Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Honda CRF450L op komst!  (gelezen 3257 keer)

Offline member

Honda CRF450L op komst!
« Gepost op: 23-05-2018, 18:00 »
Bron: https://www.demotorsite.be/nieuws/2019-new-metal-honda-crf450l

---------------------------------------------------------------------------------------

Competitieve enduromachines vind je momenteel niet in het Honda-gamma terug en dat blijft ook volgend jaar zo. Niettemin krijgt de kleine CRF250L er vanaf volgend jaar een grote broer bij, de CRF450L. Net als de kwartlitervariant is die CRF450L in de eerste plaats een machine waarmee je op straat kan rijden. Desgewenst kan je er ook een grindpad, of een karrenspoor op meepikken. Honda noemt de CRF450L dan ook terecht een zogenaamde ‘dual-purpose’machine. Je kan hem inderdaad op twee erg uiteenlopende terreinen inzetten.  De man die het CRF450L-project leiden noemt de machine zelfs de trailversie van de CRF450L crossmotor. De L staat hierbij voor ‘Legal’, of beter gezegd straatlegaal.


Met een piekvermogen van op de kop af 25 pk en een maximaal koppel van 32 Nm zijn de prestaties van de CRF450L echter in de verste verte niet met die van de CRF450R te vergelijken. Maar Honda koos er dan ook voor om een soepele motor met zesbak te ontwikkelen die aan alle toerentallen berijdbaar blijft.  De 449 cc eencilinder motor huist in een aluminium kokerbalkframe. Grotere radiatoren met een extra ventilator staan in voor de koeling van het viertaktblok.


De machine heeft een drooggewicht van 130.8 kg en een tankinhoud van 7,6 liter. Daarmee is de benzinetank van de 450 1,8 liter groter dan die van de CRF250L. De machine combineert een 21-duims voorwiel met een 18-duims achterwiel. Showa tekende voor het veringpakket met vooraan een 49 mm upside-down voorvork met stalen veren en achteraan een enkele schokbreker die met Honda’s vertrouwde Pro-Link-systeem aan de achterbrug is bevestigd. De zadelhoogte van 940 mm zou voor een aantal rijders wel een drempel kunnen zijn en dat zowel letterlijk als figuurlijk. De CRF450L is volledig voorzien van LED-verlichting en een zijstandaard.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk dat die 25 pk niet klopt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Citaat van: member
Check this: http://www.advpulse.com/adv-bikes/things-to-know-honda-crf450l/Die 25pk blijkt gewoon een fout te zijn. Onderhoudsintervallen zijn dan weer hetzelfde als de crossers, wat hem dus minder interessant maakt.

BMW 1150GS, xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Op zoek naar avontuur
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #2 Gepost op: 23-05-2018, 18:56 »
die 25 pk zijn idd wel heel erg laag....
zal toch niet....
"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #3 Gepost op: 23-05-2018, 19:14 »
target price of $10,399

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #4 Gepost op: 23-05-2018, 19:58 »

https://hondanews.eu/eu/en/motorcycles/media/pressreleases/131076/2019-crf450l10




EFI, 46mm gaskleppenhuis, gedempte achternaaf, 6 versnellingen, e-start.... das perfect!

Ik denk dat hij geïmporteerd wordt met 25pk tbv de euro4 norm en eisen, net zoals alle KTM exc's en dergelijke (met een butt-plug in de demper en restrictie achter het gasklephuis)... maar dat hij in werkelijkheid gewoon CRF450 power krijgt met meer vliegwiel en koppel onderin..

Want het ziet er perfect uit!  :o

Volgens het press-release zijn dit de specs van de motor:


Bore and stroke are unchanged from the CRF450R, at 96mm x 62.1mm, but the piston uses 3 rings instead of 2 for greater durability. Compression ratio is 12.0:1 (compared 13.5:1). The redesigned airbox feeds the PGM-FI, managed by a lambda sensor in the large-volume single exhaust (which replaces the ‘stubby’ dual-pipe design of the CRF450R). An Air Injection (AI) system and catalyser clean up the spent gases.

The four-valve Unicam cylinder head features a finger rocker arm on the inlet valves; valve lift is 7.7mm with 6.7mm exhaust valve lift. Inlet valve diameter is 38mm. The valve springs are oval in cross section and valve angle is 9° intake/10.5° exhaust.

The clutch spins 7 friction discs with a 2mm clutch plate efficiently dissipating heat; the springs generate a good, consistent connection. The front sprocket is a 13T, the rear 51T.

Peak power is 18.4kW, with peak torque of 32Nm. Important from the hobby trail-rider’s perspective is the engine’s reliability and gap between service intervals. And this is where the CRF450L’s build quality and design really stands out; it will go 32,000km between major strip downs, with an air filter oil and oil filter change every 1000km.

Het lijkt me sterk dat je voor 25pk een 46mm gasklephuis, 38mm inlaatkleppen, 12:1 compressie en 7 koppelingsschijven nodig hebt. Die inlaatkleppen zijn groter dan op de crosser... (die waren jarenlang 36mm of 37mm) ;-)

Dus ik heb goede hoop!  8)
Ride the world!

Offline member

  • *****
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #5 Gepost op: 23-05-2018, 20:19 »
25 pk lijkt mij dus ook vreemd. Als ze er dan ook nog een Rally uitvoering bij maken met dat 450 blok dan heb je denk ik wel een hele gave en betrouwbare machine om een reisje mee te maken.
KTM 990 Adventure R

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #6 Gepost op: 23-05-2018, 20:36 »
https://powersports.honda.com/2019/crf450L.aspx

Ja, aan de specs te zien kun je ervan uitgaan dat hij gewoon 450R power krijgt met wat meer koppel onderin...

Hopelijk maken ze ook nog een 650 variant....  :D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #7 Gepost op: 23-05-2018, 20:36 »
Hey
289 pounds das meer als 130kgs
 :-[
en RR power gaat ie niet krijgen Honda kennende
betrouwbaar wel dus zal t wel XR400 + n beetje power worden denk je niet.
More than two strokes is a wank.

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #8 Gepost op: 23-05-2018, 21:18 »
Leuk stukje!

https://ultimatemotorcycling.com/2018/05/23/2019-honda-crf450l-fast-facts-and-photos/

130kg met KVS, olie, remvloeistof en brandstof! Dus dat valt ook mee!
Het wordt gewoon een soort 450EXC maar dan ook geschikt voor op de weg...

Hey
289 pounds das meer als 130kgs
 :-[
en RR power gaat ie niet krijgen Honda kennende
betrouwbaar wel dus zal t wel XR400 + n beetje power worden denk je niet.

Nouja niet als ze de specs en componenten gebruiken die ze nu hebben gepresenteerd, dat is allemaal spul voor een 50pk eencylinder blok! 
Er is ook een nieuwe cross country crosser, de CRF450X, gepresenteerd, ook met een verzwaarde krukas....net zoals dit model.

Ik denk dus dat hij daarop gebaseerd is.... met straat verfijningen (cush drive, rubbers etc.). :-)
Kwestie van ouderwets uncorken, net als bij de xr650r en de EXC modellen.  8)

Die CRF250 L met dat stalen frame vond ik helemaal niks, ook al is hij misschien zeer betrouwbaar.... dit ziet er gelukkig beter uit.


Post Merge: 23-05-2018, 21:21

https://ultimatemotorcycling.com/2018/05/23/2019-honda-crf450x-first-look-9-fast-facts/

Dit is dat cross country ding... en er staat hetzelfde verhaaltje bij als bij het L model.

en dit is ook wel interessant:

8. We can’t wait to ride an uncorked 2019 Honda CRF450X. We’ll be interested in seeing how the motor works off the showroom floor with all the emissions nonsense on it, but the real fun is when the new CRF450X motor is allowed to breathe and take advantage of the new chassis.

:D
Ride the world!

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #9 Gepost op: 23-05-2018, 22:52 »
Mooie hobby machine! Soort drz400

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #10 Gepost op: 24-05-2018, 06:08 »
Die 250 zie je nu wel heel erg vaak in off road bergtrips. Zie er daar helemaal niemand over klagen. Sterker nog superhandelbaar ding.
Enigste wat ik wel zie is dat gezeur van TET bergridders die op n zware bak rijden en menen dat de track Xtreme is.



More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *****
  • Op zoek naar avontuur
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #11 Gepost op: 24-05-2018, 07:18 »
Waarom die 1000km oliewissels, dat klinkt niet als een low-power blokje.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #12 Gepost op: 24-05-2018, 08:48 »
Heb onlangs een dagje op zo een 250l gereden en het enige dat ik miste was wat extra koppel. (Of ik weeg te veel ) Dat zou met de 450 mooi opgelost zijn.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #13 Gepost op: 24-05-2018, 09:56 »
Waarom die 1000km oliewissels, dat klinkt niet als een low-power blokje.
Volgens mij staat er
Iedere 1000km olie filter en luchtfilter
Iedere 32000km reguliere beurt
(En daar valt olie wissel onder)

edit
volgens mij heb ik het verkeerd gelezen en staat er wel degelijkl iedere 1000km olie oliefilter luchtfilter
so sorry

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #14 Gepost op: 24-05-2018, 10:20 »
Volgens mij staat er
Iedere 1000km olie filter en luchtfilter
Iedere 32000km reguliere beurt
(En daar valt olie wissel onder)


Dat zou zeer prettig en milieuvriendelijk zijn, heb een pesthekel aan olie wisselen.
Maar ik denk dat dat niet kan met een blok met natte koppeling..  ??? 1.8 liter olie krijgt ie zo te zien.

ADVP: Dirt bike and street bike maintenance intervals are vastly different. How does this bike fit on that scale?
CM: “It will be a little more like a street bike actually. One thing we will be recommending on this bike is a more frequent oil change than the X and part of that is because, if someone rides it on the pavement all the time or down the freeway wide open for hours, they would need to check their oil. I think there is 1.8 quarts of oil so if you were to use some oil or it got too hot the maintenance intervals are a little sooner for sure.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/2019-honda-crf450l-announced/2/
Ride the world!


Advertenti3: