Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waar op te letten als je de hobby weer wil op pakken?  (gelezen 6154 keer)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Startmotor is 100% onbetrouwbaar. Die kan je dus beter direct er afschroeven als hij het nu nog doet🤣

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
Ik vind de aktieradius van de 300 2t het grote nadeel.
Hoog verbruik icm kleine tank.
Is op de baan niet zo'n probleem maar bij een tour wel lastig dat je steeds van pomp naar pomp rijdt.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Met een XT300 van Beta 1:17 in het Brabantse zand, is toch heel acceptabel? De nieuwe Wc's van KTM zullen toch ook wel zoiets doen?

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Have fun, have a back-up plan!
Nieuw vast wel noppy. Maar hij zoekt iets van rond de 2500. Dat gaat niet lukken. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Indianen verhalen jeeezuuusssss.
Een EXC-2t is bulletproof.
Das simpel.
Dat afstelgezever is al helemaal kletskoek.
Das  ook simpel.
Een als ie niet lekker loopt dan is er wat stuk. Dat een amateur dat wat stuk is zo 123 niet vinden kan das ook simpel.
Dat vastlopen is toch wel iets van ver voor 1980 volgens mij. Aircooled was wat minder standvast. En als je vergeet olie erbij te doen, tsja.
Met 'n EXC-4t sta je volgens mijn net zo snel aan de pomp.
Elk dorp heb je 3 pompen dus ik zie het probleem ff niet, je zal er toch ook ff afmoeten om te pissen en koffie te doen.
We rijden hier elke zaterdag 100km zonder te tanken.
Ik zie me nog geen 200km op  zaterdag doen voor m'n lol.
De mijne doet gewoon 1op17 en die van m'n maten ook.
More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *****
  • Ruurlo okt06

Indianen verhalen jeeezuuusssss.
Een EXC-2t is bulletproof.
Das simpel.
Dat afstelgezever is al helemaal kletskoek.
Das  ook simpel.
Een als ie niet lekker loopt dan is er wat stuk. Dat een amateur dat wat stuk is zo 123 niet vinden kan das ook simpel.
Dat vastlopen is toch wel iets van ver voor 1980 volgens mij. Aircooled was wat minder standvast. En als je vergeet olie erbij te doen, tsja.
Met 'n EXC-4t sta je volgens mijn net zo snel aan de pomp.
Elk dorp heb je 3 pompen dus ik zie het probleem ff niet, je zal er toch ook ff afmoeten om te pissen en koffie te doen.
We rijden hier elke zaterdag 100km zonder te tanken.
Ik zie me nog geen 200km op  zaterdag doen voor m'n lol.
De mijne doet gewoon 1op17 en die van m'n maten ook.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Altijd probleemloos 2T gereden.
1 keer de goede sproeier en stand van de naald en ik heb er nooit meer wat aan gedaan.


starten en lopen....altijd


mijn oude KTM300 kon 100 km rijden op een 11L tank op gewone zandpaden.
Bij een OTR wel wat meer verbruik: ong 1 op 6.


Heb nu een 450 4T, dat rijdt wel veel makkelijker hoor! kan ik van harte aanbevelen! Op de zandpaden doet die 1 op 20.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Wat een onzin weer hier op het forum.
Kwam met een vraag bij mijn ktm dealer.
Over mijn 300exc.
Want eng klooien met sproeiers en dergelijke.
Ging weekend naar Tsjechiƫ/polen.
Dus hoogte verschil.
Lang verhaal kort maken.
Ik heb andere sproeiers gestoken.maar wat een gelul.
Kijk ff naar welk extreem enduro evenement op  you tube.
Wat rijden de toppers gewoon alleen maar 2t.

Voor mij ik heb hem aangeschaft als een soort jongensdroom.om Otr ritten te rijden.
Trekt m.n kop van m.n romp als ik serieus gas geef.
En rijd ook prima als je rustig aan doet.
Enigste nadeel lust wel wat.
Maar geluid bezorgt me altijd kippenvel.

Offline member

  • *
Op het moment rijden we 3-4 uurtjes op een dag.. 
ik wil eerst proberen met een standaard tank, mocht het blijken dat deze niet groot genoeg is kan er altijd nog een 11liter of 20 liter tank gemonteerd worden.

Dus een lectron caberateur is dus geen must? (Minder gevoelig voor temp)

Ook ff naar een beta 300rr gekeken, maar denk dat een KTM goedkoper is en makkelijker onderdelen voor te bestellen.





Offline member

  • *****
  • KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Niks is een must; met de Keihin carburateurs die KTM gebruikt (meen ik) is ook niks mis. Met zo'n Mikuni TM38 zoals op mijn stalen ros zat, hmm. Ik ben geen fan van Mikuni carbs, maar dat is een persoonlijke mening. Verder is zo'n Lectron nog best een aderlating, en dat kan altijd achteraf nog. Net zoals de grotere tank; als je 'm niet nodig hebt moet je het ook niet doen want dan zit het alleen maar in de weg.

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Voor Beta bestel je net zo makkelijk onderdelen als voor KTM.
http://shop.betamotor.parts/en/products
Komt via een NL kanaal.
Op  de Beta 2t passen zijn sommige parts zelfs uitwisselbaar.
Ik weet niet wie wat van wie afgekeken heeft.
De Beta heeft 'n 36mm carb, ik doe er steeds 1op17 mee, ga niet echt traag.

More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *
Niks is een must; met de Keihin carburateurs die KTM gebruikt (meen ik) is ook niks mis. Met zo'n Mikuni TM38 zoals op mijn stalen ros zat, hmm. Ik ben geen fan van Mikuni carbs, maar dat is een persoonlijke mening. Verder is zo'n Lectron nog best een aderlating, en dat kan altijd achteraf nog. Net zoals de grotere tank; als je 'm niet nodig hebt moet je het ook niet doen want dan zit het alleen maar in de weg.


zie eerst wel hoe het rijden is met een standaard carb. Volgens mij ben je snel 500-600 kwijt voor een lectron.


en misschien valt het afstellen ook wel mee.




is er iemand nog zo vrij dat ik een proef ritje mag maken op een exc 300? zodat ik weet hoe die motor hoort te lopen en rijden..

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
 Kom maar langs

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Doe je wel goede kleding en helm aan tijdens de proefrit? Stel je valt heel hard in je spijkerbroekje ;)

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
zie eerst wel hoe het rijden is met een standaard carb. Volgens mij ben je snel 500-600 kwijt voor een lectron.
en misschien valt het afstellen ook wel mee.
is er iemand nog zo vrij dat ik een proef ritje mag maken op een exc 300? zodat ik weet hoe die motor hoort te lopen en rijden..
al dat gezever over lectron
zijn juist die die een trauma hebben van een holly of edelbrock
More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *****
  • KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Ieder zo z'n mening.

Ik vond de TM38 een dorstig ding die aardig gevoelig is voor temperatuurveranderingen. Verder heb ik wat tegen die Mikuni dingen, dus als het dan niet loopt ligt het uiteraard aan de carburateur  ;D .
Maar eens op het Husqvarna 2-takt forum gekeken, en het volk dat ervaring heeft met zowel TM, TMX, PWK en Lectron op de Husqvarna WR tweetakts heeft vrij unaniem een duidelijke voorkeur, wat mij deed besluiten om eens zo'n ding te proberen.

Tot nu toe geen spijt, integendeel zelfs. Loopt eigenlijk altijd goed. Koud, warm, hoog, laag. En het brandstofverbruik is onderhand gehalveerd zodat ik met m'n 12-liter tankje gewoon een rit kan rijden zonder zorgen.

Had er al een Keihin PWK op gezeten (zoals op de EXC standaard is volgens mij) dan had ik geen Lectron gehad. En had ik geen zwak voor aparte dingen, dan was ik met een PWK ipv een LEctron ook wel tevreden geweest schat ik zo.


Advertentie: