Wijs op Reis > Reis- en Landeninfo

Motor kopen in Australiƫ en naar nederland rijden

<< < (2/5) > >>

patrick2wd:
beste tijd voor het noorden (hoogte cairns) is vanaf half april,
daarvoor kan het nat zijn en wegen slecht berijdbaar,

aan de andere kant "wat is onberijdbaar" met een enduro....
west australie en door de woestijn kan een uitdaging zijn in de natte periode,
(januari/ februari en groot deel maart)
Het zuiden weinig ervaring, maar kan daar weer behoorlijk koud zijn als je een poos in het noorden geweest zijn..

maar voor veel zaken is een oplossing..
leuk plan!

Tigerwil:

Ik ben 3 keer in AustraliĆ« geweest om motor te rijden. 1 keer met  XT600's, 1 keer met eigen Tigers te verschepen(zie foto) en 1 keer op een leenmotor van een vriend. Uiteindelijk op de meeste uithoeken geweest en totaal zo'n 30.000km daar afgelegd. Daar kopen is niet zo moeilijk als je maar een third party verzekering hebt. Hoewel dat ook per staat verschild....Het lastigste zal zijn de Visa regelen en de Carnet de Passage voor de motor als je over land terug rijdt. Mochten jullie vragen hebben stuur maar een PM


Mar waarom een DR ? Niet dat ie verkeerd is maar ik zou ook bv een KLR650 overwegen.




ghulst:

--- Citaat van: subroutine op 24-02-2017, 13:14 ---kijk eens of je contact kan krijgen met Nathan Millward.

www.nathanmillward.com

--- Einde van citaat ---
Ik heb Nathan vandaag ontmoet en hij zei dat je hem gewoon kunt mailen om hem vragen te stellen over zijn trip en de dingen die hij weet. Dus dat zou ik gewoon doen.


--- Citaat van: subroutine op 24-02-2017, 13:14 ---ook is er een chicky die in dr uppie bijna het zelfde gedaan heeft.
chantal Simons : www.chickonthechookchaser.com
heb haar visite kaartje gekregen op de motorbeurs gister.
ze staat bij de stand van trafel2explore in hall 12 of 11 ofzo

--- Einde van citaat ---
Ik heb haar vandaag bij Motor Trails ontmoet op de motorbeurs (Stand 09.E024). (Heb overigens ook even je link aangepast, omdat hij niet werkte bij mij.)
Leuk gesprek gehad. Gave reis ook die zij heeft gemaakt.

martinE:
De staat "Western Australia"(WA) waar Perth in ligt is de gemakkelijkste staat om iets met wielen en een motor te kopen en op naam te zetten. Het voordeel van een WA kenteken is ook dat het in andere staten weer gemakkelijk verkocht kan worden. E.e.a. is hier net ff anders geregeld dan in andere staten. Verzekering en overschrijven kan op afstand dmv computer. Wij hebben 6 jaar geleden een ongelooflijk mooie, maanden lange offroad trip gemaakt met een HJ60. Gekocht net buiten Perth en verkocht in Darwin. Adres dat ik opgegeven had was er een van de camping waar wij toen gestart zijn. Als je ergens zou moeten beginnen is het dus WA. Een beetje vergeten hoek van Australie, maar o zo mooi. Had in Darwin de verscheping van de HJ60 per container naar Nederland al geregeld, maar op het laatste moment voor pracht prijs toch verkocht aan een invalide man die samen met een ander een rondje OZ deed op een handbike. Hij is invalide en wilde hiermee aandacht vragen voor gehandicapten. De auto werd gebruikt als volgauto met daar alles op een aan. De optie om vanuit Australie terug naar huis te rijden is overwogen, maar omdat we in dat tussenjaar ook nog een grandtour offroad door Marokko in de planning hadden hebben we hier vanaf gezien ivm de tijd die dat in beslag zou gaan nemen.

Zou wel goed rekening houden met de seizoenen daar. In het natte seizoen wil je echt niet op de verkeerde plekken zitten. Wegen niet begaanbaar of zelfs totaal weg. Planning is dus essentieel.

K.J.:
Dit forum stelt nooit teleur! Super bedankt allemaal, het zijn allemaal nog onzekere toekomst plannen en ik plan niet zo ver vooruit maar toch handig om wat meer duidelijkheid te hebben:)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie