Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nekbescherming  (gelezen 143923 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Nekbescherming
« Reactie #225 Gepost op: 24-12-2007, 13:25 »
Gisteren was ik in Alkmaar met de crossert en net voordat ik  vanplan was te stoppen kwamen twee Dakar  touristen hun super geprepte enduro's een soort van laatste test uitvoeren. Maar één van hun had ook een Leatt brace en ik kon duidelijk zien dat de brace echt voor geen meter aansloot op zijn nek. Tussen zijn sleutelbeen en de brace zat zeker een paar cm ruimte. Volgens mij moet de brace niet alleen op borst en rugwervel aansluiten maar mooi rondom aansluiten, of niet soms?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nekbescherming
« Reactie #226 Gepost op: 24-12-2007, 13:34 »
absoluut

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #227 Gepost op: 24-12-2007, 13:51 »
We kunnen wel een keer een pasmiddag organiseren .Stelletje wijfen. :D

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Nekbescherming
« Reactie #228 Gepost op: 25-12-2007, 00:01 »

Idd Sanne, wanneer ik met Ad ga rijden, zit er meestal een 5 meterhoge steile zandberg in.
Je wilt naar de top rijden wanneer je omhoog rijdt, dat gaat niet meer. Dit is wennen.


He' klaas , dan kan je die brace beter niet aandoen als we in het buitenland gaan rijden anders kom je geen 1 helling meer boven  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #229 Gepost op: 28-12-2007, 19:13 »
29 december de WPM dag in Lochem,dat is morgen dus. Buiten al het spektakel is er een technische man die uit komt leggen hoe je het best de leatt brace kunt dragen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Nekbescherming
« Reactie #230 Gepost op: 28-12-2007, 20:31 »
Neem je camera mee Klaas! :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Nekbescherming
« Reactie #231 Gepost op: 28-12-2007, 20:42 »
Klaas, neem dan met je camera ook een leuk modelletje mee, of zoek er daar eentje op!  :)   Gezien alle discussie is het idd wel fijn als met een aantal foto's de do's en dont's duidelijk worden.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Nekbescherming
« Reactie #232 Gepost op: 30-12-2007, 19:43 »
Het is heel simpel, hij moet op vier punten op je lichaam zitten. Voorkant tegen je borst,achterkant tegen je rug en op je schouder,en er mag nergens speling zitten.

Ik had hem goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nekbescherming
« Reactie #233 Gepost op: 30-12-2007, 19:52 »
zo dat heb je goed onthouden, was er geen bier gisteravond ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Nekbescherming, er is nu serieuse concurrentie...
« Reactie #234 Gepost op: 27-01-2008, 23:18 »
http://www.enduro-store.de/driverprotection/nackenschutz/02c4159a200e2e702.php

259 Euro



Eindelijk, een tweede maar aanzienlijkgoedkoper dan die van de vorige enige producent op de markt!
FRO nek bescherming systeem, het systeem van Antonio Cairoli en Joshua Coppins is nu beschikbaar in Duitsland.
FRO Systems biedt een betaalbare en innovatieve nekbescherming. Dit minimaliseert de kans op letsel in de cervicale wervelkolom en zorgt voor de grootst mogelijke vrijheid van bewegingmet een hoog draagcomfort. Twee snelle =lop te koppelen delen maken deze Brace eenvoudig te gebruiken en populair bij alle helmen en andere beschermers of motorkleding gebruik.
Het CB deel bestaat uit glasvezel versterkt met High Impact absorberende fundamenten (materiaal vergelijkbaar met het materiaal in de helm van de productie voor de innerlijke shell voor de vermindering van de energie wordt gebruikt). Weefsel van de buitenste gelijmd glasvezels kunnen gemakkelijk worden gewassen met een doek of normaal drogen.
Gewicht slechts 510 g en ongeveer 400 g (!) lichter dan de concurrentie.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Nekbescherming
« Reactie #235 Gepost op: 28-01-2008, 09:02 »
dat ziet er goed uit 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nekbescherming
« Reactie #236 Gepost op: 28-01-2008, 17:41 »
die was op noppenforum ook al eens gepost.

Afgaande op het plaatje en verhaaltje:

- Ik zie heel weinig stelmogelijkheden en daarover wordt ook niet gerept. De Leattbrace heeft juist heel veel mogelijkheden, en ik heb zelf daarmee de ervaring dat je ze nodig hebt om het ding echt goed te laten passen. Niet goed passend lijkt me dat die ook niet (goed) zijn werk kan doen

-leattbrace weeg 770g inclusief alle padding etc... dus 400g lichter ?? en bovendien: als ie goed zit is het ding echt 1 met je lichaam, dus dat beetje gwicht? Bij een help oid ligt dat anders denk ik, hier tellen die grammen niet echt zo.

Prijsverchil is er, maar zo schokkend vind ik het ook niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Nekbescherming
« Reactie #237 Gepost op: 08-02-2008, 21:47 »
In mei a.s. komt er weer iets nieuws uit, maar nu van EVS:

http://shop.thumpertalk.com/ProductDetails.asp?ProductCode=APP_EVS_RCEVO

Ook hier is weer de prijs aangenamer, evenals de instelmogelijkheden.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Ting tong, speciale aanbieding: EVS Nekbrace 49€
« Reactie #238 Gepost op: 09-02-2008, 20:11 »
http://www.motocross-center.com/start.php?d_13_EVS_Race_3_Erwachsenen_Nackenschutz.php

1 keer naar beneden scrollen. Ik kreeg via de email een speciale aanbieding die één week geldig is vanaf vandaag.

Als je hier een gezamenlijke bestelling van maakt kan je vast besparen op de verzendkosten!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Nekbescherming
« Reactie #239 Gepost op: 03-03-2008, 22:14 »
We kunnen wel een keer een pasmiddag organiseren .Stelletje wijfen. :D

Goed idee!
MX AAD heeft het kennelijk gehoord, want hij gaat proberen om samen met leatt een pasmiddag te organiseren op de crossbaan te Bleiswijk. Hoop dat dit lukt, want vrees dat er toch zo'n ding moet gaan komen...

Hoe zit zo'n ding eigenlijk als t regent?