Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nador: via Sète of Almeria..?  (gelezen 3876 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Nador: via Sète of Almeria..?
« Reactie #15 Gepost op: 02-01-2018, 11:33 »
Net afgelopen maand terug gekomen uit Marokko.

Motor naar Klundert gebracht voor het transport naar Malaga. Een retour voor de motor Klundert/Malaga kostte me 450 euro. Als je met meer gaat kun je nog wat korting krijgen. Wij waren met drie motoren.
Retour Amsterdam/Malaga kostte me 50 euro heen met alleen handbagage en 110 euro terug (incl ruimbagage om vieze kleding direct mee te nemen). De rest ging op een pallet mee bij de motor.

Vanuit Malaga de boot naar Melilla genomen. Heen kostte 75 euro en terug 150. Terug hadden we per persoon een cabine genomen zodat je nog beetje kan slapen en het sanitair niet hoeft te delen. Maar ook dat zijn keuzes. Kan dus goedkoper.

Ik had een vlucht van 06:45 uit Amsterdam, de boot van 15:30 (welke 5,5 - 6 uur er over doet). In Melilla heen in 15 minuten over de grens naar Nador en terug in 30 minuten. We hadden al wel ALLE papieren thuis voorbereid. Verder inderdaad zoals andere al zeggen: gewoon met de motor er tussendoor naar de post toe rijden. Wordt daar geaccepteerd. Met de auto sta je uren in de rij te wachten.
We konden dus direct op dag 2 vroeg in de morgen door Marokko rijden. Is me perfect  bevallen en wat ik van anderen begreep die al vaker zijn geweest is dat ze niet meer met een auto willen ivm meer reisdagen heen/terug, brandstofkosten, overnachtingskosten........... kan haast niet uit.

Edit : Zie net dat de boottocht van Sète naar Nador minimaal 33 uur duurt  :-X

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Nador: via Sète of Almeria..?
« Reactie #16 Gepost op: 02-01-2018, 19:49 »

We gaan rijden i.d.d., met z'n 2, auto-aanhanger.


Transport en vliegen vinden wij te prijzig, Want daar komt je ferry ook nog bovenop. Maar zoals ook propje al aangaf, ieder heeft zijn eigen drijfveer. Ik ben eigen baas en bijtelling heb ik toch wel. Een dag niet gewerkt is een dag geen geld en betaalde vakantiedagen kennen wij ondernemers niet dus mijn vakantie is per definitie 2x zo duur als voor iemand die in dienstbetrekking is. Ondernemers hebben weer andere voordeeltjes. Ik maak me er niet druk om verder.

De totaal reistijd van of naar Nador kijk ik naar, en dan afgezet tegen de brandstof/tolkosten en gemak/ongemak. We hebben nog niets besloten verder.

Almeria rijden incl. overtocht is het duurst, veel auto en weinig boot. Sete is het goedkoopst, maar veel boot en weinig auto. Barcelona kijk ik nu naar, iets meer auto (300km) maar 10 uur minder boot en overall 35 euro duurder dan Sete. Barcelona vertrekt ook lekker (1030) en komt ook fijn aan (0900). De totaal reistijd ontloopt elkaar verder niet zoveel. Het is maar welk kwaad wat je wilt ontberen.


Avonturier!