Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Marokko Raid 11 - 19 oktober Marrakesh to Fes  (gelezen 1855 keer)

Offline member

  • *****
  • CB500X; FE570; 950SE
Rivierbeddingen (meestal droog) die je pas op het allerlaatste moment ziet en soms 2m diep zijn en een meter of 4 breed. Op roadbook staan deze aangegeven maar als je op gps rijdt natuurlijk niet. Zeker al je zo'n mooie snelle vlakte oversteekt met +120km/u dan is het oppassen en geeft vaak serieuze oei momentjes.


Zie video bij 1 minuut.
https://www.youtube.com/watch?v=OCqzhcD4sYo
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Smalle slootjes van 30cm tot 10mtr breed.
En soms 2 mtr diep.
De gevaarlijkste vind ik die van 1 tot 1.5 breed en diepte tot aan je middel.
Je ziet ze soms slecht.
Heb wel geleerd als je aan je horizon plantjes ziet groeien er grote kans is op een slootje.

Post Merge: 15-08-2018, 14:58
O zie de uitleg hierboven.
Vooral als je zoals ik met bagage rijd krijg je het achterwiel er niet overheen.
Je kan er een hele serieuze klapper op maken.

Offline member

die scorpion rally; bedoelen jullie deze: http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/sl6i

het lijkt wel een wegband....

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
https://www.oponeo.nl/motorbanden-details/pirelli-scorpion-rally-90-90-21-54-r-front-tt-m-c-mst

Herken hem niet zo snel.
Je hebt niet per ongeluk de Scorpion Rally STR??
Dat is een gewone wegband voor dikke gs en

Offline member

Dat is de band die ik besteld heb... bij die club ook. En als je op de site van Pirelli kijkt is dit ook de enige Scorpion Rally die nog geleverd wordt. Maar ik heb het gevoel dat jullie deze niet bedoelden.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
maar wat staat er dan op de zijkant?
de nopjes op mijn Scorpion rally waren ook niet bijster groot.
beetje het idee van een trialband.
Heb voor ned vaak gereden met de metzeler uinicross zeer goedkoop en lijkt daar ook wel beetje op.


Heb mijn Scorpion Rally 2x mee gehad naar marokko.
en dat is iets van 6500km geweest schat ik.




dit vond ik nog.https://www.dirtrider.com/pirelli-scorpion-rally-tires-for-adventure-bikesook een beetje wat ik wel eens schreef als achterband vond ik hem niet zo, wilde hard slijten op de ktm 690.


De volgende keer dat ik naar Marokko kan als m,n schouder weer heel is, ga ik met setje Motoz tractionator.
2e hands op de kop getikt.

Offline member

  • *****
  • CB500X; FE570; 950SE
Dit is idd de nieuwe versie. De oude leek meer op een traditionele noppenband. Tijdens Tuareg 2015 had Olaf deze nieuwe versie erop, hij was er erg tevreden over. Hieronder de oude.


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Okay dus nop veranderd.
Blijft een fijne band en dat is het belangrijkste.

Offline member

Die oude herken ik: die had ik de eerste keer in Albanie: niks mis mee.
De nieuwe ziet eruit als een band die zich niet echt ingraaft in losse steentjes en dergelijk. En dan ben ik toch bang dat ik de band de schuld ga geven als het voorwiel wegglijdt. Terzelfdertijd: dat is mij eigenlijk nog nooit overkomen.

Post Merge: 21-09-2018, 19:31
Bedenk me overigens net dat ik regelmatig klachten over Pirelli banden hoir: bij elke F1 GP.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Ach ga dan eerst een rondje rijden in een F1.
En vraag je dan af of je niet meer te klagen hebt als een tekort aan grip ::)
 Veel plezier met je Rally.
Misschien toch wel iets voor mij om eens te proberen.

Offline member

De motor is al in Frankrijk, of misschien zelfs al in Spanje:
Klaar voor transport:

Offline member

  • Twin
  • *****

Oueds zijn rivierbeddingen, meestal droog.

De oevers kunnen onverwacht steil zijn als gevolg van erosie door flashfloods.


Dergelijke gevaarlijke erosie komt overigens ook buiten de (droge) rivieren voor.


#edit sorrie, reeds beantwoord! Ik las alleen pagina 1. Nou ja, gewaarschuwd mensch telt voor 2  :)




Avonturier!

Offline member

  • *
.
Dergelijke gevaarlijke erosie komt overigens ook buiten de (droge) rivieren voor.
Was blij met het roadbook waar de beddingen op staan, waardoor je optijd het tempo kan minderen.
Ondanks dat toch een andere motorrijder voor mij, die ik moest oprapen en even van de wereld was door zijn val.
Hij ging na de bedding op het voorwiel en viel, hij kon later wel weer verder...., maar kwamen hem later bij het tankstation toevallig weer tegen, waar hij door ambulance personeel werd gecontroleerd... (ambulance stond er om een andere rijder op te halen die zijn sleutelbeen had gebroken...) Kortom, ontzettend mooi rijden maar opletten en zorgen dat je morgen weer kan starten :-)


Offline member

Kortom, ontzettend mooi rijden maar opletten en zorgen dat je morgen weer kan starten :-)

Zo rij ik eigenlijk altijd. Blijft altijd tussen de oren zitten en daardoor maak je je het soms zelf erg moeilijk. Gang is immers alles. Competitief rijden is voor mij niks. Ben meer een dieseltje......... als ik eenmaal ga kan ik heel lang door. Brengt weer mee dat ik dan eigenlijk te weinig stop. Ach, als je maar schik hebt en kan genieten van hetgeen om je heen  8)

Offline member

Het was een mooie rit. Helaas hebben de ingewanden wat opgespeeld, waardoor alles wat kracht kostte al gauw te veel kracht kostte...

[/size][/color]


Advertentie: