Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR en enduro in Zeeland!  (gelezen 3299 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
OTR en enduro in Zeeland!
« Gepost op: 26-08-2018, 18:33 »
De MEVZ (Motor Enduro Vereniging Zeeland) organiseert op 22 september een jeugdenduro + OTR en op 23 september een 3-uurs enduro (Cross Country) in Zeeland.
Een deel van de route zal lopen over de crossbaan van Rilland, de rest door de omgeving.

https://mevz.nl/clinics-trainigen/onk-jeugd-enduro
https://mevz.nl/clinics-trainigen/offroadrit-2018
https://mevz.nl/clinics-trainigen/3-uurs-enduro-rilland

Het klinkt heel extreem, maar zal met een normale enduromotor prima te doen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #1 Gepost op: 27-08-2018, 09:34 »
Zijn van plan om te gaan.. Weet iemand of je op locatie een KNMV offroaddagpas kunt kopen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #2 Gepost op: 27-08-2018, 10:18 »
Als ik nou een enduro motor zou hebben, dan zou er eindelijk iets in de buurt zijn. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #3 Gepost op: 27-08-2018, 12:19 »
Een KNMV-dagpas kun je tegenwoordig nooit meer op de dag zelf halen, die moet je een paar dagen van tevoren via de website van de KNMV bestellen.

Voor het publiek is er ook best wat te zien, dus ook als je niet meerijdt is er vermaak  :)
Er is catering aanwezig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2018, 15:32 »
Vanwege de prijzige daglicenties van de KNMV tegenwoordig sla ik deze toch maar over (heb een MON jaarlicentie).
Maar lijkt allemaal prima verzorgd, incl. overnachtingsmogelijkheden!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2018, 09:13 »
Waarom is deze rit zo duur?
30 euro inschrijven (vooraf) en als je daglicentie nodig hebt nog eens 27,50.


Moet wel een beetje leuk blijven...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #6 Gepost op: 14-09-2018, 13:52 »
Zowel de KNMV jaar- als daglicenties zijn 1-2 jaar geleden fors duurder geworden.
Een MON licentie kost ongeveer de helft van een KNMV-licentie, helaas vind je MON-OTR's momenteel alleen maar in Zuidoost-Nederland.
Als Brabo heb ik het toevallig getroffen :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #7 Gepost op: 15-09-2018, 00:48 »
Een KNMV-dagpas kun je tegenwoordig nooit meer op de dag zelf halen, die moet je een paar dagen van tevoren via de website van de KNMV bestellen.

(...)
Dagpas kan je op de dag zelf wel halen TENZIJ de KNMV ook aanwezig is. Even met hun bellen en je weet het zeker als ze op het betreffende evenement aanwezig zijn.

In Steenwijk, twee weken terug bij de OTR, was de KNMV aanwezig en kon je 's morgens gewoon een dagpas kopen.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #8 Gepost op: 15-09-2018, 19:22 »
Je bedoelt MITS. Heel verschil...

Vind het ook jammer dat er MON en KNMV-ritten zijn, maar daar ga ik ook niet veel aan kunnen veranderen. Ik heb een offroadlicentie, die is er na 3 ritten al uit.

KNMV is die dagen niet aanwezig voor dagpassen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2018, 10:00 »
Ik bedoel eigenlijk meer de inschrijfkosten. Als die ineens van 20 naar 30 gaan dan gaat het wel hard en gaan er denk ik ook steeds meer mensen afhaken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2018, 12:04 »
Rilland is bij uitstek de slechtste offroadrit die ik ooit heb gereden! Op de site werd gesproken van zeer afwisselende route. Nou het was enkel slingerpaden door het bos met ellendig veel boomstammen dwars over het pad en een stuk crossbaan. Ook stukken erbij waar de boompjes enkel platgereden waren en dat was dan het pad.
En het mooie is nog dat er 35 euro inschrijfgeld gevraagd werd! Los van de 27,50 licentiekosten.
Beter is dit de eerste en laatste keer dat ze een offroad organiseerden hier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #11 Gepost op: 23-09-2018, 18:16 »
Stond in de planning maar door omstandigheden niet heen gegaan. Toch jammer om te horen.
Ook voor de organisatie, een dergelijke rit organiseren kost ongetwijfeld veel tijd en moeite.
Hopelijk volgend jaar een tweede (en betere) editie, er mogen van mij meer otr ritten bijkomen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #12 Gepost op: 23-09-2018, 23:29 »
Nou het was enkel slingerpaden door het bos met ellendig veel boomstammen dwars over het pad en een stuk crossbaan. Ook stukken erbij waar de boompjes enkel platgereden waren en dat was dan het pad.
Klinkt als enduro ^^

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #13 Gepost op: 24-09-2018, 22:57 »
beter maar de otr van Hellendoorn overslaan dan :P
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: OTR en enduro in Zeeland!
« Reactie #14 Gepost op: 27-09-2018, 16:07 »
Rilland is bij uitstek de slechtste offroadrit die ik ooit heb gereden! Op de site werd gesproken van zeer afwisselende route. Nou het was enkel slingerpaden door het bos met ellendig veel boomstammen dwars over het pad en een stuk crossbaan. Ook stukken erbij waar de boompjes enkel platgereden waren en dat was dan het pad.
En het mooie is nog dat er 35 euro inschrijfgeld gevraagd werd! Los van de 27,50 licentiekosten.
Beter is dit de eerste en laatste keer dat ze een offroad organiseerden hier.
Dirk,


Ik herken me deels in jouw verhaal: Ook ik vond het niet de meest inspirerende offroadrit allertijden. Ik zat me de hele tijd af te vragen wanneer ik lekker kon gaan knallen. En dat kwam uiteindelijk niet...
Op de plattegrond die ze op facebook verspreid hadden, stonden lussen bouwland ingetekend, maar ze hadden blijkbaar geen toestemming van de landeigenaren gekregen. Wel zat er wat hoogteverschil in, technische hellingen (zeker toen het wat natter werd), leuke boomstammetjes, een paar hardenduro elementen, een leuke crossbaan en een leuk stuk over het 4x4 terrein.
Zodoende heb ik toch lekker gereden; beter dan alleen crossbaan of thuis op de bank zitten, dus een aanwinst voor het offroad gebeuren. En een lekkere oefening voor als je enduro wil gaan rijden. Met inderdaad Hellendoorn als 'hoogtepunt' - qua technisch rijden en tussen bomen doorlaveren.


De organisatie vond ik - op bovenstaand puntje na - goed. Al dacht ik dat tijdenlang 20 Euro het maximum was voor KNMV offroadritten. Maar eerlijk gezegd betaal ik graag 30 Euro voor elke leuke offroadrit die er bij komt, als dat de organisatie mogelijk maakt.
De discussie over licentieprijzen komt hier jaarlijks langs, dus daar ga ik niet op in. Dit was iig weer een KNMV rit. Naast de KNMV licentie (waar je de meeste ritten mee mag rijden) heb je ook ritten die onder de goedkopere MON licentie verreden worden. Goedkoper, zolang je niet al een KNMV licentie hebt...