Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: project Moto guzzi v75 allroad  (gelezen 2030 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: project Moto guzzi v75 allroad
« Reactie #15 Gepost op: 11-06-2020, 22:58 »
Ik ben benieuwd hoe ze rijd :)
En hoeveel paardjes er nu aan het achterwiel
Galoperen  :D
Ik heb nog een uitdraai vd vorige eigenaar uit 2004  :o





Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: project Moto guzzi v75 allroad
« Reactie #16 Gepost op: 01-08-2020, 20:06 »
Intussen zijn we ongeveer 500km gereden km verder.
Omdat de motor niet helemaal lekker stationair liep en onregelmatig liep op deellast, heb ik het vlotterniveau gecheckt en de stationair sproeiers vergroot van 38 naar 41.


Ze loopt nu prima stationar en onder deellast ook prima , de setting is nu prima.


In vergelijking met mn triumph tiger 800 xrx , stuurt de guzzi erg licht en flitsend , en het zwaartepunt ligt lekker laag , makkelijk in het korte werk  , met het schakelen merk je aan de lange slag dat je op een motor van 1984 zit.
Nog uitvogelen hoe de voorremleiding  beter/mooier kan lopen , want dat ziet er zo nog niet uit , en de achterrem verbeteren.








Post Merge: 01-08-2020, 20:55

En de fotos  ;)


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jwhIA


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jwuWm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1405
Re: project Moto guzzi v75 allroad
« Reactie #17 Gepost op: 02-08-2020, 03:04 »

Nog uitvogelen hoe de voorremleiding  beter/mooier kan lopen , want dat ziet er zo nog niet uit , en de achterrem verbeteren.

Post Merge: 01-08-2020, 20:55

En de fotos  ;)


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jwhIA


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jwuWm


Mooi!
Steuntje maken op de onderste vorkpoot, steuntje onderste kroon plaat, onder de juiste hoek, zodat het tijdens het "veren" mee kan
gym-nastieken.....
Ik heb al zat Bobbers, Choppers enz enz gebouwd.
M'n laatste bobber heb ik de rem-leiding door de bal-hoofds pen heen gedaan.
De volgende; gaat door de bal-hoofds pen heen, olie kanalen geboord in de onderste kroon-plaat, de slangen komen op de juiste plek naar buiten.
DWZ T-stuk in de kroon-plaat....geen ge-freubel met T-koppelingen enz enz


Staal omvlochten rem-slang gebruiken, max druk in een remsysteem is maar 80 Bar.
Hydraulisch gezien dus eigenlijk niks.
Laat je dus niets vertellen door de zgn specialist.
Des te minder rek op de slang, hoe harder de rem aanvoelt.


KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....