Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Fatsoenlijk geprijsde lier.  (gelezen 2203 keer)

Offline member

Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #15 Gepost op: 19-12-2018, 23:38 »
En een paar stroppen, harp-sluitingen om palen/bomen heen te doen...……
Je moet tenslotte wel ergens aan vast-haken.

Klap-blok; bij de losse lieren die ik gezien heb, zat de haak met de omloop-schijf al aan de kabel.
Bij enkel gebruik, hangt deze gewoon los aan de kabel.
Als je dubbel wil gebruiken haak je de enkele haak aan de lier of aan een ander deel van het voertuig.
Zo kan je de "richting" waarin je wilt lieren nog beter bepalen.

Post Merge: 20-12-2018, 00:26
Ik heb ooit eens een rups voertuig gebouwd, met een eigen-gewicht van 23 Ton.
Hier moesten gecertificeerde sjor/trek ogen aan gelast worden voor het geval de machine "vast" zou komen te zitten in de bagger/klei.
Volgens de constructeur was een sjor-oog van 8 ton al voldoende...….
Ik had zo m'n twijfels.
Een paar jaar geleden sprak ik de eigenaar, zag de machine, hij was al div. keren uit de klei getrokken door grote tractoren en bulldozers.
Die sjor ogen mankeerde nog helemaal niks.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....




banner