Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober  (gelezen 25302 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #165 Gepost op: 23-10-2006, 10:12 »
Mwoah, ik vond t niet zo geslaagd, dit weekend; iedereen had licht en een tuuter op de motor. Alleen Zeeuwse Klei was zo vriendelijk zijn startkaartje te vergeten (bedankt, hoor), en verder al motoren die, als ik dan op een fijn rustig plekje in het bos sta om de rust te fotograferen, zonodig, net als ik wil afdrukken langsrijden. En wat dacht je van al die irritante verhalen na afloop, dat het zo leuk was. Vreselijk!

Nee hoor, volgende keer rij ik zelf wel mee. Zal ik jullie eens laten zien wat leuk is.  
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #166 Gepost op: 23-10-2006, 10:16 »
Vervelend was dat he, net als je de geel groen gestreepte flierfluiter wilt fotograferen komt er een motor langs. Wel 5 keer achter elkaar over het zelfde stuk.  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #167 Gepost op: 23-10-2006, 10:16 »
Ik heb ook weer ontzettend genoten afgelopen weekend.

Ook al lag er dan een "enorme druk" op m'n schouders, ik moest immers mijn titel verdedigen. Na er zaterdag al flink aan getrokken te hebben bleek dat slechts goed voor een 4e plek in het tussenklassement.
Zondag echt alles uit de kast (XR440) gehaald wat er inzat maar alleen Gerard terug kunnen pakken. Hij heeft me een paar keer ingehaald, maar ik heb hem dan ook een paar keer fout zien rijden  :D

Uiteindelijk dus een 3e plaats, achter Gerben (1) en Meindert (2). Gefeliciteerd allebei.

Ik ga nu hard trainen voor volgend jaar, pas maar op  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #168 Gepost op: 23-10-2006, 11:55 »
:-\ :'(

Kheb weer wat gemist...

 :stupid: too

Moest zaterdag ff een nieuw speeltje ophalen in het noorden  ;)  Tja, je kan niet alles tegelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #169 Gepost op: 23-10-2006, 12:03 »
Het was weer een zeer geslaagd weekend, erg leuk ook om te doen weer. Samen met alle mensen die meehelpen een leuk evenement, waar zeker de debutanten zonder roadbookervaring ook nog wat kunnen leren. Altijd weer leuk om te zien wat het met mensen doet, op het moment dat er startkaarten, nummers, starttijden enz. aan te pas komen.

Volgende keer toch weer een aantal zaken die anders (beter) moeten. De wachttijd bij de proef moet korter, er moeten meer verborgen cp's in, die lastig te vinden zijn om mensen meer straftijd te bezorgen, en we kunnen nog wel wat andere proefjes inbouwen. Het navigeren moet echt op de eerste plaats komen, dan pas de snelheid. Volgend jaar is er meer tijd dit beter aan te pakken, dus dan gaan we dat verder uitwerken. Ook voor ons weer leerzaam met het oog op de Oost-Europa rally, zeker op logistiek gebied.

Iedereen bedankt, en tot een volgende keer!

Volgend jaar een weekend organiseren met behalve roadbookrijden, ook echte crossproeven op een crossbaan, en andere vermoeiende aktiviteiten (a la Yamaha challenge, maar dan meer met een AM prijs) )  is ook nog een idee, waar we zeker naar gaan kijken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #170 Gepost op: 23-10-2006, 12:41 »

Volgend jaar een weekend organiseren met behalve roadbookrijden, ook echte crossproeven op een crossbaan, en andere vermoeiende aktiviteiten (a la Yamaha challenge, maar dan meer met een AM prijs) )  is ook nog een idee, waar we zeker naar gaan kijken!

Goed Idee! Maak het maar lekker zwaar (conditioneel gezien) Kanvolgend jaar een beetje hoog eindigen. :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #171 Gepost op: 23-10-2006, 13:11 »
Onderweg bandje wisselen erbij als proef? (Binnenband los laten zien of anders straftijd)

Of een paar extra witte huisjes onderweg  ;D ;D (sorry Ad)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #172 Gepost op: 23-10-2006, 16:37 »
Gloeiende,gloeiende........ had in net besloten om een trial motor te gaan kopen lees en zie ik de foto`s van afgelopen weekend. SCHITTEREND. Nou moet ik dus weer op zoek naar een allroad bedankt hoor! Gerjan waar sta jij in de uitslag?? Of ben je geklopt door een meissie? Iemand interesse in exc 2000 of kan ik met deze fiets ook meedoen?

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #173 Gepost op: 23-10-2006, 16:39 »
Ik heb meerdere exc voorbij zien komen. 450 en 525. En daar ging het goed mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #174 Gepost op: 23-10-2006, 16:55 »
Gloeiende,gloeiende........ had in net besloten om een trial motor te gaan kopen lees en zie ik de foto`s van afgelopen weekend. SCHITTEREND. Nou moet ik dus weer op zoek naar een allroad bedankt hoor! Gerjan waar sta jij in de uitslag?? Of ben je geklopt door een meissie? Iemand interesse in exc 2000 of kan ik met deze fiets ook meedoen?

Je hebt een dr big daar moet je mee rijden.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #175 Gepost op: 23-10-2006, 16:58 »
 :stupid:

Hoe zwaarder de motor, hoe groter de prestatie. Hier valt alleen de eer te winnen, de gezelligheid staat voorop, net als de veiligheid.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #176 Gepost op: 23-10-2006, 17:15 »
Precies, wat mij betreft gaat het puur om wat je uit een bepaalde machine kunt halen... En uit een AT komt heel iets anders dan uit een EXC, wat dat betreft is er niet 1 winnaar als je het mij vraagt.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #177 Gepost op: 23-10-2006, 17:33 »
Er werd nu hard gereden, omdat de paden goed stevig waren. Als het echt heel nat is, of juist heel droog, kunnen de route's heel anders er bij liggen.
Dan is een EXC weer erg prettig. Nu was het ook voor de zwaardere motoren heel goed te doen. Bij het verkennen twee weken terug was het (naar verhouding) een stuk zwaarder, omdat er toen veel modder en plassen in de route zat. Echt heel zwaar zal deze route niet worden, daarvoor is het teveel recht toe recht aan. Dus dan is het best leuk om met een Allroad mee te doen. Wie een echte off-road uitdaging zoekt, kan beter de KNMV ritjes e.d. gaan rijden.  Wie van roadbook rijden houdt, kan prima terecht bij de ritjes van Ad Ketelaars of bij de rallyweekendjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #178 Gepost op: 23-10-2006, 18:39 »
Eigenlijk waren de omstandigheden te goed, het was volaan vlammen, en dat was eerlijk gezegd weleens link. Ik weet dr alles van  ;)
Vorige keer vond ik het nog mooier, lekker glibberig, en de dag erna keiharde ondegrond.

Maargoed, je kunt niet alles hebben, het was wel erg gaaf rijden

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #179 Gepost op: 23-10-2006, 19:23 »
hmmmmmm...... net even in de gps zitten neuzen De route van zondag gereden met een gemiddelde snelheid van 59 km/hr en een uitschieter naar de 141. Gelukkig heeft een benzinetoevoerprobleem me nog beperkt, boven de 120 kon ik maximaal een minuut rijden, daarna was het tot 95 met horten en stoten.
Mijn achterveer is een stuk beter, met de ingaande hi een hele slag verder open. Geen vreemde sprongen meer aan de achterkant, dus weer meer vertrouwen in de fiets gekregen (het blijft natuurlijk altijd oppassen). Na een tijdje met Marten mee te hebben gereden bleek eigenlijk ook wel dat ik te hard over de graskuilenpaden wil. Te onvoorspelbare indergrond, dus toch een stuk rustiger er overheen. Volgende keer maar weer proberen te herinneren, kan een hoop schade schelen.