Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: KTM 790 Adventure  (gelezen 16478 keer)

Offline member

Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #210 Gepost op: 09-05-2019, 17:01 »
Ik heb een wetenschappelijk artikel over "inrijden" en dan met name de cylinderwand. Daarin halen ze steeds een stukje vervangbaar cylinderwand met hoonsporen uit de cylinder met verschillende tijdsintervallen om dan de toestand van de cylinderwand te meten.

Direct na het starten wordt het een bende van slijtage met krassen en dergelijke door afbrekende toppen van hoon sporen en vervolgens verglaasd de boel binnen 2 uur en worden alle hoonsporen als het ware opgevuld door verglazing.
Daarna maakt het vrijwel geen verschil meer wat je doet.

Extra wrijving heb je dus wel de eerste twee uur.  :D
Ride the world!

Offline member

• DR-Z462SM
  • voor (V) rede vatbaar
« Reactie #211 Gepost op: 09-05-2019, 17:52 »
Tsjah, en hele volksstammen willen juist dat verglazen voorkomen... :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

• Rustig rijden en genieten
« Reactie #212 Gepost op: 09-05-2019, 19:50 »
Zonder verglazing dus een hoog olieverbruik.

Offline member

« Reactie #213 Gepost op: 09-05-2019, 21:08 »
Speelt dit uberhaupt nog een rol met moderne NiCaSil wanden en zeer harde zuigerveren?

Offline member

« Reactie #214 Gepost op: 09-05-2019, 22:51 »
Wij hadden vroeger op het werk 4T buitenboord motoren welke we aan oa loodswezen verkochten. Die pruttelden er een beetje stationair mee rond en kwamen dan klagen dat ze olie verbruikten. De cilinderwand was dan niet goed ingelopen. De cilinder werd dan gehoond en dan werd de motor in een bak water een poosje volgas gedraaid. Daarna verbruikten ze geen olie meer. Een zuigerveer moet juist verbrandingsdruk achter de veer krijgen om goed in te lopen. Ik heb een aantal nieuwe motoren gehad en die nooit met een fluwelen hand ingereden. Met beleid gewoon gas erop en nooit olie verbruiken. In de GSXR600 cup vroeger gingen de motoren hagelnieuw uit het krat één training een beetje voorzichtig en daarna vol gas. Ik heb er nog nooit eentje zien roken. Mijn motto: Met een beetje beleid gewoon rijden zoals je normaal doet. Niet te zachtzinnig. Ik zal echter nooit een 790 zelf inrijden ben ik bang..

Advertenti3: