Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motor kopen in Australië en naar nederland rijden  (gelezen 2021 keer)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
 ;D  Hoop niet dat die boot  iets voorspelt over je reis... :-X


Succes met je gave plan!!! ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

De KLR doet het prima:) heb een trip van 5000km van Melbourne naar Perth gedaan en geen problemen. Mis mijn xt660z die ik in Nederland heb af en toe wel. De KLR heeft weinig vermogen,slechte remmen en vering.
Ik ben nog steeds van plan ermee naar Nederland te rijden. Probleem is alleen dat hij een jaar te nieuw is om op nl kenteken gezet te kunnen worden. Heeft iemand ideeën wat ikmet de motor kan doen na de reis? Zou ik hem zonder kenteken kunnen verkopen of krijg ik er dan niets meer voor?

Offline member

Probleem is alleen dat hij een jaar te nieuw is om op nl kenteken gezet te kunnen worden.

Want? Wat is het probleem dan?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
als model overeen komt met een model wat elders is de EI voorkomt is een kenteken geen probleem..
En al is de brommer één dag oud..
ook dan kan je deze importeren..
Ik weet niet waar je op doelt met te jong??

"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

  • *
  • toys for boys
De KLR doet het prima:) heb een trip van 5000km van Melbourne naar Perth gedaan en geen problemen. Mis mijn xt660z die ik in Nederland heb af en toe wel. De KLR heeft weinig vermogen,slechte remmen en vering.
Ik ben nog steeds van plan ermee naar Nederland te rijden. Probleem is alleen dat hij een jaar te nieuw is om op nl kenteken gezet te kunnen worden. Heeft iemand ideeën wat ikmet de motor kan doen na de reis? Zou ik hem zonder kenteken kunnen verkopen of krijg ik er dan niets meer voor?

Je kan de motor gewoon in nederland importeren. Je motor is ouder dan 6 maanden EN heeft meer dan 6.000km gereden, hierdoor wordt hij niet als nieuw gezien en kan je de bpm afschrijvingtabel gebruiken of de bpm calculator van fast-guzzi, http://fastguzzi.nl/bpm/

Tof plan! Ga je een polarsteps.com oid bijhouden zodat de geïnteresseerden je kunnen volgen?

Offline member

Als de motor van voor 01-01-2006 is hoeft hij niet gekeurd te worden en kan hij makkelijk op kenteken gezet worden. Maar deze KLR is van 2007 en er is nooit een Europese typegoedkeuring voor geweest dus moet hij eerst gekeurd worden wat erg prijzig schijnt te zijn en waar hij waarschijnlijk niet doorgeen komt ivm emissie eisen :(

Offline member

  • *
  • toys for boys
Als de motor van voor 01-01-2006 is hoeft hij niet gekeurd te worden en kan hij makkelijk op kenteken gezet worden. Maar deze KLR is van 2007 en er is nooit een Europese typegoedkeuring voor geweest dus moet hij eerst gekeurd worden wat erg prijzig schijnt te zijn en waar hij waarschijnlijk niet doorgeen komt ivm emissie eisen :(
Juistem, ik begrijp je. Voor de meeste motoren uit Belgie of Nederland is dat zomaar klaar, in dit geval dus niet. Niet goed gelezen. oeps  :-X

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
Als de motor van voor 01-01-2006 is hoeft hij niet gekeurd te worden en kan hij makkelijk op kenteken gezet worden. Maar deze KLR is van 2007 en er is nooit een Europese typegoedkeuring voor geweest dus moet hij eerst gekeurd worden wat erg prijzig schijnt te zijn en waar hij waarschijnlijk niet doorgeen komt ivm emissie eisen :(

Ik zou eens goed kijken en informeren..
anders heb je straks een illegale brommer,

wellicht dat jouw model ook in spanje/ Italië voorkomt.. .
Ik zou eens mailen naar de RDW..
Nout geschoten.. .
"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

Ik heb volgende bericht gehad van het rdw ::)

Of er voor uw voertuig een Europese Typegoedkeuring is kan alleen de fabrikant/importeur beantwoorden. Maar, als u verhuist naar Nederland en u uw voertuig mee kunt nemen als verhuisboedel is dat helemaal niet zo belangrijk.

1) Aangezien uw voertuig van buiten Europa komt, moet het op z'n allerminst gekeurd worden aan de hand van de Permanente Eisen, ook als er een Europese Typegoedkeuring (certificaat van overeenstemming) aanwezig is.
2) Als er geen Europese Typegoedkeuring is, en het voertuig is ook geen verhuisgoed, dan moet het voertuig op Testcentrum Lelystad worden gekeurd en moet het voldoen aan zowel de permanente eisen, als ook de toelatingseisen.
3) Als uw voertuig verhuisgoed is, moet het voldoen aan de Permanente Eisen (kan gekeurd worden op een regulier RDW keuringstation). Ook indeze situatie , als u aanvullend een CVO heeft moet het voertuig technisch gekeurd worden aan de hand van de Permanente Eisen.

Samenvattend :
Een technische keuring op basis van Permanente eisen is in uw geval altijd van toepassing.
Heeft u GEEN Europese Typegoedkeuring (cvo) , EN het voertuig is ook geen verhuisgoed, dan moet het voertuig gekeurd worden op Testcentrum Lelystad, waar het getoetst wordt op de Permanente Eisen + de toelatingseisen.

Het is dus mogelijk hem op Nederlands kenteken te krijgen als ik hem als verhuisgoed kan importeren... Eens kijken wat daar voor nodig is!




banner