Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna 701 gekocht.  (gelezen 3213 keer)

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Toch blijft het een vreemde vergelijking.
1pitter VS 2 cilinder.

Ja je levert comfort in op een trillende 1cil.
En ja een 2 pitter is stuk zwaarder.

En met 200kg rijd je je eigen eerder vast als met 150.
Kijk wat je rijd?
Asfalt of smurrie..
Van beiden kan een beetje maar baseer daar je keuse op.

En of een dealer nu wel of geen onderdeel heeft.
Zo ga ik niet op vakantie.

Offline member

  • *****
member moet het dan meteen 50 kg zwaarder zijn en minder pk’s hebben als het een twee cilinder is?

Offline member

  • *****
  • 't Is rood, wit en zwart en gaat niet zo hard
De T700 is natuurlijk vrij nieuw en heeft zich nog niet op lange termijn kunnen onderscheiden (positief of negatief). Het blok natuurlijk wel (in de MT-07), maar hoe de motor zich houdt bij langdurig offroad gebruik blijft afwachten.

Ben ook lid van de Tenere-club. De afgelopen jaren is daar vrijwel iedereen overgestapt naar andere machines (vaak oranje), omdat de Tenere's steeds minder offroadwaardig werden. Tijdens een T700-testdag waren veel van hen onder de indruk van de T700, juist ook op het onverharde. Maar ik denk nog steeds dat het erg vermoeiend is daarmee op een singletrack te rijden.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Kom net van de dealer vandaan.
Motorzaak in apeldoorn.
Moet de naam opzoeken.
Daar stonden er 2 of 3.
Vond de blauwe in showroom mooi.
Maar zou zelf gaan voor zwart.
Het is een mooie slanke machine.
Heb er geen mtr mee gereden.
Zal toch nooit een nwe. Motor aanschaffen.
Maar je kan hem toch echt niet vergelijken met een 690.
Mijn 690 begint ook alweer oud te worden.
2011 heb er zelfs geen abs op.

Maar ja zet deze motor naast een 790ktm
Of een 1000crf of gs 850.
En daarmee vergelijken.

De yamaha is wel veel motor voor dat geld.
De 690 en 701 gaan daar al overheen en de 790 helemaal qua prijs.










Post Merge: 19-12-2019, 13:32
member moet het dan meteen 50 kg zwaarder zijn en minder pk’s hebben als het een twee cilinder is?

Ik denk dat er niks moet.
En yamaha kan dat heus wel op de markt zetten.
Maar ik denk dat daar geen vraag genoeg voor is.
Ktm/huskie is eigenlijk het enigste merk dat een dikke 1 cilinder op de markt heeft momenteel.
En dat bedient maar een smal publiek.

Het gros zal eerder op een 2cilinder stappen denk ik.



Offline member

  • *
Toch blijft het een vreemde vergelijking.
1pitter VS 2 cilinder.

Ja je levert comfort in op een trillende 1cil.
En ja een 2 pitter is stuk zwaarder.

En met 200kg rijd je je eigen eerder vast als met 150.
Kijk wat je rijd?
Asfalt of smurrie..
Van beiden kan een beetje maar baseer daar je keuse op.


En of een dealer nu wel of geen onderdeel heeft.
Zo ga ik niet op vakantie.


Het is ook helemaal geen vergelijking. Ik wil graag op een Husk 701 naar het buitenland om daar uitgebreid offroad te gaan rijden. Maar vertrouw de motor niet.

Online member

  • *****

Het is ook helemaal geen vergelijking. Ik wil graag op een Husk 701 naar het buitenland om daar uitgebreid offroad te gaan rijden. Maar vertrouw de motor niet.


Als je het niet vertrouwt moet je hem vooral niet kopen. Maar op basis waarvan vertrouw je de motor niet?

Offline member

  • *

Als je het niet vertrouwt moet je hem vooral niet kopen. Maar op basis waarvan vertrouw je de motor niet?

De informatie die ik hier heb gekregen, met name het reisverslag van Ronald Peelen. Sorry, Roland.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Motorblok is gewoon goed.
Mijn olieschraapveer was gebroken.
Op tijd bij begon veel olie te gebruiken.
Dat kan gebeuren.
Ben daardoor niet in 1 keer teleurgesteld.
Vind het nog steeds m.n fijnste motor tot nu van 30 of 35 die ik in bezit heb gehad.
En heel veel lol.

Heb bv 5x bmw gs gehad.
Toch 4x gezeik met cardanklok lagertjes.
Die lagertjes zijn in 20 jr tijd ook verviervoudigd qua prijs.
Bmw slecht??
De meesten vinden van niet.
Bmw beter bestaat niet zeggen ze.
Wat een gelul.

Denk wel dat je met een honda of yamaha verder kan komen zonder sores.
Tis een afweging die je moet maken.

Post Merge: 19-12-2019, 16:42
Wie is Ronald Peelen?
Ga ik opzoeken.
Staat hij ergens op het web?


Post Merge: 19-12-2019, 16:46
Mexicanen zijn slecht.
Althans dat beweert Trump.
En bouwt er een muur omheen.
Zangeres zonder naam zong over mexico,als land van haar dromen.
Geloof haar nog eerder als dat oranjeschreeuwvarken uit ramptower.

Offline member

  • *
Motorblok is gewoon goed.
Mijn olieschraapveer was gebroken.
Op tijd bij begon veel olie te gebruiken.
Dat kan gebeuren.
Ben daardoor niet in 1 keer teleurgesteld.
Vind het nog steeds m.n fijnste motor tot nu van 30 of 35 die ik in bezit heb gehad.
En heel veel lol.

Heb bv 5x bmw gs gehad.
Toch 4x gezeik met cardanklok lagertjes.


Die lagertjes zijn in 20 jr tijd ook verviervoudigd qua prijs.
Bmw slecht??
De meesten vinden van niet.
Bmw beter bestaat niet zeggen ze.
Wat een gelul.

Denk wel dat je met een honda of yamaha verder kan komen zonder sores.
Tis een afweging die je moet maken.

Post Merge: 19-12-2019, 16:42
Wie is Ronald Peelen?
Ga ik opzoeken.
Staat hij ergens op het web?


Post Merge: 19-12-2019, 16:46
Mexicanen zijn slecht.
Althans dat beweert Trump.
En bouwt er een muur omheen.
Zangeres zonder naam zong over mexico,als land van haar dromen.
Geloof haar nog eerder als dat oranjeschreeuwvarken uit ramptower.

In de post van Grandia.

Maar je schrijft: "motorblok goed" en meteen daarna "olieschraapveer gebroken".


Offline member

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Net zo goed als ik heel veel typische 690 dingen nog nooit gehad heb, bij alle drie niet.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Kan nergens een ronald peelen vinden op een 701.
Heb je linkje voor me.

Online member

  • *****
Kan nergens een ronald peelen vinden op een 701.
Heb je linkje voor me.


Die staat een stuk of tien posts omhoog

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Omdat er bij 1sukkel bij mij dus een schraapveer breekt.
Zijn alle ktm 690 en 701 slecht??
Tuimelaars is een puntje om rekening bij te houden bij deze blokken maar dat is bij elke 1 cilinder met veel vermogen.
En een gewoon standaard vervang onderdeel bij enduro uren machines.


Offline member

  • *
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Net zo goed als ik heel veel typische 690 dingen nog nooit gehad heb, bij alle drie niet.....


In het oorspronkelijk Engelse spreekwoord (sorry, ik ben OgriUK) betekent 'prove' toetsen, niet bevestigen...


Post Merge: 19-12-2019, 18:04
Kan nergens een ronald peelen vinden op een 701.
Heb je linkje voor me.

In de laatste post van Grandia.

Online member

  • *****
De informatie die ik hier heb gekregen, met name het reisverslag van Ronald Peelen.

Dat is jammer. Zo'n verslag maakt zo'n motor niet meteen tot een 'vreselijk rot krot' zoals je het noemde :-)

Ik was de tweede in Nederland die in 2016 een 2016 701 kocht. 10.000 km meegereden had niks. Ingeruild voor de 701 2017 LC 4 die met een extra balans-as nauwelijks nog trilt. Ik was de eerste in Nederland met dat ding en de tweede op het Adventure Rider forum, met 's werelds grootste 701 mega thread. Met die 701 had ik een auto decompressor falen. Dat bleek een ontwerpfout. Is ondertussen een heel ander ontwerp en hoor je niks meer over dat probleem.

Anyway, op dat forum zitten een enorme reeks 701 eigenaren die er al sinds 2016 en 2017 op zitten.  De meesten van hen rijden al jaren met plezier en zonder grote problemen. Ieder voertuig heeft zijn eigen reeks zwakke punten.De koppelings slave cilinder van 690/701/ en nog een reeks zwaardere KTM modellen, is wel een heel zwak punt. Gaat vaak stuk en als je dat weet zoals ik dan vervang je die preventief voor 120 euro met eentje van Oberon.

Neemt allemaal niet weg dat het jouw geld is. Blijft jammer want je hart gaat of ging uit naar een 701. Ik heb in elk geval heel veel plezier en vertrouwen in dit vreselijke rot krot.

Rij trouwens ook nog zo'n ding omdat hij lichter is: KTM exc-f 450. Dat schijnt ook een vreselijk rot krot te zijn. Las namelijk op het internet een verslag van iemand dat hij na 60 uur al een zuiger aan gort had gereden. Dan is hij dus niet te vertrouwen.


Advertentie: