Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nekbescherming  (gelezen 143945 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #165 Gepost op: 24-07-2007, 19:04 »
Ik heb vandaag mijn mx shirt laten aanpassen,het zit nu goed. Alleen de combinatie met bodyprotector met beschermers over je schouder is geen succes. Deze zijn volgens mij nu overbodig, omdat je je sleutelbeen toch breekt door je helm. Wie?



Deze dus,volgens mij kunnen die banden op je schouder er nu wel af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #166 Gepost op: 24-07-2007, 19:07 »
Ze kunnen er idd wel af.

Gezondheidsplein: " Het sleutelbeen is het S-vormig gebogen botstuk dat het schouderblad met het borstbeen beweeglijk met elkaar verbindt. Een breuk van het sleutelbeen is een veel voorkomende breuk bij jonge mannen. De breuk ontstaat door een val op een gestrekte arm".

Ik ben al oud.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nekbescherming
« Reactie #167 Gepost op: 24-07-2007, 19:54 »
 ;D

volgens mij wat ik gelezen heb bij Leatt op de site moet die gewoon kunnen blijven zitten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #168 Gepost op: 24-07-2007, 20:33 »
Dat is niet mijn vraag  :D Volgens zijn ze overbodig geworden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nekbescherming
« Reactie #169 Gepost op: 24-07-2007, 21:10 »
gadver lezen dre-tje  :-*

ben je klaar voor morgen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #170 Gepost op: 24-07-2007, 21:11 »
Tis geen wereldreis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Nekbescherming
« Reactie #171 Gepost op: 24-07-2007, 21:36 »
Klaas oude crosskoning,

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat m'n alternatieve "arbeidsongeschiktheidsverzekering" onderweg is.

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #172 Gepost op: 26-07-2007, 10:41 »
En past tie  ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Nekbescherming
« Reactie #173 Gepost op: 26-07-2007, 23:11 »
Een beetje passen en meten maar dan gaat het wel. Ik gebruik dan mijn bodyprotecter er wel bij, brace en bodyprotector zitten in elkaar. Wel wat lastig bij het aan en  uit trekken.
In elk geval bedankt voor het inkopen en de snelle service van vrouw-lief.
Bilstain was ok?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Nekbescherming
« Reactie #174 Gepost op: 29-07-2007, 21:44 »
Inderdaad even instellen. Ik heb de kleinste spacers erin. Zo lijkt de brace het beste te passen. Maar de combi met de body protector is verre van ideaal... Het rug stuk van de brace binnen het net van de protector, maar dan komt de brace automatisch iets omhoog. Tevens de sleutelbeen protectors verwijderd.

Het is overigens een mooi ding, carbon, RVS bouten, mooi afgewerkt. Ik ben er blij mee.  Ik ben benieuwd hoe het bevalt tijdens het rijden.

Klaas, bedankt voor de inkoop en Sanne voor het transport!

Johan

 
KTM 450 exc, en nu leren rijden...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Nekbescherming
« Reactie #176 Gepost op: 13-08-2007, 10:00 »
Ja, in het instructieboekje staat dat het achterste deel (de Thoracic member) in ieder geval onder de rugprotector moet zitten. Daarmee moet de protector dus hoe dan ook onder de jas/vest gedragen worden (als je zo'n vest ding als ik gebruik).
Ik heb tijdens de OER gekeken naar hoe Dirk-Jan dit probleem destijds oploste. Volgens mij droeg hij de nekbrace namelijk over zijn jas heen, en zorgde dan dat die thoracic member onder zijn rugtas/camelbak werd geklemd. Zelf heb ik deze configuratie ook geprobeerd en dit werkt denk ik wel het beste. Ik weet niet of dit ten koste gaat van de veiligheid, maar naar mijn idee zit alles zo goed vast en kan toch een normale jas gedragen worden. Wel komt het apparaat dus over ipv. onder de rugprotectie... eventueel zou ik die extra positioning strap er nog bij kunnen gebruiken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #177 Gepost op: 13-08-2007, 13:43 »
Dan kun je je hoofd toch amper meer bewegen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Nekbescherming
« Reactie #178 Gepost op: 13-08-2007, 17:46 »
Met Kamelentas en bodyprotector dan wordt het toch wel een vervelend vrachtje op je rug-nek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Nekbescherming
« Reactie #179 Gepost op: 14-08-2007, 10:06 »
Heb het alleen zo even gepast, maar nog niet gereden op deze manier. Als het te krap is kan evt. altijd nog de bescherming omlaag worden versteld. Ik kan m onderweg altijd nog onder mijn jas (en rugbeschermer) doen, moet ik alleen wel met een half geopende ritssluiting rijden :(
Maar dr bestaat toch ook een speciale jas voor? volgens mij had ik m gezien bij Sommer. Niet dat ik die kopen wil maar ben wel benieuwd hoe dat dan zit.