Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006  (gelezen 21208 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #90 Gepost op: 27-10-2006, 07:39 »
Het is op de A6, afslag Almere Haven (ik dacht nummer 4, maar dat ga ik nog even uitzoeken). Er is overigens maar 1 afslag Almere Haven.

Als je vanaf Amsterdam komt is het onder aan de afslag verkeerslichten links, de A6 weer onderdoor. Tweede verkeerslichten rechts, je ziet vanzelf de grote "M".

Als je vanaf Lelystad komt is het onderaan de afslag links en gelijk de volgende verkeerslichten weer rechts!

Ik ga het zo nog even checken voor de zekerheid  ::)  ;)

YEP, het is inderdaad afslag 4!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #91 Gepost op: 27-10-2006, 09:06 »
Hoi Marten,

Ik duikel van de wachtlijst zo op de lijst-der-gelukkigen, maarruh, moesten wij de pecunia nu aan je overmaken of doe je dat daar contant, ter plekke?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #92 Gepost op: 27-10-2006, 09:59 »
Hoi Marten,

Ik duikel van de wachtlijst zo op de lijst-der-gelukkigen, maarruh, moesten wij de pecunia nu aan je overmaken of doe je dat daar contant, ter plekke?

Noppy
Ter plaatse dus.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #93 Gepost op: 28-10-2006, 08:42 »
Veel plezier allemaal (bericht 8) 

Op weg naar 15 berichten en member-status...  :o


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #94 Gepost op: 28-10-2006, 08:59 »
het gaat door???
Het giet hier al uren, niet een beetje regen maar echt alles zeik nat.
en dan op de motor heen rijden?? hmmmm.. wil even een confirmatie dat het door gaat, niet dat ik er zo in me eentje sta.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #95 Gepost op: 28-10-2006, 09:02 »
zie je zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #96 Gepost op: 28-10-2006, 09:45 »
www.buienradar.nl
Het ergste is voorbij, ziet er hoopvol uit.  Tot zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #97 Gepost op: 28-10-2006, 18:07 »
net trug het was erg leuk en leerzaam wel een paar keer hard gevallen dus nu lekker veel spierpijn

paul

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #98 Gepost op: 28-10-2006, 19:03 »
Het was giga-leuk!

Diverse bochten en heuvels geoefend. Voor mij was Almeria de primeur, leuk terreintje!

Terugweg was minder; moest toch echt onderweg even stoppen voor een bakkie troost en wat Tuccies.

Toen ik thuis kwam stond er een lekker warm bad voor me klaar. Glaasje wijn en toastje met Brie in bad. Gebubbeld en gejet en daarna aan een groot bord Chinees, dat maakte de dag af.

Nu op de bank nagenieten van de spierpijn.

Heren van de organisatie: bedankt voor de goede zorgen!

Noppy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #99 Gepost op: 28-10-2006, 19:08 »
Zo, ben ook weer effe aan het bijkomen.

Was een heel gaaf evenement, alleen f****n zwaar. Ontvangst bij de Mac, iedereen (op Jacdrz na) was optijd aanwezig, ook wel eens prettig. Eric had één of andere KTM-crosser geregeld, was zeker bang dat hij ons niet bij kon houden (een echte vent had natuurlijk zijn KTM-Rally uit de schuur getrokken :-*)

In groepjes naar een geheim terrein gereden (en dat zullen we geheim houden ook, wat een leuk gebiedje zeg!) en daar een baantje uitgezet. Eerst korte bochten, verderop langere bochten. Was al snel geen doen meer door de toch wel erg losse ondergrond. Ik had vooral moeite om op snelheid te komen op de plekken waar de rest ook al veelvuldig had gereden. Op de andere plaatsen waar het nog vlak was ging het een stuk beter. En met snelheid boort die twinzich wel door elk geultje en bergje heen.
Na een tijdje was het zo los gereden dat iedereen er wel een beetje problemen mee ging krijgen, maar glukkig was er nog een stuk ontgonnen gebied waar we aan het ovalrijden gingen beginnen met als doel uiteindelijk driftend met je motor door de bocht te gaan. Heb ik op "normale" ondergronde eigenlijk noot zo'n probleem mee, maar dit was toch wel erg mul. Nadeel daarvan is dat je met zo'n zware fiets eigenlijk meteen al wegzakt, en probeer dat dan maar eens uit te laten breken. Uiteindelijk na een paar rondjes ging dat wel redelik, maar het was wel een beetje forcweren om de motor zover te krijgen.

Na een korte lunchstop weer in groepjes naar de Poort gereden. Daar ging eerst iedereen los, schoot alle kanten op en kwamen vast te zitten in het riet. Na een tijdje weer verzameld en weer wat uitleg van Eric over het geulen rijden. Natuurlijk even voor gedaan, wat gaat dat toch makkelijk met zo'n 110 kg brommertje.
Toen op hardere ondergrond de slingerbochtjes rijden, en natuurlijk onderweg de motor even afspoelen. Nog even een uitleg over achtjes draaien op trailsnelheid, en oefenen natuurlijk. Nog even wat vrij rijden en springen (ben benieuwd naar de foto's) en via een alternatieve route over het terrein weer naar de uitgang. Even de diepe kuil door, wat napraten en op naar de Mac. En toen kwamen de eerste druppels pas...........

Bij de Mac ging 70% weer op de aanhanger/in de bus, en even wat burgers naar binnen geschoven. Eric werd natuurlijk zeer bedankt voor zijn inzet, Marten voor de organisatie en de deelnemers voor het feit dat ze het hebben aangedurft.

Nu, zittend op de bank voel ik mijn enkel verder opspelen (eerste zandbochtje toch teveel moeten opvangen) en de spierpijn begint verder ook te komen.
Was een mooie dag, met toch weer wat leermomenten, en nee, ik koop geen lichtere motor!!

Marten en Eric: Bedankt!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #100 Gepost op: 28-10-2006, 19:25 »
Mèn wat hebben we weer lekker gespeeld Dat mulle zand is helemaal fantastisch, kan er geen genoeg van krijgen. Nog wel ff een ijzeren paaltje over het hoofd gezien (radiator krom, beetje olielekkage en een afgesneden benzineleiding), verder nog een perfecte handstand op het stuur gemaakt (bleef met mijn voorwiel haken in een dikke berg zand (tot aan het spatbord erin) en ik ging heeeeeel langzaam over het stuur, met een mooie handstand als gevolg  ::)). Wat zinnige tips van Erik gehad. Groep vond ik eigenlijk beetje te groot, maar daar staat weer tegenover dat het erg gezellig was.  Marten en Erik: bedankt!

Kom maar op met de foto's!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #101 Gepost op: 28-10-2006, 19:32 »
Ik ben ook al weer even veilig en gelukkig enigszins droog thuisgekomen, volgende keer toch ff stilstaan bij het feit dat ik nog een eind naar huis moet rijden, voor ik door die diepe plas heen jaag (de watergolf ging vol over mij heen :-X)

Ik vond het vandaag verschrikkelijk gaaf. Vele wijze woorden en oefeningen van Erik waren me al enigszins bekend, maar het uitvoeren ervan blijft gewoon moeilijk. Maar als je dan onder toeziend oog hetzelfde bochtje keer op keer moet doen, lijkt de techniek dan toch een stuk beter door te dringen. Verder gewoon lekker gespeeld en gebabbeld.

Zojuist de motor maar met de kont achteruit de keuken ingeduwd (motor past net voor de helft naar binnen) om de achterrem eens goed te reinigen en alles te verversen, want de achterrem bleef vandaag een paar keer hangen. Dan moet de brommert morgen weer klaar zijn voor Handel, want ik heb blijkbaar nog niet genoeg mijn best gedaan zo zonder spierpijn  ;)

Marten en Erik, bedankt voor de gezellige en leerzame dag.

En ooohhhh wat ben ik benieuwd naar de foto's....... Bas, Inge, Ron en Chris, jullie ook alvast bedankt, dat jullie bereid waren om de hele dag achter ons aan te rennen. :-*

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #102 Gepost op: 28-10-2006, 19:39 »
Roos in actie  :D



de rest komt eraan, duurt even om 272 foto's te uploaden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #103 Gepost op: 28-10-2006, 19:41 »
Citaat
Zojuist de motor maar met de kont achteruit de keuken ingeduwd (motor past net voor de helft naar binnen)

Huis zeker verkocht he?!

Ja het was erg leuk en gezellig, aardige vent die Erik Verhoef. Had de KTM geleend van de dealer omdat ie bang was dat de politie hem zijn dakar fiets af zou pakken wegens illegaal crossen in Almere! ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Training op Almere met Erik Verhoef 28 oktober 2006
« Reactie #104 Gepost op: 28-10-2006, 19:46 »
Het was een super dag waarbij ik heel veel geleerd heb van Erik en vooral van de overige deelnemers. Het was geweldig om de rest te zien rijden en zo veel tips op te pakken.

Kortom het was fantastisch.

Iedereen heel veel dank met in het bijzonder Erik en Marten.