Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober  (gelezen 25288 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #210 Gepost op: 24-10-2006, 14:36 »
Zijn die ballen van alle zusters in het ziekenhuis of ook van de klap  ???

Beterschap en denk maar dat gips eigenlijk gewoon een hele stijve crosslaars is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #211 Gepost op: 24-10-2006, 15:06 »

Beterschap en denk maar dat gips eigenlijk gewoon een hele stijve crosslaars is.

Ik zei ook tegen die arts: kan ik niet gewoon mijn crosslaars weer aantrekken, toen ze hier in Nederland ontdekten dat ik 12 dagen ervoor mijn enkel in Marokko had gebroken maar dat het ondertussen in die crosslaars al weer aan het vastgroeien was... Nah, mooi van niet :(

Maar sterkte met het herstel ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #212 Gepost op: 24-10-2006, 15:27 »
lang verhaal vooraf.......de Transwallonië zijn ook een optie, dat is een hele technische route. Die op gemiddelde rijden is ook een idee, met een aantal*** ingebouwde proeven*** erbij. 

gaan we ook wijn proeven!? Lekker!!! :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #213 Gepost op: 24-10-2006, 18:02 »
mijn 2 centen: het hele rally gebeuren (ook in simulatie mode) zorgt toch voor een stukkie extra competitie waardoor de snelheid hoger ligt dan een gemiddelde hart van brabant rit. maar met 140+km/h over een zandpad een paardenkar inhalen blijft erg lastig, maw ik houd er -in het algemeen- zeker rekening mee en het gas gaat ruime dicht ervoor en geleidelijk weer open. ruiters die ruim van te voren aangeven om even te minderen word extra naar geluisteerd. maar helemaal gemakkelijk voel ik me er niet bij, de snelheid moet gewoon omlaag daz duidelijk. probleem blijft dat wandelaars ea een andere perceptie van snelheid hebben, 'overlast' blijft maar laten we zo goed als het kan rekening met elkaar houden.

slechtere omstandigheden (1e versie) of idd het eerdere genoemde regelmatigheids faktor of nog beter transwallonie in de blub zijn goede suggesties.

meindert


ps. erwin sterkte ermee!! en uuh over je 'ballen' :: staand rijdend achter gerben kreeg ik nog een flinke steen rechtstreeks in mijn kl*ten, ik zag em zo in slowmotion over mijn imo/rbb heen vliegen en pats......  ::) laat ik daar nu net geen bescherming dragen.....    :-\
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Honda Transalp (mean green machine) en Suzuki DRZ400s (Suzie)
  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #214 Gepost op: 24-10-2006, 18:44 »
Potverdrie zeg valt het toch nog tegen na zo'n crash, leek in eerste instantie nog mee te vallen  :(

In ieder geval voorspoedig herstel.

Groetsels Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #215 Gepost op: 24-10-2006, 20:39 »
Na al deze bijdragen dan ook maar my 2 cents:

Ten eerste vind ik alle bijdragen zinnig, en ben wel blij dat de conversatie hier gewoon open en eerlijk gaat, met als duidelijk doel er komend jaar een nog beter weekend van te maken.
De opmerking dat de eerste 3 het asociaalst gereden hebben leg ik maar even naast me neer. Ik denk dat dat niet zo constructief is.

Ik vond zelf de snelheden ook te hoog! Ik heb dat ook meteen na afloop aangegeven, en wil er graag aan bijdragen om hier volgend jaar een betere oplossing voor de hebben. Een van de redenen dat het zo liep was puur het mooie weer en de perfecte ondergrond: iets wat je niet kan voorspellen.
Uiteindelijk is er toch een competitie-element.... we hebben met zijn allen gereden.

Ik heb geprobeerd alleen echt hard te rijden waar het ook echt kon: waar er duidelijk GEEN zijwegen waren, en risico op wandelaars en mountainbikers ook zo klein mogelijk was, dit neemt niet weg dat er altijd overlast is en altijd risico's. Ik denk dat de overlast (zeker zaterdag) nog meeviel, gezien er geen stof was en het relatief rustig was.

Overlast-loos rijden kan niet en dat Nederland over 10 jaar helemaal vol staat met bordjes is zowieso al een zekerheid.
Ik had voor mezelf ook al besloten dat als het volgend jaar niet anders is, dat ik niet mee rij.

't is goed om nu al ideeen te verzamelen, en ik zal proberen zelf volgend jaar zo veel mogelijk bij te dragen aan een opnieuw geslaagd rallyweekend, als het niet als rijder is, dan wel als helper.

grts


Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #216 Gepost op: 24-10-2006, 20:57 »
Kom op luitjes,

Niet te zwaar op de hand worden nou, er is zoveel mogelijk. Persoonlijk dacht ik dat dit weekend meer een ontmoetings en afspraak weekend was. Hier denkt iedereen dus anders over. Ik ben verantwoordelijk voormezelf en bepaal dus zelf hoe hard ik rij.
Ik help ook graag mee aan de organisatie, maar wil ook graag rijden. Laten we gewoon een roadbook maken naar de start van een offroadrit, hebben we in iedergeval al een mooie en veilige proef. De volgendag verzinnen we zelf wat. Rally ontmoeting en trainings weekend noemen mischien. Vrijdag en zaterdag is ook een goed alternatief.

  ::)Het beste is om Ameland af te huren  :-X

p.s. Zijn er nog 2 cil rijders die meedoen aan de 2 daagse van Hellendoorn anders voel ik me zo eenzaam !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #217 Gepost op: 24-10-2006, 22:39 »
Ik heb niet het hele draadje gevolgd, dus even gokken dat ik de discussies goed inschat....ik lees iets over hoge snelheden.

Tellen de rijtijden van het roadbook-gedeelte mee in de uitslag? Vind ik nogal verbazingwekkend, want dat betekent dat je een wedstrijd organiseert op de openbare weg...Van de Alto Turia weet ik dat de tijd van het roadook rijden niet meetelt, alleen de specials op afgesloten gebieden/wegen....en het missen van CP's, en het te laat aan de start verschijnen etc. etc.  Dit is puur gedaan om de snelheid eruit te halen en de veiligheid te verhogen. Vooral voor de rijders zelf, want zoveel ander verkeer kom je daar niet tegen. Ook bij het bdm-rally-simulatie-weekend, afgelopen voorjaar, is bewust voor die constructie gekozen. Bij de Alto Turia is het zo opgezet dat het missen van een CP bijna niet meer goed te maken is op de specials. Dat is vermoedelijke ook een bewuste keuze van de organisatie. Meer nadruk op navigatie, minder op snelheid.


Wat betreft enduro- en offroad-ritten. De omstandigheden zijn sterk afhankelijk van het weer. Maar als het weer een beetje meewerkt is een kmnv-offoad-rit best te doen met een 2-cilinder. Johan heeft vorig jaar met zijn LC8 de offroad-rit in Markelo gedaan.


   

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #218 Gepost op: 24-10-2006, 22:42 »
louise,

ik denk dat we het er met zijn allen over eens zijn dat het zo moet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #219 Gepost op: 25-10-2006, 09:37 »
Ook mee eens. Vorige editie is dit probleem niet naar voren gekomen omdat de omstandigheden het niet toelieten, deze keer zijn we daar dus met zijn allen achter gekomen en iedereen die ik heb gesproken (orga en deelnemers) waren het er al lang mee eens. Overigens tellen in veel andere rallyes wél het grootste deel van de roadbookmeters, vandaar dat deze keuze niet zo ver gezocht was, alleen niet gerealiseerd dat NL zich daar niet voor leent. Dat de mensen van de hogere uitslagen zich slechter hebben gedragen dan de rest ben ik het overigens NIET mee eens. Maar die discussie wil ik niet eens voeren.

Ik vind dit in ieder geval een superevenement en ik hoop dat ik ook nog eens een steentje bij kan gaan dragen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #220 Gepost op: 26-10-2006, 00:05 »
Mooi evenement, heb zelf alleen zondag gereden, maar het was erg druk op de route met wandelaars, paarden en fietsers,

Misschien is het een idee om dit volgende jaar doordeweeks te organiseren. Kan de rest van Nederland in het weekend de onverharde wegen misbruiken. :-X

Ik heb trouwens geen rare blikken of opmerkingen van het overige weekend recreanten gehad.

Maar ik heb ook gereden als een slak, na het achterover trekken van mijn motor. :-[ :-[


Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #221 Gepost op: 26-10-2006, 00:44 »
Volgend jaar zelfde tijd?
Dit wil ik ook wel een keer meemaken, klinkt goed.
Gaaaaaaaaaasssssssss geven die ik graag maar ga maar voor behendigheid en bla bla bla.
We wonen al in zo'n klein landje.
Groet Marc

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #222 Gepost op: 28-10-2006, 08:44 »
Het was eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerug leuk.
Volgend jaar weer!
Mooie foto's Tikka!

(bericht 9)  :o

Op weg naar 15 berichten en member-status...  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #223 Gepost op: 28-10-2006, 12:42 »
Tellen de rijtijden van het roadbook-gedeelte mee in de uitslag? Vind ik nogal verbazingwekkend, want dat betekent dat je een wedstrijd organiseert op de openbare weg...Van de Alto Turia weet ik dat de tijd van het roadook rijden niet meetelt, alleen de specials op afgesloten gebieden/wegen....en het missen van CP's, en het te laat aan de start verschijnen etc. etc.  Dit is puur gedaan om de snelheid eruit te halen en de veiligheid te verhogen. Vooral voor de rijders zelf, want zoveel ander verkeer kom je daar niet tegen. Ook bij het bdm-rally-simulatie-weekend, afgelopen voorjaar, is bewust voor die constructie gekozen. Bij de Alto Turia is het zo opgezet dat het missen van een CP bijna niet meer goed te maken is op de specials. Dat is vermoedelijke ook een bewuste keuze van de organisatie. Meer nadruk op navigatie, minder op snelheid.

Ik heb met de Guzzi een aantal keer de Amstelario gereden. Dat is een uithoudingsrit van Amsterdam naar Mandello del Lario (noord Italië),  1100-1200 km die helaas niet meer wordt georganiseerd door de aangescherpte regelgevening.
De bedoeling was dat je met een gemiddelde snelheid ging rijden. Te vroeg? Dan kreeg je punten en iemand met de minste punte was het beste. Daarnaast stonden er meerdere "geheime" controle punten. Deze waren pas tezien als ze jou allang gespot hadden dus voor de bocht wachten had geen zin. Waardoor je er voor moest zorgen dat je niet als een wazige ging rijden.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Heroes Legend rallyweekend 21/22 oktober
« Reactie #224 Gepost op: 28-10-2006, 19:54 »
Maar ik heb ook gereden als een slak, na het achterover trekken van mijn motor. :-[ :-[

Ojee, toch niet al te ernstige gevolgen?  :(
Of kwam het doordat je tank zo leeg was?  ;)

Eigenlijk moeten jullie BMW rijders dat ook niet doen hè  ;)