Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 2-de hands Tripy  (gelezen 4443 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
2-de hands Tripy
« Gepost op: 24-11-2019, 12:43 »
Ben naar een Tripy aan het kijken maar ik vind het echt een verschrikkelijk duur ding.
Zeker vergeleken met andere navigatietoestellen, die dan alleen weer geen bol-pijl systeem hebben.
Ik heb een aantal maal met Tripy gereden. Zonder bol-pijl-route, dus gewoon een routeslang in beeld, vind ik hem toch wat traag.
Maar de mogelijkheid van bol-pijl blijft natuuurlijk een voordeel.
Een tweedehands Tripy, is dat aan te raden? En dan bedoel ik met name in verband met de accu?
Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar de batterij bij een mobiel is na 2 jaar bij mij toch echt wel vaak versleten, in de zin van heeft bijna geen capaciteit meer/ moet ik continu bijladen.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2019, 13:35 »
Mijn Tripy is nu 5 jaar oud en ik kan 6-7 uur rijden voordat-ie aan de lader moet. Van het slechter worden van de accu merk ik weinig. Overigens zijn fabrikanten altijd optimistisch over dit soort zaken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2019, 15:03 »
Een telefoon accu wordt elke dag ontladen en geladen. Een Tripy accu wordt alleen een "paar keer" per jaar gebruikt, maar zeker geen 365 dagen per jaar. Misschien 30 of 40 dagen per jaar.


Dat heeft een heel duidelijk effect op de levensduur van de accu.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2019, 16:03 »
Wat is er zo hocus pokus aan een accu pack van Tripy?
Niet te vervangen ??

Post Merge: 24-11-2019, 16:03
Wat is er zo hocus pokus aan een accu pack van Tripy?
Niet te vervangen ??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #4 Gepost op: 24-11-2019, 16:06 »
Vast wel, Tripy is zelfs geschroefd en niet gelijmd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #5 Gepost op: 24-11-2019, 17:08 »
Ik heb nog geen accu probleem gehad.
Maar de software een keertje laten opschonen, schijnt wonderen te doen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2019, 19:04 »
niet panikeren, ben al meer dan 10 Tripy dealer en heb echt nog niet veel klachten (HEEL weinig zelfs) over de accu gehad, ik denk dat we mogen zeggen dat ze lang mee gaan, je zou er vlot een ganse dag mee moeten kunnen rijden (+ 12 uurs, geen probleem)voor hij terug aan de lader moet. Natuurlijk een beetje afkankelijk aan je instellingen, maar dan verbind je hem gewoon met de externe voeding



Een nieuwe accu pack kost je al vlug 90€


ps; zelf vervangen kan best maar dan ben je ook al vlug dat bedrag kwijt met gelijkaardige accu's


Tripy....super ding, wat velen niet weten is dat je er meer mee kan dan enkel een track/route mee rijden  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #7 Gepost op: 24-11-2019, 19:07 »
Wat is de voeding?
18650 cellen?

En is voeding 12v aanleggen zoveel werk?

Post Merge: 24-11-2019, 19:08
Vergeten Celsa sorry
Nog belang bij de tripy?
Aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #8 Gepost op: 25-11-2019, 09:18 »
Wat is de voeding?
18650 cellen?

En is voeding 12v aanleggen zoveel werk?
Neen hoor er is een kabel voor beschikbaar

Post Merge: 24-11-2019, 19:08

Vergeten Celsa sorry
Nog belang bij de tripy?
Ik bel je een graag hier over, deze dingen zijn echt uit de run hoor
je hebt een PM
Aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #9 Gepost op: 25-11-2019, 09:49 »
Hou er rekening mee dat er voor de Tripy geen kaartmateriaal buiten West Europa is. Wil je bijvoorbeeld in Polen automatisch een GPX track omzetten of overtekenen om automatisch een bolletjes-pijltjes track te maken dan kan dat niet. Je moet dan iedere route aanwijzing met de 'hand' in de software aangeven. Bijvoorbeeld de TET track rijden in Polen die grotendeels over legale wegen gaat, kan je dan niet eventjes snel omzetten maar kost je avonden werk om te 'tekenen'.

Ik heb hem ooit gekocht omdat ik dacht dat hij mijn andere navigatie apparaten kon vervangen met die geweldige bolletjes en pijltjes. Dat kan zolang je maar niet buiten West Europa reist.

Ja er is een online wereldwijde Tripy routeplanner maar daar kan je geen bestaande gpx tracks in laden. Die kan alleen automatisch de 'snelste' route over wegen op de kaart van hier naar Tokio genereren. Kortom, een Tripy is geen vervanger van een volwaardig navigatie apparaat. Dat wordt echter wel gesuggereerd op de website.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #10 Gepost op: 25-11-2019, 09:58 »
In RoadTracer kun je kiezen voro de Tripy West Europa kaart, maar je kunt ook kiezen voor de online Google maps kaart, en dan kun je bolletje-pijltje over de hele wereld plannen.

Eenvoudig als de wegen/paden in Google Maps staan, minder eenvoudig (veel handwerk) als ze niet in maps staan, maar in Google Satellite view.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #11 Gepost op: 25-11-2019, 10:38 »
Hou er rekening mee dat er voor de Tripy geen kaartmateriaal buiten West Europa is. Wil je bijvoorbeeld in Polen automatisch een GPX track omzetten of overtekenen om automatisch een bolletjes-pijltjes track te maken dan kan dat niet. Je moet dan iedere route aanwijzing met de 'hand' in de software aangeven. Bijvoorbeeld de TET track rijden in Polen die grotendeels over legale wegen gaat, kan je dan niet eventjes snel omzetten maar kost je avonden werk om te 'tekenen'.

Ik heb hem ooit gekocht omdat ik dacht dat hij mijn andere navigatie apparaten kon vervangen met die geweldige bolletjes en pijltjes. Dat kan zolang je maar niet buiten West Europa reist.

Ja er is een online wereldwijde Tripy routeplanner maar daar kan je geen bestaande gpx tracks in laden. Die kan alleen automatisch de 'snelste' route over wegen op de kaart van hier naar Tokio genereren. Kortom, een Tripy is geen vervanger van een volwaardig navigatie apparaat. Dat wordt echter wel gesuggereerd op de website.


Ik heb dat idee ook. Ik rij niet altijd op bol-pijl, vaak op gewone routeslang en dan vind ik de Tripy tegenvallen. Vooral het in en uitzoomen werkt erg traag vind ik. Bij andere navigaties die ik heb gezien werkt dat zonder vertraging.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #12 Gepost op: 25-11-2019, 10:59 »
Dat komt mede doordat de hardware in technische termen 'antiek' is. Dat gezegd hebbend, is het een briljant apparaat dat zijn tijd ver vooruit was. Lees was... Jammer dat de maker jaren geleden de interesse verloor in de consumentenmarkt. Hij is zich helemaal gaan richten op met name de Dakar en Rally organisaties. Er bestaat dus een modernere kleuren Tripy maar die is niet te koop voor consumenten.

Sinds 2016 is er voor de huidige Tripy's geen software update meer uitgebracht. Hij zou bijvoorbeeld OSM kaarten beschikbaar kunnen stellen zodat je hem overal ter wereld kan gebruiken. Heel jammer want ik zou zo graag een moderne variant van dit apparaat willen hebben. De bediening is eigenlijk briljant en het scherm is ook fijn.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #13 Gepost op: 25-11-2019, 12:47 »
Dat komt mede doordat de hardware in technische termen 'antiek' is. Dat gezegd hebbend, is het een briljant apparaat dat zijn tijd ver vooruit was. Lees was... Jammer dat de maker jaren geleden de interesse verloor in de consumentenmarkt. Hij is zich helemaal gaan richten op met name de Dakar en Rally organisaties. Er bestaat dus een modernere kleuren Tripy maar die is niet te koop voor consumenten.

Sinds 2016 is er voor de huidige Tripy's geen software update meer uitgebracht. Hij zou bijvoorbeeld OSM kaarten beschikbaar kunnen stellen zodat je hem overal ter wereld kan gebruiken. Heel jammer want ik zou zo graag een moderne variant van dit apparaat willen hebben. De bediening is eigenlijk briljant en het scherm is ook fijn.


Zo is dat, jammer he

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: 2-de hands Tripy
« Reactie #14 Gepost op: 25-11-2019, 13:58 »
er was ooit iemand online die iets ontwikkeld had maar de funding er niet voor had om dit verder uit te werken/ maken..
was ook zoiets, scheen/ zou alleen beter gaan werken..
ook nooit meer iets van gehoord.
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....