AllRoad-Forum > Projecten
KTM 950 ADV mods
StevenD:
Dat is precies verkeerd om. Achter warmer dan moet je daar ietsje rijker om meer te koelen.
Bij de LC8 met originele lucht box heeft het ook sterk met de vorm en pulsen te maken naar mijn idee.
Met open filter en wideband meet ik eigenlijk 2 potten die precies hetzelfde willen.
Ilja:
--- Citaat van: StevenD op 15-07-2019, 08:11 ---Dat is precies verkeerd om. Achter warmer dan moet je daar ietsje rijker om meer te koelen.
Bij de LC8 met originele lucht box heeft het ook sterk met de vorm en pulsen te maken naar mijn idee.
Met open filter en wideband meet ik eigenlijk 2 potten die precies hetzelfde willen.
--- Einde van citaat ---
Steven, in principe ben ik het met je eens maar dan het rijker stellen voor een luchtgekoelde motor, zoals GezwindeSpoed ook suggereert.
Ik stel mijn turbo motor bijvoorbeeld op 11:1 @ WOT omdat er nogal een vermogen uit een luchtgekoeld cylindertje komt, bewust vrij rijk en niet optimaal vermogen, maar bij watergekoelde turbo's met oliejets op de zuiger is dit in de regel niet nodig bijvoorbeeld.
Wanneer je hem achter rijker zet om iets te koelen, dan meet je daar ook een rijkere A/F.
Dan zou bijvoorbeeld cylinder voor 13:1 @ WOT en cylinder achter 12.5@WOT gesteld moeten worden, geen idee of dat ook zo gedaan wordt door de KorteTermijnMotor fabriek.
Voor een watergekoelde motor denk ik nu eigenlijk ook dat het niet nodig is, tenzij het iets met krukashoek of filterkast te maken heeft. :)
GezwindeSpoed:
Ilja, als je je verveeld....
https://advrider.com/f/threads/950-supermoto-turbo-build-thread.656921/
albertoosting:
@Ilja. Honda heeft de achterste cilinder van de xrv750 rijker afgesteld (meer brandstof ) tov de voorste cilinder om meer te koelen. Is ook echt wel nodig, ondanks de waterkoeling.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie