AllRoad-Forum > Projecten

TT600

(1/5) > >>

ghulst:

Ik heb een TT600 opgehaald en er is nogal wat aan te doen. Mijn eerste ding is wel dat de motor vast zit. Nog suggesties over waar te beginnen?

Dit is alvast mijn lijstje:

* Blok nakijken waarom vastgelopen
* Nieuwe bougie
* Carburateur en revisie
* Revisie vorkpoten
* Revisie remklauw
* Revisie remcilinder
* Controle banden
* Controle/vervangen balhoofdlager
* Controle/vervangen swingarm lager
* Controle/revisie achterdemper
* Controle elektrisch systeem
* Nieuwe kentekenplaat
* Nieuwe uitlaat(demper)
* Olie verversen
* Controleren koppeling
* Remleidingen vervangen

Ik ben ook wel geïnteresseerd in modificaties die jullie kennen voor deze motoren. :)

TravelmaniacsGert:
Ik zou er zelf zeker van willen zijn dat het blok draait voordat ik er ook maar een euro in stak.

ghulst:

--- Citaat van: TravelmaniacsGert op 16-12-2017, 11:50 ---Ik zou er zelf zeker van willen zijn dat het blok draait voordat ik er ook maar een euro in stak.

--- Einde van citaat ---
Dat punt zijn we al wel voorbij.  ;)  Ik heb er al wel een euro aan uitgegeven, maar ik wilde wel eens een keer een blok uit elkaar halen. Gewoon om te doen. Het nadeel is dan wel, dat ik hem eigenlijk ook wel weer de weg op wil hebben. Ik ben namelijk wel eens eigenwijs.

albertoosting:
eerste punt op je lijstje is natuurlijk prio. In een dagje sleutelen is het blokje eruit en open. Dan weet je al veel van de te verwachten werkzaamheden en kosten.

Dan kun je altijd nog bepalen wat je er verder mee gaat doen.

TravelmaniacsGert:

--- Citaat van: ghulst op 16-12-2017, 12:16 ---Dat punt zijn we al wel voorbij.  ;)  Ik heb er al wel een euro aan uitgegeven, maar ik wilde wel eens een keer een blok uit elkaar halen. Gewoon om te doen. Het nadeel is dan wel, dat ik hem eigenlijk ook wel weer de weg op wil hebben. Ik ben namelijk wel eens eigenwijs.

--- Einde van citaat ---

Ok snap ik  ;)  Sleutelvreugde om de lange winter door te komen  :D

Als het blok open ligt meteen even de distributie checken. Big end lagers, nokkenaslagers. Klepjes meteen ff stellen. Tandwiel 5e versnelling, mocht je zo diep komen; ook wel een Yamaha dingetje uit die tijd als ik met goed herinner.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie