Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waar op te letten als je de hobby weer wil op pakken?  (gelezen 6157 keer)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Ik hoorde van Justmie hele goede geluiden over de Husqvarna 4T TE350. Die zijn nieuw best goedkoop te verkrijgen. Rijeigenschappen waren subliem en het onderhoud te verwaarlozen;-)

Offline member

Waarom had Djustmie dan een 310? ;-)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Sorry, 303cc.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-husqvarna/m1220642161-husqvarna-te310-bj-2013.html

Staat een mooie bij André. Ik hoorde van Justmie dat hij van ál die motoren die hij ingeruild had, alleen van deze écht spijt had;-)

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *
Sorry, 303cc.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-husqvarna/m1220642161-husqvarna-te310-bj-2013.html

Staat een mooie bij André. Ik hoorde van Justmie dat hij van ál die motoren die hij ingeruild had, alleen van deze écht spijt had;-)

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


dat is ook een met meerdere olie filters en dergelijke ? zoals de exc 450 eerder genoemd?


is dit blok ook iets minder vermogen waardoor het onderhoud minder frequent is? (niet het uiterste vragen van het blok)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Weet ik zo niet. Moet je even navragen via PB bij Djustmie.

Offline member

TE310r
voldoende vermogen
even snel van zijn plek als een 450
Maar..
waar een 310 bij 100km/u wel harder kan (veel) maar het niet meer prettig rijden is
gaat een 450 daar vrolijk verder.
Een 450 gaat dus harder heeft meer vermogen en trekt je (nog) makkelijker over een blubberige maisplak
een 310 geeft meer plezier in het bos , mountainbike paadjes en crossbaan.

Onderhoud
tsja...
ik wisselde iedere 500km olie en oliefilter , maar het blok is nooit open geweest in 8000km (en toen
wegegdaan met nog steeds de 1e zuiger , geen vermogens verlies of andere rare dingen)

Het blokje van deze motor wordt gehomgoleerd geleverd en heeft dan eigenlijk om de 10.000km
onderhoud nodig, maar iedereen haalt de ristricties eraf zodat het volle vermogen vrijkomt en
dan is het.... gewoon enduro/cross onderhoud

echte revieuw

https://youtu.be/e-C4NtFBi-o

Offline member

  • *
TE310r
voldoende vermogen
even snel van zijn plek als een 450
Maar..
waar een 310 bij 100km/u wel harder kan (veel) maar het niet meer prettig rijden is
gaat een 450 daar vrolijk verder.
Een 450 gaat dus harder heeft meer vermogen en trekt je (nog) makkelijker over een blubberige maisplak
een 310 geeft meer plezier in het bos , mountainbike paadjes en crossbaan.

Onderhoud
tsja...
ik wisselde iedere 500km olie en oliefilter , maar het blok is nooit open geweest in 8000km (en toen
wegegdaan met nog steeds de 1e zuiger , geen vermogens verlies of andere rare dingen)

Het blokje van deze motor wordt gehomgoleerd geleverd en heeft dan eigenlijk om de 10.000km
onderhoud nodig, maar iedereen haalt de ristricties eraf zodat het volle vermogen vrijkomt en
dan is het.... gewoon enduro/cross onderhoud

echte revieuw

https://youtu.be/e-C4NtFBi-o


ik verwacht ook dat de 310 in standaard vorm wel genoeg vermogen voor mijn maat zal hebben, welke restricties zijn er ingebouwd? hebben liever een motor die de restricties wel heeft en 10000km doet voordat het onderhoud nodig is dan iets meer vermogen

Offline member

Restricties
Kelk in luchtfilter
Lambda sonde
Software

Volgens de dealer destijds rijd die met ristricties voor geen meter.

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Alleen een BMW 450 rijdt lekker met restricties. Ejay, hoe heet jouw model ook weer? 450X?

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk



Advertentie: