Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SPOT GPS trackers  (gelezen 3731 keer)

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #15 Gepost op: 04-11-2019, 09:07 »
dacht dat spot geen gebruik maakte van Iridium?
en daarom minder dekking had.
Klopt, Spot gebruikt het Global Star netwerk. Hoewel Global Star de laatste jaren qua dekking flink is uitgebreid, hebben ze nog geen 100% dekking zoals Iridium.

Voor de geïnteresseerden, bij Bartang verhuren we de Garmin Inreach Mini per week
https://www.bartang.eu/nl/inreach-mini.html
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #16 Gepost op: 04-11-2019, 12:00 »

thanks - huren lijkt me een goede optie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #17 Gepost op: 05-11-2019, 22:04 »

verhuren jullie ook de Garmin Inreach?

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #18 Gepost op: 05-11-2019, 22:20 »
Wij verhuren momenteel alleen de inReach Mini. waarom zou je de grotere inReach willen? Ik neem aan dat je nog een ander apparaat voor het Navigeren hebt?
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #19 Gepost op: 06-11-2019, 16:24 »

oh lekker stom. helemaal er vanuit gegaan dat jullie de spot verhuren. Ik bel je morgen ff op

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #20 Gepost op: 06-11-2019, 16:25 »
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #21 Gepost op: 06-11-2019, 17:04 »
Dat huren is best interessant als je eens in je uppie weg wil en toch de avontuurlijkere paadjes wil doen. Die 25 euro per week kan er wel vanaf.


Maar hoe zit dat nu eigenlijk met die GEOS? Rekenen die nog kosten? Is claimen bij de diverse verzekeringen naderhand hetzelfde als wanneer je via je GSM 112 gebeld had of zitten daar nog addertjes onder het gras?

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #22 Gepost op: 06-11-2019, 17:11 »
Dat huren is best interessant als je eens in je uppie weg wil en toch de avontuurlijkere paadjes wil doen. Die 25 euro per week kan er wel vanaf.


Maar hoe zit dat nu eigenlijk met die GEOS? Rekenen die nog kosten? Is claimen bij de diverse verzekeringen naderhand hetzelfde als wanneer je via je GSM 112 gebeld had of zitten daar nog addertjes onder het gras?
Naast het abonnement brengt GEOS geen kosten in rekening voor de reddingsactie. Zij schakelen locale partijen in die eventueel kosten kunnen verhalen op de "geredde" persoon. Hier moet je voor verzekerd zijn. Is inderdaad het zelfde als dat je de locale 112 gebeld had.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #23 Gepost op: 06-11-2019, 21:40 »
Je kan je voor die kosten (ook) verzekeren bij GEOS Alliance.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #24 Gepost op: 06-11-2019, 22:40 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #25 Gepost op: 07-11-2019, 23:53 »
Propje, op je vraag of je het op de motor monteert of bij he draagt zou ik adviseren om het device bij je te dragen.

Het geeft voor en nadelen.
Voordeel dat als je van je  motor verwijderd bent je in de meeste gevallen nog je device kunt inschakelen.
Plaats het centraal op je lichaam zodat je er met beide handen goed bij kunt komen, mocht je letsel hebben aan de linker of rechter arm/hand.

Nadeel is misschien dat het eerder kapot kan gaan bij een val als je er op valt.

Tis maar een tip.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #26 Gepost op: 11-11-2019, 20:57 »

vandaag gehuurd bij Bartang. thanks voor de hulp en service


Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #27 Gepost op: 20-12-2019, 09:21 »

ondertussen ben ik alweer een paar weken terug van Marokko. Maar hoe was het:

- een super solo rit van 6.400km
- met noodweer in ZuidFrankrijk (2,5 uur in storm doorgebracht)
- met de Mistral in Spanje (250km windstoten gehad maar de vrachtwagens het ook moeilijk mee hadden)
- maar toen kwam de boot naar Nador en begon het avontuur in Marokko
- lang verhaal kort gemaakt: ik zou het zo over doen,
want een cultuur, wat een uitzichten, wat een avontuur
- weer was 22-27 graden
- laatste dag ff regen gehad
- slaapplaatsen waren ultiem, goedkoop, soms vies maar zeer zeker allemaal de moeite om het te ervaren
- motor was top
- nieuw bagage systeem van Mosko Moto (reckless80) was top, nooit meer anders, voor meer info even een PMtjs of bericht
- alleen de helm moet ik gaan veranderen, kon mijn sena 20 niet horen en had veel geluid in de helm (misschien een nieuwe dan, maar welke dan?) nu: arai tour X3


maar omdat dit het GPS topic is wil ik zeker Peter van Bartang website:  https://www.bartang.eu/nl/  even apart bedanken:

- bedankt voor de Garmin Inreach service: uitleg en huur mogelijkheid. De inreach is heel compact en heeft de hele rit in mijn borstzakje gezeten. Smorgens aanzetten, savonds uitzetten. Batterij ging ook lang mee. denk 3 dagen op die manier.
- bedankt voor de ondersteuning tijdens de rit, verwijzing naar mooie locaties etc
- bedankt voor de gouden tip - terugweg heb ik de motor bij Nordcargo afgezet in Malaga en vorige week opgehaald in Moerdijk.
- de prijzen en vlucht zijn net iets duurder dan zelf terug rijden maar de luxe kon ik op dat moment goed gebruiken. De Mistral en het noodweer in ZuidFrankrijk was er nog en wilde daar niet terug doorheen. Call me a pussy, maar ik wil het je zelf zien doen!

Peter dankjewel en we gaan ons zeker weer snel tegenkomen.

bijv op de Motorbeurs Utrecht en bij een volgende reis waarbij ik de Inreach weer bij je kom huren.


https://www.bartang.eu/nl/




Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: SPOT GPS trackers
« Reactie #28 Gepost op: 20-12-2019, 09:31 »
Heel graag gedaan @Mattie. Fijn dat je er zo van hebt genoten!
Amsterdam to Anywhere...