Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober  (gelezen 25297 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #195 Gepost op: 24-10-2006, 09:56 »
Citaat
overzichtelijke bochten

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #196 Gepost op: 24-10-2006, 10:09 »
kan me bij de GS GJ aansluiten. Heb de zondag ook hard gereden en mij toch verbaast over hoe ik voorbij gereden ben op zandwegen waar veel uitgangen van links of rechts op uit kwamen. Zeker gezien de bosje mountenbikers, ruiters en niet te vergeten Nordic walkers ??? die daar aan het recreeeren waren.  De mensen die ik tegen ben gekomen keken ook niet allemaal vrolijk (buiten het rust verstoren, heb ik ook mensen op paard en wagen horen klagen over snelheid van deelnemers) Dus kan ik mij voorstellen dat we over X tijd ook hier borden zien.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #197 Gepost op: 24-10-2006, 10:12 »


 :confused:  :confused:  :confused:

Oeps. Je hebt helemaal gelijk Ferd. Duidelijk gevalletje van te kort door de bocht van mij :-\

Mea Culpa.


GS GJ :-[
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #198 Gepost op: 24-10-2006, 10:23 »
Dus kan ik mij voorstellen dat we over X tijd ook hier borden zien.
Ik weet het het is niet aan mij maar...bij voorbaat sorry
Waarom nog met grote groepen over de (on)overharde paden?
Het wekt ergernis bij overige gebruikers en zorgt dat je een volgende
keer daar ook al niet langs kan.
Groeten,
D@@n

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #199 Gepost op: 24-10-2006, 10:29 »
[...]
Waarom nog met grote groepen over de (on)overharde paden?

Omdat het gezellig/leuk is om met zijn allen iets te doen. Een roadbookrit, MS1000, allroadweekend.

Bovendien, tijdens zo'n rally-simulatie weekend wordt er juist niet in grote groepen gereden. Ieder rijdt voor zich, net als bij de overige roadbookritten in Nederland trouwens. Alleen bij systeem-D ritten komt er ineens een grote groep voorbij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #200 Gepost op: 24-10-2006, 11:02 »
Grote groepen? In 2 1/2 uur tijd (en zaterdag zelfs 4 uur tijd)  komen er 40 mensen voorbij. Als je dan bij een post staat, is dat erg weinig kan ik je wel vertellen. Ik begrijp die ophef over die snelheid wel, maar wat denk je dat er bij normale roadbook ritjes gebeurt? Als het kan, gaat het gas open, simpel.  Gas open is voor de een harder dan de ander. We moeten hier nu niet gaan doen alsof we ons allemaal netjes aan de snelheid houden, als we met een aantal een roadbook ritje rijden. Tijdens het rallyweekend rijden mensen meestal alleen. Dat is een heel stuk veiliger dan met z'n allen achter een voorrijder aan, of een groep waarvan de helft niet weet waar ze zijn in het roadbook, wat ook zo vaak gebeurt. In dat opzicht is het starten om de 2 minuten juist een stuk veiliger, en het zorgt voor minder overlast.

De borden die her en der langs de route stonden, dat je er niet mocht komen, zijn volgens Ad niet rechtsgeldig. Hij heeft de uitspraak van de rechter altijd op zak. Ze laten de borden staan vanwege de preventieve werking. >:( :-X

.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #201 Gepost op: 24-10-2006, 11:23 »
Ik heb hem niet gereden maar ik wil wel mijn ei kwijt. Je kunt hem op verschillende manieren organiseren,het lijkt mij dat hier een nieuw topic voor moet worden geopend. Zoals Gerjan het al zei,soms een wijsman ;D,de uitslag zal hierdoor niet of weinig veranderen. De mensen die in de top zijn geeindigd, zijn goede roadbookrijders en kunnen ook een lekker stukje gassen.

Maar hoe moet hij er uitzien ?

De verbindings stukken moeten niet meer op tijd(niet zo snel mogelijk),wel moet dit regelmatig gebeuren,proeven op tijd(evetueel een factor) en controle punten(missen- straftijd, moeilijk navigatie stukje.. etc.). Deze factoren moeten het eindklassement bepalen. Een leuke trialproef er in verzin het maar. Maar de gehele rit zo snel mogelijk rijden is in Nederland niet aan de orden. Mijn 2 centen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #202 Gepost op: 24-10-2006, 11:29 »
Helemaal eens.

Ook al komt het van onze enduro rijder die maar 1 ding voor ogen heeft knallen  :-X

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #203 Gepost op: 24-10-2006, 11:30 »
<heel verhaal>

Mijn 2 centen.

De mijne hoor. Hier Klaas!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #204 Gepost op: 24-10-2006, 11:41 »
Helemaal eens.

Ook al komt het van onze enduro rijder die maar 1 ding voor ogen heeft knallen  :-X

Kon het ook bijna niet over mijn lippen krijgen,maar ik ben een sociaal man. Ha as. zaterdag knallen in Handel.Mijn derde cent.

Trouwens bij een enduro rijden ze ook een regelmatigheidsrit, de gemiddelde snelheid ligt hier wel hoog. Langzaam op het maisland,knallen op het asfalt,of val ik nu door de mand. :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #205 Gepost op: 24-10-2006, 11:50 »
Er zijn al een aantal ideetjes in voorbereiding. Ik heb vorige week nog met Ad gesproken, om er op zondag een regelmatigheidsrit van te maken. Dan moet je eigenlijk een dag van te voren de route nog eens rijden, om een gemiddelde te kunnen bepalen. De omstandigheden zijn gewoon te bepalend.
Het is best moeilijk om een goed gemiddelde te vinden, wat voor iedereen leuk is. Niet te snel voor de langzameren, niet te langzaam voor de snelleren.  ::)   Samen met Ad hebben we de beslissing genomen dat niet te doen.

Een crossbaan afhuren in de buurt van Goirle schijnt moelijk te zijn, had ik ook al met Ad over gesproken. Zelfs een stukkie maisveld is niet eenvoudig volgens Ad. Maar we geven het niet op, en gaan zeker een oplossing vinden voor deze problemen. We doen het nu een beetje voor de hobby erbij, daar is de prijs ook naar.
De hoeveelheid tijd/geld die er nu inzit is totaal niet rendabel. Volgend jaar gaan we het professioneler aanpakken. Dan zal ook de prijs omhoog gaan/moeten. Ga ook contact opnemen met de KNMV/MON om te kijken wat er mogelijk is met licenties e.d.. Veiligheid staat voorop, een proef op snelheid op de openbare weg gaat er niet meer komen, dat is zeker. En misschien moeten we eens in de Achterhoek gaan kijken. De roadbooks van de Transwallonië zijn ook een optie, dat is een hele technische route. Die op gemiddelde rijden is ook een idee, met een aantal ingebouwde proeven erbij. 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #206 Gepost op: 24-10-2006, 11:52 »
De organisatie is zich er terdege van bewust dat het principe aangepast moet worden. Voor de volgende keer gaat er zeker ook het één en ander aangepast worden. Enerzijds om het leuker te maken (twee uur wachtn bij de cross is erg lang) anderzijds de factor snelheid naar beneden te halen zodat behendigheid en inzicht een grotere rol gaat spelen in het bepalen van de einduitslag.

Vergeet niet dat dit nu de tweede keer geweest is dat het georganiseerd is. De vorige keer onder zeer barre omstandigheden waardoor het concept eigenlijk niet goed uitgetest kon worden.
Deze keer stond de organisatie er een beetje alleen voor, en dat is de volgende keer ook alweer een stuk beter geregeld (bij deze Marcel, ben er zeker bij, in vroeg stadium).

Het doel van afgelopen weekend was natuurlijk voor de deelnemers het leren roadbook rijden. Het leuke is dat het voor vele één van de eerste keren geweest is dat ze dat daadwerkelijk deden, en dat iedereen de route heeft gereden zoals bedoeld, via roadbook. Dus doelstelling gehaald? In mijn ogen wel. Natuurlijk waren er zat mensen met veel tot zeer veel roadbook ervaring, en ja, daar kan dan het tempo omhoog omdat de concentratie niet meer richting het lezen hoeft te gaan. En in mijn ogen komt daar dan ook het snelheidsverschil vandaan. Er waren zat mensen die op een afgepijld parcour kwa snelheid beter uit de verf zouden zijn gekomen dan ik, maar in Afrika staan nou eenmaal geen pijlen.....


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #207 Gepost op: 24-10-2006, 12:13 »
Ik heb alle vertrouwen in de organisatie. Je moet een evenement idd. een paar keer organiseren voor je alle kinderziektes eruit hebt en dan nog kan je verrast worden door veranderde omstandigheden.
En het is nog altijd aan de deelnemer zelf hoever hij/zij het gas opendraait. De grens van wat (nog) verantwoord is uit oogpunt van veiligheid en beperking van overlast zal per persoon en per situatie (blijven) verschillen.

En voor ongelimiteerd knalle moet je op een afgesloten proef, een KNMW-enduro of een crossbaan zijn.

Ik hoop er volgend jaar bij te zijn :D


GS GJ ;)   
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #208 Gepost op: 24-10-2006, 13:45 »
FF een berichtje v/d pechvogel v/d rit. Ben na het TOP!!!!! evenement in m'n auto gestapt (m'n broer had alles al ingeladen, was ikzelf niet toe in staat) en toch maar rechtstreeks naar 't ziekenhuis gereden. Na m'n EHBO bezoek zijn er röntgenfoto's van m'n rug en enkel/hak gemaakt. In eerste instantie werd er alarm geslagen omdat men dacht dat m'n rug wederom (vorig jaar al eens mee gemaakt) gebroken was, ik moest plat blijven liggen, m'n voet werd ingegipst, en ik werd naar een afdeling gebracht, volgende dag onder de scan en gelukkig was de conclusie; rug niet gebroken!  :). nu zit ik thuis met waarschijnlijk (men kon het op de foto's niet duidelijk genoeg zien??) een gebroken voet en daarnaast pijn in rug / knie / heupen en ballen., m.a.w. het gaat weer lekker.   Iedereen heel erg bedankt voor 't gezellig weekend, en in 't bijzonder HP2 (DO?) en KTM(inge?) bedankt voor assistentie na m'n crash.

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #209 Gepost op: 24-10-2006, 13:53 »
Oei blauwe ballen, Jij bent me er eentje.
Geniet maar van muziek, tv en een serveerster.

Beterschap man.

Ciao Gerjan