Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TT600  (gelezen 22147 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: TT600
« Reactie #255 Gepost op: 28-05-2024, 17:32 »
Dat kunststof tandwieltje zit ook in de honda xrv's.
Daar hebben veel mensen hetzelfde probleem dat ie na vervangen snel wéér stuk is.
Vaak komt dat doordat de behuizing niet goed schoongemaakt wordt voordat het nieuwe tandwieltje erin gaat.
Nieuw vet erin en klaar..
Maar in het oude vet zitten nog restjes plastic van het oude tandwieltje waardoor de boel in no time weer glad is.
Heel goed schoonmaken en pas dan nieuw vet erin dus.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1026
Re: TT600
« Reactie #256 Gepost op: 28-05-2024, 18:50 »
Vakwerk!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #257 Gepost op: 28-05-2024, 19:57 »

Citaat
Wou, soms ben ik jaloers op hoe netjes mensen kunnen werken. Bij mij wordt het altijd een grove  testversie die uiteindelijk definitief blijft :D


Nou, als ik het zo terug zou krijgen van een spuiter dan zou ik het opnieuw laten doen… Ik zie nog genoeg onvolkomenheden maar ben geen perfectionist pur sang (ik vind juist het imperfecte wel charmant).


In dit geval wilde ik zeker niet het zwarte kunststof. Dat ziet er wel erg ‘bouwmarkterig’, of op zijn best ‘industrieel’ , uit. En ik wilde die koelluchtgaten erin: ze zijn niet alleen functioneel maar ook zo typisch voor een klassiek luchtgekoelde brommer. Dat hoort er gewoon bij.


Tja…en die stickerset? Het is gewoon leuk om er iets heel eigens van te maken.


‘Riding the Mad Mule’ stond er voor de laatste forum migratie onder m’n nickname. Vandaar het ‘Mad Mule adventures’ thema.



Post Merge: 28-05-2024, 20:00



Dat kunststof tandwieltje zit ook in de honda xrv's.
Daar hebben veel mensen hetzelfde probleem dat ie na vervangen snel wéér stuk is.
Vaak komt dat doordat de behuizing niet goed schoongemaakt wordt voordat het nieuwe tandwieltje erin gaat.
Nieuw vet erin en klaar..
Maar in het oude vet zitten nog restjes plastic van het oude tandwieltje waardoor de boel in no time weer glad is.
Heel goed schoonmaken en pas dan nieuw vet erin dus.


Ja.Dat had ik ook bedacht dus had ik daar goed mijn best op gedaan. Ik weet ook niet of het Aliexpress spul van hetzelfde materiaal is gemaakt als origineel. Dus daar zou ook verschil in kunnen zitten.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #258 Gepost op: 30-05-2024, 18:22 »
Weer wat verder gekomen: toch maar in hoogglans gelakt. Mooier. Ook een andere dieper kleur blauw die beter past bij de rest: RAL 5002 ultramarijn blauw





Stickerset is binnen en van goede kwaliteit hoewel de vormen niet exact passen.
Zoals ik weet van mijn eerdere plak klusjes is het een geduldig werkje. De heat gun is nodig om het materiaal flexibeler te maken en soms cm voor cm bubbel en vouwvrij aan te kunnen brengen.





So far so good…


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #259 Gepost op: 02-06-2024, 19:47 »

Montage van het achterlicht vraagt wel wat creatief geknutsel. De Dremel komt weer van pas om een passend gat in het replica plastic te frezen.






paar ingekorte 8mm boorpluggen voor de eerste knutselpoging.



 heel de achterlicht samentstelling. Zou kunnen werken, maar ik heb toch maar ff wat afstandbusjes op maat ontworpen in CAD en in bestelling bij de 3D printboer (misschien toch zelf maar eens zo'n ding kopen).




aluminiumtape t.b.v. hittescherm voor de uitlaat




schroefclip had ik nog liggen en komt daar waar het origineel een ingegoten schroefdraad heeft. Zo kan ik de orginele bout weer gebruiken.



afdicht 'rubber' voor de achterlichtlens. Het orginele plastic heeft een soort van passing waar de lens in valt, maar de replica niet.
Zo is er toch een afdichting anders wordt de boel wel heel snel smerig a.d. binnenkant.



Voorspatbordsteun had ik ook nog liggen en komt nu mooi van pas. Het replica plastic is minder stijf dan het orgineel.
Plus...ik wil de mogelijkheid hebben om mijn boordgereedschap op het spatbord te sjorren. En dat weegt toch 2 kilo en dat duwt natuurlijk best wel door als je door wat knippengaten gaat.


