Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019  (gelezen 1566 keer)

Offline member

Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Gepost op: 04-11-2018, 20:58 »
Ingeschreven! (https://www.leppinkadventure.nl/oost-europa-rally/)


Nog meer van hier?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Im so cheap, i should have a KLR
Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #1 Gepost op: 05-11-2018, 10:12 »
Jij bent er vroeg bij!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #2 Gepost op: 05-11-2018, 21:29 »
Jij bent er vroeg bij!
vorig jaar was ik (in december) te laat. Nu maar direct bij de eerste kans ingeschreven

Offline member

Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #3 Gepost op: 06-11-2018, 01:04 »
Vorig jaar was het na één week al volgeboekt!
2019 is de route weer verbetert.
Laat Gerjan maar schuiven, wordt weer mooi!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2019, 21:23 »
Wat voor bandjes voor de OER?
Achter beviel de Pirelli Scorpion XC Mid Hard 140/80 prima in Marokko. Die keuze lig wel bijna vast.


De Pirelli Rally uit de huidige serie beviel niet. De oude was een fijne band, maar de nieuwe is meer een allroadband. Daar wil ik in ieder geval niet de nattigheid van de OER mee in.


Dan heeft de Scorpion XC Mid Hard serie een 80/100 voorband, maar geen 90/90.


De Scorpion Pro (fim) heeft die weer wel. Iemand daar ervaring mee?


Of toch maar gewoon een Michelin Desert? [size=78%] [/size]

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2019, 21:52 »
Nattigheid met een dessert is ook niet je van het.
Heb de pro fim de 1ste keer meegehad in Marokko.
Wilde best wel slijten.
Is een michelin competition niet iets?

Offline member

  • *****
  • NC750X; FE570; 950SE
Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2019, 07:26 »
Die Scorpion Pro voorband is een fijne voor in NL dus met nattigheid en zand. Op stenen reed ik hem kapot op m'n 690 (zijnoppen scheurden af). Weet niet hoeveel steen er in de OER zit?!
Mitas C-21 doet het goed in blubber, zand en blijft heel op stenen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Suzuki DRZ400S,Mitsub Pajero sprt,KTM 990 Adv. S
Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2019, 08:26 »
De Pirelli Rally uit de huidige serie beviel niet. De oude was een fijne band, maar de nieuwe is meer een allroadband.


Is het niet de Pirelli Rally STR vs Pirelli Rallycross, dus twee verschillende banden?

Offline member

  • *
Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2019, 11:10 »
Ik zit ook te zoeken naar een goede band, voor de ilyriaraid. Als ik het zo bekijk veel stenen, maar ook wel kans op modderstukken. Weinig echt single tracks.

Aangeraden wordt om met mousse te rijden, vanwege glas, spijkers etc wat er op de paden ligt.

Zoek een band / mousse combinatie die het zon 2500 km vol kan houden op een WR450. Ik rij overigens relatief rustig, dus band wordt niet super zwaar belast.

De SRT oogt erg allroaderig, de rallycross weer behoorlijk nopperig.

Nog andere goede suggesties?

Offline member

Re: Oost Europa Rally 2019 ---- 15-22 juni 2019
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2019, 20:53 »

Het staat toch gewoon op de site;

 
Street legal banden + bib mouse binnenbanden
Je kan in 1 dag je banden en mouse verslijten, maar dit hoeft zeker niet en bij normaal rijgedrag kan een set gewoon de hele week mee. Wielspin brengt niets en als je dit vermijd gaat de bib mouse van Michelin gewoon een paar banden mee. Een bandenklem is dan ook niet noodzakelijk, zorg voor een verse mouse, let dus op de datum bij aanschaf. De Michelin bib mouse hebben zich bewezen.
Zorg dat de maat van de bib mouse overeen komt met je buitenband, ga niet zitten prutsen met een verkeerde maat, dit levert geheid problemen op.
Zorg ook dat je band goedgekeurd is voor de openbare weg, daar je anders bij een eventueel ongeval niet verzekerd bent.
Bij Michelin staat M/C 70R garant voor 170km/u. Deze band is dus goedgekeurd voor de weg en een cross band dus niet!!
Bij KNMV evenementen is zelfs het FIM merk verplicht

 
 
Persoonlijk vind ik de 140/80-18 Enduro Competition een mooie allround band. De band blinkt nergens in uit maar het profiel is perfect om redelijk te kunnen rijden op alle soorten van ondergrond.Een band geschikt voor harde ondergrond slijt veel minder, maar met de standaard enduro band heb je ook nog grip bij een natte ondergrond.
Quadrijders moeten heel veel proppen bij zich hebben, tenzij je zonder wielspin de bochten neemt, want dan blijven quadbanden gewoon heel. Persoonlijk vindt ik de Maxis Ceros de perfect Quad band.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Is het niet de Pirelli Rally STR vs Pirelli Rallycross, dus twee verschillende banden?
Rally cross is dacht ik de MT21 band die nergens in uitblinkt ja de prijs te duur.


pirelli scorpion rally was een goede band maar is vernieuwd en nu prut tenminste achter een band die veel te hard slijt naar m,n zin.
Dure band maar wel goed DUNLOP RR 908
Mitas heeft dus goede vervangers die 1/3 kosten van de dunlop.

Offline member

  • *
Na behoorlijk wat zoeken, zie ik regelmatig goede reviews over de combinatie Dunlop D606 achter en pirelli MT21 voor.

Begin daar wel serieus over na te denken. Meer ervaringen daarmee hier?


Op dit moment heb ik Michelin Enduro competition onder mijn WR450. Best tevreden mee voor offroad ritten, maar heb niet het idee dat ze 2300 km gravel, steen gaan overleven. Na deze trip zou ik ze er voor rondjes in Nederland zo weer onder zetten.


Offline member

  • *****
  • NC750X; FE570; 950SE

Zorg ook dat je band goedgekeurd is voor de openbare weg, daar je anders bij een eventueel ongeval niet verzekerd bent.



Mousse is niet straatlegaal  :-X , in die landen doen ze daar niet zo moeilijk over maar bij een ongeval doen ze overal moeilijk over. Dus gewoon zorgen dat je niemand omver rijdt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

Ik ga voor de Mitas c21 voor en de pierlli achter. Lijkt me ook voor Albanië prima. De MT21 zou ik niet doen. Heb er veel mee gereden op de tweeklepper BMW, maar het is écht prut in de regen. Dunlop kennik niet. De Enduro competition kan inderdaad ook wel, maar ik wil niet wisselen en ik zie die banden het geen rally vol houden.

Offline member


Mousse is niet straatlegaal  :-X , in die landen doen ze daar niet zo moeilijk over maar bij een ongeval doen ze overal moeilijk over. Dus gewoon zorgen dat je niemand omver rijdt.


Zijn er wettelijke voorschriften voor binnenbanden?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control


Advertentie: