In mijn 790 zit 2,8 liter en dat zou 15000km mee moeten gaan volgens het boekje.
Meh, dan kan er wel superduper volsynthetisch vloeibaar goud aangelengd met unobtainium picodeeltjes in zitten, maar ik vind het wel een fors interval voor een blok dat zo'n 120pk per liter inhoud doet. Ik denk niet dat ik die 15000km aan ga houden.
Maar trek je de vergelijking met een meer competitiegericht blokje: het specifieke vermogen van die blokjes is niet zo gek veel meer, en de constructie van die blokjes is niet wezenlijk ieler. Er is dus imho eigenlijk geen reden waarom dat bij allroadgebruik ook niet 2500-4000km/liter olie kan doen als dat een keer zo uitkomt, uitgaande van dezelfde kwaliteit olie. Het aantal 525EXC/kantelberg 570/etc. dat de wereld rondgereden is zegt eigenlijk ook al genoeg.
member: welke 75W gebruikte jij? Ik heb Motul Transoil 10W40 in de bak van de 2T zitten, maar die veroudert vlotter dan ik zou verwachten, wat ik vooral met schakelen merk.