Meestal wordt zo’n ding aan de bovenkant van het spatbord gemonteerd, maar ik vind dit mooier. Uit het zicht gemonteerd.



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: TT600
« Reactie #260 Gepost op: 03-06-2024, 07:51 »
Mooi man, ben wel heel benieuwd hoe het schilderwerk houdt want je gaat deze motor natuurlijk jaren houden nou.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #261 Gepost op: 04-06-2024, 10:51 »
Ik ben ook wel benieuwd of die primer zijn werk doet. De lak zal heus beschadigen, maar zou niet af moeten bladderen.


De 690 heb ik 10 jaar gehad en in die tijd 2x ge-upgrade/ge-refurbished. Beetje sleutelen en prutsen is deel van de hobby.

De TT bevalt me goed dus dat is ook een blijvertje.
Zeker met de 'nieuwe' vering. Hij is makkelijker te rijden dan de 690: betere vering, iets lagere zithoogte, veel kortere draaicirkel, wendbaarder, minder agressief op het gas.


Niet 'Ready to Race!' maar wel 'Fit for Fun!'.


690 origineel




690 na upgade 1 (RallyRaid EVO1)




690 na upgrade 2 (RallyRaid EVO2)



TT600RE (bijna) origineel



TT600RRE na upgrade



Mooi toch! Heerlijk simpel. Ik word ook altijd een beetje opgewonden als ik koelribben zie... :D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: TT600
« Reactie #262 Gepost op: 05-06-2024, 10:31 »
Lekkere simpele techniek. Vind wel dat je iets aan dat lange afstandskanon moet doen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #263 Gepost op: 05-06-2024, 12:40 »
Heb ik al wel naar gezocht maar kon nog niet iets vinden dat ook compacter is, behalve een supertrapp, maar die zijn kneiterduur, niet meer te krijgen en/of niet straat legaal.


Suggesties zijn welkom
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: TT600
« Reactie #264 Gepost op: 05-06-2024, 23:38 »
Heb ik al wel naar gezocht maar kon nog niet iets vinden dat ook compacter is, behalve een supertrapp, maar die zijn kneiterduur, niet meer te krijgen en/of niet straat legaal.


Suggesties zijn welkom
Heb ik al wel naar gezocht maar kon nog niet iets vinden dat ook compacter is, behalve een supertrapp, maar die zijn kneiterduur, niet meer te krijgen en/of niet straat legaal.


Suggesties zijn welkom
Een leovinci x3 is compacter en lichter. De originele TTR uitlaten van de eerste modellen waren erg slecht en rammelden spontaan uit elkaar, jouw uitlaat is het verbeterde type (zie de popnagels aan het eind).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #265 Gepost op: 06-06-2024, 08:53 »
lijkt niet veel korter dan de originele




GPR is nog langer...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: TT600
« Reactie #266 Gepost op: 06-06-2024, 10:09 »
Wellicht is deze Supertrapp op een TT600 uit '89 nog een optie?
https://www.offroadcentrum.nl/producten/sloopmotoren/tt600-yamaha-lowbudget-59x

Is met een beetje liefde en aandacht wel een mooi dempertje van te maken denk ik.
Ik heb alleen geen flauw idee  of dat pas te maken is op jouw TT600RE.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #267 Gepost op: 06-06-2024, 14:33 »





Deze foto laat ook het nadeel van de supertrapp zien: het plastic smelt...


Ik had er vroeger eentje op mijn getunede (supertrapp, kop geflowed, hete nokkenas) SRX (hier nog met originele demper). Maar daar hangt er laag onder. Het mooie van een supertrapp is dat je m.b.v. het aantal plaatjes kan spelen: meer plaatjes, meer geluid, meer doorstroming, minder tegendruk. Bij de SRX kon je zo bepalen of je meer vermogen hoog in toeren wilde of juist meer koppel laag in toeren.



Pas maken kan altijd...maar ik vermoed in dit geval wel dat er een stuk pijp op maat gemaakt moet worden: het frame van een TT600 is anders dan dat van een TT600R(E). Ophangpunt is ook anders. Maar ik zal er eens langs gaan met de TT en ze naast elkaar zetten.



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 358
Re: TT600
« Reactie #268 Gepost op: 07-06-2024, 18:57 »
Wat is de diameter van de aanluiting?
 Dat zoekt makkelijker.


Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: TT600
« Reactie #269 Gepost op: 07-06-2024, 19:39 »
47mm

Post Merge: 08-06-2024, 11:27
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!