Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Werkt H4 in plaats van Duplo op een WR450 2004  (gelezen 597 keer)

Offline member

  • *
Werkt H4 in plaats van Duplo op een WR450 2004
« Gepost op: 27-01-2019, 19:42 »
Hallo,


Via aliexpress en nieuw koplampsetje voor mijn WR450 2004 gekocht. Nu had de oude koplamp een duplo lamp 35 W en heeft de nieuwe een H4 lamp. Het setje paste perfect, inclusief de stekkertjes, maar al snel brandde de H4 lamp door.


Nu vraag ik mij af, was dit een gevalletje chineese kwaliteit, of zou de H4 lampen andere eissen kunnen stellen aan de boordspanning? Klopt het dat op een WR de verlichting op de wisselstroom van de dynamo zit aangesloten i.p.v. 12 V DC?


Tnx

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
ik hoop dat je op je WR een gelijkrichter heb...

foto help wel denk ik...
"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

maakt niet uit

Offline member

  • *****
cyclops lights zegt dit; This LED bulb kit is specifically setup for the Fuel injected Yamaha WR450F Model years 2013 through 2017 Plug and play with easy instal. Get a far more powerful headlight with out the hassle. Designed for the best light output on the WR. Lumen ratings on this particular bike will not necessarily give you the best beam pattern for off road. Note not DOT approved, there is no cutoff pattern on this bulb. Note will not work on Carbureted bikes. EFI Only One year warranty IP 68 rated 3600 lumens


Dus het zal wel weer minder makkelijk zijn dan dat het lijkt


en ergens verderop op hun site; This rectifier is made to work in conjunction with the 3600/3800 lumen LED headlight module in machines that have AC powered headlights. One rectifier per bulb is required. This rectifier will also work for AC powered bikes using our Penetrator LED Headlights.[/size]Most factory street legal bikes are DC powered, so this is not necessary for factory street legal bikes, exceptions being the KTM EXC 250/450/525/530 02-2011 carbed bikes, Yamaha WR450 carburetor version, and Honda CRFX 250/450. If you have a street legal bike from the factory that is not listed as an exception, you should not need the rectifier.[/color]
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *
Werkt H4 in plaats van Duplo op een WR450 2004
« Reactie #4 Gepost op: 27-01-2019, 22:17 »
Die cyclops had ik ook gezien, maar bij mij gaat het om normale H4, geen led.

Dat led beter werkt met dc, geloof ik wel. Mijn indruk van H4 is dat dit in de basis toch gewoon gloeidraden zijn.

Offline member

Voedings spanning eens meten met een scoope……….
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

Die oude wr hebben geen gelijkrichter en brand de lamp rechtstreeks op de stator. Je moet dus precies de goede wattage erin doen anders brand hij door of vreet hij te veel stroom waardoor je accu niks meer krijgt. Waarschijnlijk is je achterlicht nou ook doorgebrand.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
Die oude wr hebben geen gelijkrichter en brand de lamp rechtstreeks op de stator. Je moet dus precies de goede wattage erin doen anders brand hij door of vreet hij te veel stroom waardoor je accu niks meer krijgt. Waarschijnlijk is je achterlicht nou ook doorgebrand.

weer iets geleerd..
"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

Die oude wr hebben geen gelijkrichter en brand de lamp rechtstreeks op de stator. Je moet dus precies de goede wattage erin doen anders brand hij door of vreet hij te veel stroom waardoor je accu niks meer krijgt. Waarschijnlijk is je achterlicht nou ook doorgebrand.
Je bedoeld dat ze geen spannings regelaar hebben......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

Precies. Door elkaar gehaald

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Offline member

Maar er zit ook geen gelijkrichter voor de lampen. Komt rechtstreeks van de stator volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Offline member

  • *****
Maar er zit ook geen gelijkrichter voor de lampen. Komt rechtstreeks van de stator volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Bij een WR450 2003 klopt dat!
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *
Oke, dat maakt e.e.a. al een stuk duidelijker.


Weet iemand toevallig wat het juiste totaal wattage zou moeten zijn voor voor-, achterlicht en totaal? Er zit een soort raar ledachtig achterlicht op, wat gek genoeg geen last lijkt te hebben gehad van het doorbranden van het voorlampje. Ik heb wel het vermoeden dat daar veel minder vermogen wordt gevraagd dan een standaard bolletje.


 


Offline member

Het antwoord gaf je zelf waarschijnlijk in je openingspost: 35 Watt
Want daarmee werkte het toch goed?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

Gloeilampen een Led's kan je niet vergelijken.
Het zou eigenlijk moeten gaan over de licht opbrengst.


In de gloeilampen-tijd was het; 5 of 10 watt voor het achterlicht, 21 watt voor het remlicht, 21 watt voor de knipperlichten.
Koplamp; stads/parkeer licht, 5 watt dimlicht; afhankelijk van het gebruikte lampje 30 watt dim- 35 watt groot- licht.
H4 lamp is 50 watt dim- 55 watt groot-licht.

Door LED lampen toe te passen kan je 70-80% besparen, met een gelijke licht opbrengst.
Bovendien gaan ze niet snel kapot, blijven koud enz enz
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....


Advertentie: