Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nekbescherming  (gelezen 143942 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nekbescherming
« Reactie #240 Gepost op: 03-03-2008, 22:21 »
Hoe zit zo'n ding eigenlijk als t regent?

Hetzelfde als bij droog weer  :D

Maar serieus, das wel een punt: Als het regent heb je een vrij groot gat ron dje nek war de regen naar binnen kan. Daarbij past je regenkleding niet echt meer (zelfde probleem als de jassen)....

Voor offroad/enduro is dat natuurlijk niet zo'n probleem: Dan blijft je toch wel warm als je flink bezig bent, maar voor roadbookritjes en gewoon op de weg met flink regen is het niet echt een oplossing. Voor die omstandighedenr heb ik zelf een Uvex nekkraagje (zo'n hardschuimding).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Nekbescherming
« Reactie #241 Gepost op: 04-03-2008, 14:05 »
Hoe zit zo'n ding eigenlijk als t regent?
Geen enkel probleem. Heb er zowel op de snelweg als offroad in heftige regen mee gereden en geen druppie naar binnen. Oplossing: een losse kraag (windstopper) die je over de brace laat vallen. Deze kraag sluit niet aan op je nek en is daardoor ook niet extra warm. Ook bij kou is dit afdoende. Gewoon te koop in de motorzaak. Bij kou gewoon een colletje er onder.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nekbescherming
« Reactie #242 Gepost op: 04-03-2008, 18:00 »
mmm ja, als ie over de brace gaat zou dat wel eens goed kunnen gaan. Geen plasjes water die in je nek blijven staan ?

Blijft het probleem dat mijn regenpak niet past met de brace. Maar ik hoop dat 'men' binnekort met meer passende pakken komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Nekbescherming
« Reactie #243 Gepost op: 04-03-2008, 19:44 »
Die jas is er al van KTM, maar was al bang dat bij regen het gedeelte rond je nek dan nog steeds niet goed af sluit. Zijn er ook regendichte windstoppers (heb zelf alleen van stof).
 :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Nekbescherming
« Reactie #244 Gepost op: 15-04-2008, 22:26 »
mmm ja, als ie over de brace gaat zou dat wel eens goed kunnen gaan. Geen plasjes water die in je nek blijven staan ?

Blijft het probleem dat mijn regenpak niet past met de brace. Maar ik hoop dat 'men' binnekort met meer passende pakken komt.
Nee, geen plasjes in je nek. Het water loopt over de brace op de jas

Ik heb een ruime Difi regenjas die ik gewoon tot aan de brace kan dichttrekken. Geen probleem en geen aanpassing nodig. Met de waterdichte windstopper is het geheel waterdicht (en winddicht wat ook bijzonder prettig is).
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Nekbescherming
« Reactie #245 Gepost op: 27-04-2008, 09:44 »
Yo, da's wel een hele forse...

Wel, het ding is bedoeld voor bescherming van de nekwervels bij val tijdens wedstrijden en DAARop ontworpen.
Of je er in het verkeer ook soepeltjes mee om je heen kan kijken om naderend ingeblikt risico te kunnen vermijden is geen, laat staan een ondergeschikt, kriterium.

Of deze dingen beschermen is geen punt van discussie; dat doen ze. Of ze in het verkeer of voor normaal recreatief gebruik zinvol zijn voor een modale motorrijder is een heel ander onderwerp.
Een 'veilig gevoel'  en de meest minimale bewegingsbeperking zijn NoNos met betrekking tot verkeersveilig gedrag.

Hier in Spanje wordt op het moment aardig wat aandacht geschonken aan een klapzak-nekbescherming omdat er elk weekeinde ERG veel motorrijders omkomen.
Het is een schoolvoorbeeld van willen 'beschermen' zonder de oorzaak aan te pakken.
Er IS een ENORM probleem want er komen in feestweekeinden soms echt tientallen motorrijders om. Compleet onvoorstelbaar voor nederlandse begrippen. Afgrijselijke ongevallen ook. Meer bescherming gaat daar echter niets fundamenteels aan bijdragen, eerder het tegenovergestelde..

petrus

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Nekbescherming
« Reactie #246 Gepost op: 21-05-2008, 20:02 »
Citaat
Of deze dingen beschermen is geen punt van discussie; dat doen ze. Of ze in het verkeer of voor normaal recreatief gebruik zinvol zijn voor een modale motorrijder is een heel ander onderwerp.
Een 'veilig gevoel'  en de meest minimale bewegingsbeperking zijn NoNos met betrekking tot verkeersveilig gedrag.

het is maar wat je onder normaal recreatief gebruik verstaat. Ook al ben je geen profi rallypiloot (of juist dan) is nekbescherming belangrijk. Ik reed relatief rustig op een bekend zandpaadje, ben over het stuur er af gegaan en op mijn hoofd terecht gekomen. Dat ik dit nu kan typen is echt dankzij een nekbeschermer.

Ik denk niet dat de gemiddelde off-roader in eens veel harder gaat rijden omdat hij zo een ding om heeft. Ook niet op het asfalt naar zijn speelterreintje toe. Maar een nek en ruggegraat zijn een erg kwetsbaar iets en ik denk dat een nekbrace bijna net zo belangrijk is als een helm. Zelfs al is het een simpele schuimkraag uitvoering.

Dus doe verstandig en draag zo een ding

Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Nekbescherming
« Reactie #247 Gepost op: 21-05-2008, 20:22 »
Voorkomen is beter dan genezen...

Naar aanleiding van Casper's verhaal een paar maanden geleden ben ik ook op zoek gegaan naar zo'n ding. De 4'e keer dat ik bij de shop was had ik 'm eindelijk  :-X

Nu maar hopen om 'm nooit nodig te hebben,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Nekbescherming
« Reactie #248 Gepost op: 22-05-2008, 08:39 »
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Nekbescherming, er is nu serieuse concurrentie...
« Reactie #249 Gepost op: 22-05-2008, 08:40 »
http://www.leatt-brace.com/index.php?page_id=12&msg_id=92&id=12#92

persbericht;
Fro mag de neckbraces niet meer verkopen. Patent gerbuikt van Leatt.........

http://www.enduro-store.de/driverprotection/nackenschutz/02c4159a200e2e702.php

259 Euro



Eindelijk, een tweede maar aanzienlijkgoedkoper dan die van de vorige enige producent op de markt!
FRO nek bescherming systeem, het systeem van Antonio Cairoli en Joshua Coppins is nu beschikbaar in Duitsland.
FRO Systems biedt een betaalbare en innovatieve nekbescherming. Dit minimaliseert de kans op letsel in de cervicale wervelkolom en zorgt voor de grootst mogelijke vrijheid van bewegingmet een hoog draagcomfort. Twee snelle =lop te koppelen delen maken deze Brace eenvoudig te gebruiken en populair bij alle helmen en andere beschermers of motorkleding gebruik.
Het CB deel bestaat uit glasvezel versterkt met High Impact absorberende fundamenten (materiaal vergelijkbaar met het materiaal in de helm van de productie voor de innerlijke shell voor de vermindering van de energie wordt gebruikt). Weefsel van de buitenste gelijmd glasvezels kunnen gemakkelijk worden gewassen met een doek of normaal drogen.
Gewicht slechts 510 g en ongeveer 400 g (!) lichter dan de concurrentie.


www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Nekbescherming
« Reactie #250 Gepost op: 19-06-2008, 16:11 »
Weer een gat (?)  :D in de markt gedicht door KTM. Hoef je geen kou meer te leiden in de winter...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Nekbescherming
« Reactie #251 Gepost op: 19-06-2008, 17:36 »
Ziet er mooi uit. Weer iets om voor te sparen. Hopelijk een prijsje op KTM-niveau!
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Nekbescherming
« Reactie #252 Gepost op: 19-06-2008, 18:09 »
Ziet er niet waterdicht uit-(?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Nekbescherming
« Reactie #253 Gepost op: 19-06-2008, 18:28 »
Ziet er mooi uit. Weer iets om voor te sparen. Hopelijk een prijsje op KTM-niveau!

20,20 Engelse Ponden > http://www.eurotekktm.com/products.asp?name=NECK%20BRACE&cat=338

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Nekbescherming
« Reactie #254 Gepost op: 19-06-2008, 21:54 »
Ziet er niet waterdicht uit-(?)


Zal wel niet.......... staat niets over bij de beschrijving,
maar als dit er al is neem ik aan dat er een (regen) waterdichte ook komt.