebben me er wel op het diepste punt van het circuit een keer uit moeten slepen omdat ik tot over mijn assen in de bagger zat. Maar dat lag meer aan mijn eigenwijsheid/ongeduld :-X Links ervan kon je prima rijden.

Op Tourances zal je er niet veel plezier aan beleven. Maar dat heb je op Valkenswaard ook niet.


GS GJ :D

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)