Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 950 ADV mods  (gelezen 6069 keer)

Offline member

  • *****
  • Adventure is my middle name
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #60 Gepost op: 15-07-2019, 08:11 »
Dat is precies verkeerd om. Achter warmer dan moet je daar ietsje rijker om meer te koelen.
Bij de LC8 met originele lucht box heeft het ook sterk met de vorm en pulsen te maken naar mijn idee.

Met open filter en wideband meet ik eigenlijk 2 potten die precies hetzelfde willen.
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #61 Gepost op: 15-07-2019, 08:34 »
Dat is precies verkeerd om. Achter warmer dan moet je daar ietsje rijker om meer te koelen.
Bij de LC8 met originele lucht box heeft het ook sterk met de vorm en pulsen te maken naar mijn idee.

Met open filter en wideband meet ik eigenlijk 2 potten die precies hetzelfde willen.

Steven, in principe ben ik het met je eens maar dan het rijker stellen voor een luchtgekoelde motor, zoals GezwindeSpoed ook suggereert.
Ik stel mijn turbo motor bijvoorbeeld op 11:1 @ WOT omdat er nogal een vermogen uit een luchtgekoeld cylindertje komt, bewust vrij rijk en niet optimaal vermogen, maar bij watergekoelde turbo's met oliejets op de zuiger is dit in de regel niet nodig bijvoorbeeld.

Wanneer je hem achter rijker zet om iets te koelen, dan meet je daar ook een rijkere A/F.
Dan zou bijvoorbeeld cylinder voor 13:1 @ WOT en cylinder achter 12.5@WOT gesteld moeten worden, geen idee of dat ook zo gedaan wordt door de KorteTermijnMotor fabriek.

Voor een watergekoelde motor denk ik nu eigenlijk ook dat het niet nodig is, tenzij het iets met krukashoek of filterkast te maken heeft.  :)
Ride the world!


Advertenti3: