Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober  (gelezen 25296 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #180 Gepost op: 23-10-2006, 21:22 »
Gloeiende,gloeiende........ had in net besloten om een trial motor te gaan kopen lees en zie ik de foto`s van afgelopen weekend. SCHITTEREND. Nou moet ik dus weer op zoek naar een allroad bedankt hoor! Gerjan waar sta jij in de uitslag?? Of ben je geklopt door een meissie? Iemand interesse in exc 2000 of kan ik met deze fiets ook meedoen?

Waar staan de foto's dan?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Uitslag Heroes Legend 2006
« Reactie #181 Gepost op: 23-10-2006, 21:22 »


De totaaltijd is opgebouwd uit vier factoren:
  • rijtijd zaterdag
  • specialtijd zaterdag
  • straftijd special (elke seconde langer dan de snelste 10 sec. straftijd)
  • rijtijd zondag

Daarnaast natuurlijk nog de eventueel opgelopen straftijd door verliezen startkaart (30 min.), te laat bij start(15 min) of het helpen van andere deelnemers bij calamiteiten (-15 min)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #182 Gepost op: 23-10-2006, 21:24 »
hier staan wat foto's van het weekend

http://tikka.smugmug.com/gallery/2035684

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #183 Gepost op: 23-10-2006, 21:41 »
hmmmmmm...... net even in de gps zitten neuzen De route van zondag gereden met een gemiddelde snelheid van 59 km/hr en een uitschieter naar de 141.
Dat kan helemaal niet Marcel had beloofd dat een gemiddelde van 30 hard was, 20 was ook reel. ::)
Dus daarom waren we allemaal om 12.00 binnen  :o al was dat voor de localls wel fijn, hadden zij weer wat rust.
He jo hebben jullie Gerben nog op konijnen zien jagen ?
En Arco van vrouwen verliezen vindt ik niks erg  :) rijdt ook eens mee op je big  8) onze vriend uit belgie ging er hard mee en helemaal standaard inkl. eigengemaakt handbediend roadbook.

Maar van een pliesie verliezen :'( :( :-[ daar ben ik ziek van. kga autorijden, schumi is gestopt! zijn er nog sponsers ???

Ciao Gerjan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #184 Gepost op: 23-10-2006, 22:24 »
Wat ik merkte als beginnende Rallyrijder is dat er vaak niet echt rekening werd gehouden met de dagjes mensen. Waar ik m'n gas dicht draaide ivm bv een loslopende hond werd ik gelijktijdig met een rotvaart ingehaald. Met de toegestaande snelheid en opmerkingen in het roadbook werd het ook niet nauw genomen. Iemand zei dat de eerste 3 rijders het meest asociaal hebben gereden. En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat het beter is om er een regelmatigheidsrit van te maken zodat iedereen even veel kans heb en de risco's liggen ook lager. En het komt ook ten goede van de omgeving waardoor er minder geklaagt word en dus dit soort ritten langer kunnen blijven bestaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #185 Gepost op: 23-10-2006, 22:33 »
Goh, rij ik nu ineens asocialer dan nummer 4 t/m 39....

Doe ik daar m'n best voor (enigszins) voorzichtig langs medemensen te rijden.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #186 Gepost op: 23-10-2006, 23:15 »
Dit was m'n eerste rallyweekend en die was helemaal TOP ! Orgies bedankt voor een waanzinnig gaaf weekend. Het na elkaar starten en op tijd rijden van zo'n rit, geeft een heel andere dimensie aan een roadbook rit. Heb flink doorgekacheld, ging soms harder, dan me eigenlijk lief was. Heb op sommige momenten toch geprobeerd stukjes mee te rijden om een beetje af te kijken maar vooral te genieten van de stuurmankunsten van anderen. Respect hoor ! Ik zie me eigen nog niet 1-2-3 met zulke zware jongens zo te keer gaan. Verder was het erg leuk om de gezichten van diverse forumleden te leren kennen. Lees al een tijdje mee, maar dit was mijn eerste ARM-rit. Maar zeker niet mijn laatste !!!  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #187 Gepost op: 23-10-2006, 23:16 »
Wat ik merkte als beginnende Rallyrijder is dat er vaak niet echt rekening werd gehouden met de dagjes mensen. Waar ik m'n gas dicht draaide ivm bv een loslopende hond werd ik gelijktijdig met een rotvaart ingehaald. Met de toegestaande snelheid en opmerkingen in het roadbook werd het ook niet nauw genomen. Iemand zei dat de eerste 3 rijders het meest asociaal hebben gereden. En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat het beter is om er een regelmatigheidsrit van te maken zodat iedereen even veel kans heb en de risco's liggen ook lager. En het komt ook ten goede van de omgeving waardoor er minder geklaagt word en dus dit soort ritten langer kunnen blijven bestaan.

Ho Ho even rustig hier, Als de proef korter geweest was hadden we de zelfde winnaars gehad, er is niks gebeurd en we hebben geen politie gezien, dus er heeft niemand geklaagd. Gerben Meindert en Erwin hebben gewoon verdoemdt goed gereden en dat kunnen deze gasten ook. Nou niet meer gaan zeuren dat heeft dit weekend niet verdiendt. Ik heb alleen rally's gereden in het buitenland, daar nl hiervoor niet geschikt is. De volgende keer gewoon de proefen korter de rit langer en waarom nemen we een offroadrit niet mee als proef.
3 rondjes ongelimiteerd knallen. Dan kan het publiek van ons genieten !! ik heb dit weekend trouwens geen boze mensen tegengekomen
wel aanmoedigingen. Die oude man B.V. ( bij het witte huis weet je nog ) wij harkten zijn straat en hij stond te juigen. Zelfs paarden mensen hebben de duim nog opgestoken! vergeet niet als een knol op hol slaat was het dier niet geschikt voor de weg. Dat ligt weer niet aan het dier maar aan de ruiter. Ik bedoel maar.

Keep on smiling Gerjan


Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #188 Gepost op: 23-10-2006, 23:35 »
Ik kan de reactie van Remko wel begrijpen, moet ook kunnen. De omstandigheden waren gewoon erg gunstig, en dat nodigt uit. Dat mensen stevig doorrijden, is niet uit te sluiten.Verschil in snelheid is er altijd. Wat voor de een gruwelijk hard is, is voor de ander gewoon lekker doorrijden. Dat wil niet zeggen dat mensen daarom geen rekening met elkaar moeten houden.

Heb vandaag al met o.a Ad Ketelaars en nog wat anderen gesproken hoe we het weekend veilig kunnen houden, maar toch met voldoende uitdaging voor iedereen. Er zijn al diverse verbeteringen bedacht, dus we zijn er mee bezig.
Verder zijn we ook aan het bekijken of we een weekend voor de gevorderden kunnen organiseren, of misschien een aparte klasse invoeren. (waar heb ik dat meer gehoord  ::) ::) ;D) Op die manier kunnen we ook een aantal Dakarmensen en andere Dakarwannabee's een evenement aanbieden wat voor hen leuk is. Is weer leuk als we ook van deze club mensen e.e.a kunnen opsteken. Met bijvoorbeeld Frans Verhoeven aan de start hebben we zelfs een echte topper in huis. (vragen we wel of hij achterstevoren wil rijden :D) Is toch ook leuk om eens te zien. Als we dan een proef (proeven) op een crossbaan/maisveld organiseren, kunnen we voor iedereen en ieder nivo wel een leuk weekend op poten krijgen. Het zijn maar wat idee'tjes. Wordt vervolgd dus.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #189 Gepost op: 24-10-2006, 00:42 »
Klinkt goed, Mars. Way to go :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Honda Transalp (mean green machine) en Suzuki DRZ400s (Suzie)
  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #190 Gepost op: 24-10-2006, 01:01 »
Twas weer super.Lekker gereden en veel gelachen.Ook weer een paar nieuwe gezichten gezien van enthousiaste allroadrijders.
Organisatie bedankt voor dit heerlijke weekend en ik ben er de volgende keer zeker weer bij in welke vorm dan ook.

Hulde voor de organisatie

Groetsels Erik

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #191 Gepost op: 24-10-2006, 07:17 »
Om nog even terug te komen op de opmerking van Remko, de eerste drie hoeven niet het meest associal te hebben gereden. Het zijn allroadmensen met veel rijervaring op openbare paden en ze weten dondersgoed dat klagende mensen snel in het gelijk worden gesteld en dus weer een aantal wegen worden afgesloten.

Ze ga ik bij wandelaars en loslopende honden ALTIJD van het gas. Ben een keer boos geworden op een ruiter, terwijl ik tweehonderd meter terug een bocht door kwam en in de verte een paard zag met een ruiter al met haar armen zwaaiend (ik trek dan  zeker rustig op en ga met gepaste snelheid richting paard) en ze bleef zwaaien. Natuurlijk reed ik stapvoets langs, ondertussen aan haar gevraagd of ik soms mijn motor moest gaan duwen omdat het haar waarschijnlijk nog te hard ging.

Soms kom je in de problemen met paarden inhalen. Heb een keer een groep ingehaald op een heel los en mul zandstuk. Paarden in galop en ik met iets meer snelheid erlang. Dat gaat dan dus heel slecht, op zo'n pad moet je snelheid hebben. Maar paarden gaan voor!! (net als fietsers, wandelaars spelende kinderen in het roadbook aangegeven en honden, ohja, ook nog de paarden in de velden naast de paden, die moet je ook niet vergeten).

Waar halen zij dan de snelheid vandaan?? Ze hebben gewoon het lef om de overzichtelijke bochten met aanzienijk meer snelheid te nemen, hebben de gewoonte omm een bocht fors uit te trekken waar wij rustig de snelheid weer gaan opbouwen, en natuurlijk niet te vergeten de veel betere vering waardoor de snelheid op de onvoorspelbare hobbel/gras-paden toech echt wel een stuk hoger ligt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #192 Gepost op: 24-10-2006, 07:36 »
Ik heb ook lekker gereden! Vorig jaar hing mijn been nog met nietjes aan elkaar maar dit jaar was ik er gelukkig bij. Moet wel zeggen dat ik een stuk rustiger ben geworden. Die nietjes zaten erin vanwege een frontaaltje met een Astra. Na het bericht van Edward voelde ik  mij wel heel erg klein en besef ik mij hoeveel geluk ik heb gehad. Van mij mag de snelheid er flink uit langs al die bomen. Denk dat iedereen het daar wel over eens is. Neemt niet weg dat er gewoon risico's aan onze hobby verbonden zijn. Volgende keer zal ik de spulletjes wat beter voor elkaar maken want ik was zondag als laatste weg geloof ik. Wel lekker alleen gereden zonder tripmaster. Dat ging eigenlijk best wel!

Mars, bedankt voor het initiatief en het goede weer!
Arjen

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #193 Gepost op: 24-10-2006, 08:49 »
Het idee van een regelmatigheids element spreekt me toch wel aan eigenlijk (alhoewel ik hoorde dat dat in de El Chott rally tot vreemde situatie leidde). Wellicht om te voorkomen dat juist de mindere goden, en daar schaar ik mezelf zeker onder, in een soort van prestatieroes boven hun kunne gaan rijden.

En dan een onverwachte kontrolepost onderweg ergens, zodat het ook moeilijker wordt om "naar de finish toe te rekenen".

Noem maar wat hoor. Want laten we eerlijk zijn, ofschoon de echt snelle gasten verdomd goed weten wat wel en niet veilig is, we maken er toch een race op de openbare weg van... Zelfs tijdens een Alto Turia zit er alleen een tijdselement in de proeven, en gaat het bij de overige navigeergedeelten (de grote meerderheid in kilometers) uitsluitend om om een beetje op tijd binnen te zijn. Zolang je geen motorpech hebt, verdwaalt of hard valt kan iedereen dit heb ik begrepen.

Als dit soort weekenden vaker georganiseerd wordt (ja graag!!) kun je wachten tot iemand de organisatie op zijn vingers tikt, en dat willen we niet!!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #194 Gepost op: 24-10-2006, 09:40 »
Waar halen zij dan de snelheid vandaan?? Ze hebben gewoon het lef om de overzichtelijke bochten met aanzienijk meer snelheid te nemen, ....

Met alle respect voor rijders en schrijver, maar dit vind ik nou niet echt een toonbeeld van veilig en gewenst rijgedrag. Onoverzichtelijk betekend dat je niet kunt zien wat je over x-meter te wachten staat. Dat kan een vrije baan zijn maar ook een groep wandelaars, een loslopend paard, een paar spelende kinderen, een afgesloten slagboom, etc., etc..
Dan ben je voor mij al over de grens van lef heen en zit je in het hoekje van domheid en/of onverantwoord gedrag.
Ik wist niet dat er bij de, zeg maar, verbindingsetappes ook punten te verdienen zijn op snelheid. Lijkt me niet handig/verstandig. Ook zonder tijdswaarneming merk ik dat ik al vaak te hard langs andere bosgebruikers rij.

Maar genoeg kanttekeningen van mijn kant. Ik was er dit jaar niet bij, maar als ik de foto's zie en de verhalen hoor ga ik zeer zekers mijn best doen om er volgend jaar wel te zijn. Lijkt me een prachtig evenement.  En uniek in ons land.

TOP!!


GS GJ :D

 

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)