Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna 701 uitrusten met aan/uit lichtschakelaar  (gelezen 1079 keer)

Offline member

  • *****
  • EXC 450 & 701 Adventure
Husqvarna 701 uitrusten met aan/uit lichtschakelaar
« Gepost op: 22-01-2019, 12:54 »
Standaard is mijn Husqvarna 701 voorzien van altijd-aan-verlichting. En volgens mij is dat tegenwoordig een wettelijk dingetje.
Maar nu zijn er natuurlijk situaties waarin je het licht uit wilt zetten. Daarom zou ik graag mijn switch vervangen door een (ouder?) exemplaar waarmee ik de keuze heb tussen Off/ Low beam/ High beam.
Nu is de Husqvarna natuurlijk de evolutie van de alom geprezen 690  ;)


Daarom mijn vraag: wie weet welke motoren (690, 640, ...) nog zo'n aan/uit schakelaar hadden. Wanneer is deze (wettelijke?) verandering ingezet? En nog beter, weet iemand of die zonder aanpassingen zouden kunnen worden aangesloten.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Futura '04 (NL) Samurai '91 (E)
  • *****
Wat ik zou doen: in het stroomschema kijken waar de toevoer naar de verlichting zit en daar een mooi robuust extra schakelaartje zetten. Of, als je dan toch bezig bent, eentje die alle stroomverbruikers kan uitschakelen (behalve wat nodig is om te kunnen starten natuurlijk  :) ).
Ik ga er dan even van uit dat high beam apart geschakeld kan worden zoals bij min of meer alle motoren.
"You wouldn't be riding a motorcycle if you weren't an optimist." "My favorite bikes are always the ones that everyone likes, but no one buys".

Offline member

  • *****
  • Ruurlo okt06
Voor zover ik weet is er geen verplichting om licht te voeren in NL (overdag dan natuurlijk)


Offline member

Ik dit maar dat wist je al. 9 pins KTM 990

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

Wanneer is deze (wettelijke?) verandering ingezet? En nog beter, weet iemand of die zonder aanpassingen zouden kunnen worden aangesloten.
Al laaaaaaaaang geleden: ook bij mijn DRZ uit '04 kon het licht niet uit, ik heb daarvoor een losse schakelaar op het stuur gezet en deze met het juiste draadje van de kabelboom verbonden.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Heb gewoon een overbrugging gemaakt met extra schakelaar val alieexpress rvs bevestiging en alu cnc gefraist. Iets van €6.-

Zodat ik in het donker eventueel dimlicht kan uitzetten ledspot aan en verwarmde jas plus verwarmde handschoenen aan kan zetten.
Zonder dat de 250 watt Dynamo van de 690 het niet te benauwd krijgt.
Als ik weer eens Plateau du Rekkam ga oversteken in Januari.

Offline member

  • *****
  • NC750X; FE570; 950SE
Als je geluk hebt pas de CEV schakelaar van een EXC, zo was het tenminste in 2009.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *
Net zoals Jacinto heb ik zo'n Sicass Racing schakelaar. Werkt uitstekend, plug & play en als je MidWest Mountain Engineering clever lever (koppelingshendel) er op wilt zetten dan moet je zo'n ding hebben omdat de behuizing een stuk smaller is.

Offline member

Bij m'n vorige 690, had ik op een web-shop in de VS een schakelaar gevonden, zelfde merk en stijl als origineel.
Met bedrading erbij, plug & play.

Nu heb ik gewoon LED verlichting voor ipv H4 halogeen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • EXC 450 & 701 Adventure
Bedankt voor alle suggesties.
Ik wil het liefste een plug-and-play oplossing. Dus de CEV en de Sicass oplossing klinken mij het beste.


Ik zal dit weekend eens kijken welke stekkers er standaard aan zitten en dan kijken of deze alternatieven passen.


Bij Sicass vind ik alleen deze:
 http://sicassracing.com/store/products/switches/sicass_switches/multi-function_bar_switch_for_sicass_lighting_kits
Maar op het plaatje zitten er geen stekkers aan? Lijkt dus niet p&p. Of heb ik het verkeerde type?

Offline member

Dat "plug&play" stelt ook niet zoveel voor.
Vanuit de schakelaar komt een 2-aderig kabeltje, je moet het draadje uit je zekering-houder halen, één draadje van de 2-a kabel in de zekering houder, de andere op het draadje wat je er uitgetrokken hebt.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *
Bedankt voor alle suggesties.
Ik wil het liefste een plug-and-play oplossing. Dus de CEV en de Sicass oplossing klinken mij het beste.


Ik zal dit weekend eens kijken welke stekkers er standaard aan zitten en dan kijken of deze alternatieven passen.


Bij Sicass vind ik alleen deze:
 http://sicassracing.com/store/products/switches/sicass_switches/multi-function_bar_switch_for_sicass_lighting_kits
Maar op het plaatje zitten er geen stekkers aan? Lijkt dus niet p&p. Of heb ik het verkeerde type?


Ik heb de factuur er nogs eens bij gezocht en je moet deze hebben. Daar wordt de ktm 690 ook genoemd oftewel de oranje 701. Bij Sicass is hij uitverkocht maar er zijn meer winkels die hem verkopen.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Wat een smak geld voor een simpel aan uit knopje.
Invoer douane btw accijns transportkosten.
Kom je zo aan €93.45 :o

Offline member

Wat een smak geld voor een simpel aan uit knopje.
Invoer douane btw accijns transportkosten.
Kom je zo aan €93.45 :o

Misschien wordt het goedkoper als je er gelijk een nummerplaat bij besteld.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....


Advertentie: