Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Honda CRF450L op komst!  (gelezen 3255 keer)

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #15 Gepost op: 24-05-2018, 13:00 »
Dat zou zeer prettig en milieuvriendelijk zijn, heb een pesthekel aan olie wisselen.
Maar ik denk dat dat niet kan met een blok met natte koppeling..  ??? 1.8 liter olie krijgt ie zo te zien.

ADVP: Dirt bike and street bike maintenance intervals are vastly different. How does this bike fit on that scale?
CM: “It will be a little more like a street bike actually. One thing we will be recommending on this bike is a more frequent oil change than the X and part of that is because, if someone rides it on the pavement all the time or down the freeway wide open for hours, they would need to check their oil. I think there is 1.8 quarts of oil so if you were to use some oil or it got too hot the maintenance intervals are a little sooner for sure.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/2019-honda-crf450l-announced/2/



1.8 quarts is iets van 2.4 liter
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #16 Gepost op: 24-05-2018, 13:32 »
Precies. Dat zit er ook in de Rotax 650 en die verversen om de 10 Kkm.
De roep om dit model is gedaan door velen over de wereld: Lichte ReisenEnduro, geen uren ding.
Ik denk een hele mooie vervanger vor de xChallenge, concurrent voor SWM en AJP.
Net wat lichter en voor vooral Honda kwaliteit (HRC hoop ik).
Mijn Montesa van '68 is een HRC blok. Uiterst betrouwbaar en super afgewerkt. Ik hoop dat dat hier ook het geval zal zijn.
Echt een level hoger dan de 250L.

BMW 1150GS, xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #17 Gepost op: 24-05-2018, 13:41 »
Precies. Dat zit er ook in de Rotax 650 en die verversen om de 10 Kkm.

En in de DR650SE net zo (incl filter verwisseling, 2,3L zonder filter verwisseling), maar dan bij 6 Kkm.

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #18 Gepost op: 24-05-2018, 16:18 »
Ride the world!

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #19 Gepost op: 24-05-2018, 16:43 »
https://www.metric-conversions.org/volume/us-liquid-quarts-to-liters.htm

1.7 liter volgens goocheldegoogle.


ah dan heb ik een andere conversie genomen. my bad.
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #20 Gepost op: 24-05-2018, 17:40 »
Heb onlangs een dagje op zo een 250l gereden en het enige dat ik miste was wat extra koppel. (Of ik weeg te veel ) Dat zou met de 450 mooi opgelost zijn.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Die 250 gaat anders zo op z'n achterwiel als je purrie geeft en hij klimt waar anderen afhaken, we rijden groepsgewijs met die apparaten in de bergen
More than two strokes is a wank.

Offline member

Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #21 Gepost op: 24-05-2018, 18:21 »

Die 250 gaat anders zo op z'n achterwiel als je purrie geeft en hij klimt waar anderen afhaken, we rijden groepsgewijs met die apparaten in de bergen
Ik ben er zeker van dat die dingen veel meer kunnen dan ik en het extra koppel zou meer zijn om mijn fouten te camoufleren

Zelf heb k een xr650r, naar koppel toe was die 250 dus wat minder. Maar heb mij er toch ferm op geamuseerd, en 'vrijer' gereden dan ik op de mijne kan momenteel. (Rij al 12jaar op de weg en heb de xr nog maar 5 maanden, weinig ervaring onverhard dus)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Offline member

  • *
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #22 Gepost op: 25-05-2018, 16:39 »
Wat is nu het verschil tussen een competitie-enduro en een dual sport? Elke motor op kenteken wordt toch afgeleverd met spiegels/ licht/ claxon enz.?

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #23 Gepost op: 25-05-2018, 17:54 »
Wat is nu het verschil tussen een competitie-enduro en een dual sport? Elke motor op kenteken wordt toch afgeleverd met spiegels/ licht/ claxon enz.?
Das de voorgeschreven onderhoudsinterval, die bij een dual sport in elk geval voor een consument te begrijpen is.
In de specs zie je ook wat verschillen een D.S. is al gauw 'n kilo of dertig zwaarder.
More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *****
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #24 Gepost op: 25-05-2018, 20:42 »
En er zit een verschil in inzet. De crf450x bijvoorbeeld. Wel een zwaarder vliegwiel en een lampje voor en achter. Maar geen homologatie voor straat gebruik en cross intervallen voor onthoud.

In Italië worden die dingen nu omgebouwd naar straat versies. Maar de bakratio past nog niet echt bij het enduro gebruik.

Met de l versie komt er nu dus direct af fabriek een straat legale 450 versie. Da's op zich al groot nieuws vind ik. Met de zes bak en langere onderhoud intervallen mooie adventure motor denk ik.
Wat is nu het verschil tussen een competitie-enduro en een dual sport? Elke motor op kenteken wordt toch afgeleverd met spiegels/ licht/ claxon enz.?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #25 Gepost op: 26-05-2018, 09:03 »
Zal hij wel in Nederland te krijgen zijn of wordt het weer zo'n 'er is geen markt in Nederland voor Dual Sport' verhaal?

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #26 Gepost op: 26-05-2018, 10:46 »
Zal hij wel in Nederland te krijgen zijn of wordt het weer zo'n 'er is geen markt in Nederland voor Dual Sport' verhaal?
Das ook precies de reden dat je je DRZ400 hier van het toneel heb zien verdwijnen.
De WR250R kan je ook nog nieuw kopen en hier al jaren niet meer, heeft niks met milleu te maken.
Zijn er nog wel meer.
Zo lang er geen 100% harmonisatie is en de RDW steeds zijn plas over moet doen duurt die ellende voort.
Centraal magazijn Brussel staat vol met landen varianten.
De fabrikant zal het worst zijn, zolang de top-5 landen blijven kopen.
More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #27 Gepost op: 01-06-2018, 17:01 »
Wat is nu het verschil tussen een competitie-enduro en een dual sport? Elke motor op kenteken wordt toch afgeleverd met spiegels/ licht/ claxon enz.?


Oke ben benieuwd, ook of deze bij de Honda-straatdealers komt.
Ik ga hem in ieder geval bekijken wanneer hij er is, als mogelijke opvolger van de huidige SWM 300.

Offline member

  • *****
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #28 Gepost op: 06-06-2018, 18:36 »
Dit wordt de motor voor de 50 plus jarige onder ons. Licht van gewicht /betrouwbaar

Offline member

  • *****
  • XT660R, Mitsubishi Pajero sport, KTM 990 Adv. S
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #29 Gepost op: 06-06-2018, 19:17 »
Dan hoor ik gelukkig tot de doelgroep. Wat een onzin.


Advertentie: