Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar en Africa ECO Rally  (gelezen 5202 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2020, 18:02 »
Op advrider hebben ze de discussie gescheiden en dat vind ik een heel goed idee. Sportief vind ik deze Dakar erg interessant. Maar hoe zij met hun onderdanen omgaan geeft iig veel vraagtekens. Helaas krijg ik die ook bij landen in Afrika, denk maar aan Marokko met hun Berbers en de bezetting van W. Sahara, Algerije met hun vluchtelingen beleid.   
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #16 Gepost op: 13-01-2020, 23:39 »
Beste Jos
Ik verdiende echt een schijntje. Met 32uur.
Als je in de 50% schaalt zit, verdien je geen schijntje. Of de ironie van de overdrijving ontgaat mij.

Ik betaal overigens met alle liefde veel belasting want dat betekent dat ik veel verdien, dat hoort er bij.

Boycotten is geen optie, zo bedoel ik het ook niet maar dat betekent voor mij persoonlijk dat ik wel afhaak. Heb sowieso bedenkingen over het hele fenomeen rally rijden (met veel geld in een paar weken door een land scheuren zonder er iets echt van mee te krijgen of je in het land te verdiepen).
Maar de beelden zijn zo mooi, dus lastig om er van weg te blijven. Het is als met vlees eten, je weet dat het eigenlijk minder moet, maar het is zo lekker. Dus ik ben daktarier, ik probeer te minderen en kijk maar af en toe



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2020, 09:23 »
Heb sowieso bedenkingen over het hele fenomeen rally rijden (met veel geld in een paar weken door een land scheuren zonder er iets echt van mee te krijgen of je in het land te verdiepen).
Soms is het fijn om een week lang alleen maar motor te rijden.

Citaat
Dus ik ben daktarier, ik probeer te minderen en kijk maar af en toe
Een flexakar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2020, 10:34 »
Msschien de knuppel in het hoenderhok gooien, maare snap de discussie over SA niet helemaal. Of het in Zuid Amerika allemaal zo netjes gaat in de landen waar de Dakar doorheen kwam. Noord West Afrika eigenlijk hetzelfde verhaal... en Rusland, kan zo nog wel even doorgaan.

Overal is gedoe en worden dingen gedaan die niet onze standaard zijn...
Dat laatste klopt; "die niet onze standaard zijn"
De vraag is waarom onze standaarden de norm zijn. Hier in NL/EU: inderdaad.
Maar niet bemoeien met andere landen met andere normen en waarden.


Europeanen hebben door de eeuwen heen overal "beschaving" en "democratie" gebracht.
Heeft niet veel opgeleverd tot nu toe, behalve dan dat landen in kwestie slechter zijn achtergebleven dan voordat ze kwamen.
Deze landen lopen in bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen wat achter; in de middeleeuwen werden hier ook "heksen" verbrand en verzopen en zelfs in de 20e eeuw mochten vrouwen hier pas stemmen (1917 passief en 1919 actief stemrecht).


Laat deze landen lekker zelf hun koers bepalen, geniet van de Dakar!


350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2020, 14:24 »
Shit, lees net nieuws op rallymaniacs.com over Edwin Straver, niet goed........


https://rallymaniacs.com/rally-raids/dakar/dakar-2020/edwin-straver-in-kritieke-toestand/
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2020, 15:53 »
Zelf heel wat mixed feelings over de Dakar in SA. Land wat het niet echt nauw neemt met mensenrechten etc. Onbegrijpelijk dat de ASO daar naartoe is gegaan, maar er zal vast een hele zak geld achter hebben gezeten.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat sport niet met politiek te maken heeft een algemeen genoemd argument is, of het nu over voetbal, wielrennen of motorsport gaat. Maar de organisatoren laten zich wel voor het politiek publicitaire karretje spannen door voor veel geld in dergelijke landen hun wedstrijden te organiseren en prachtige beelden over de wereld uit te strooien die doen lijken alsof alles koek en ei is.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2020, 16:00 »
Shit, lees net nieuws op rallymaniacs.com over Edwin Straver, niet goed........


https://rallymaniacs.com/rally-raids/dakar/dakar-2020/edwin-straver-in-kritieke-toestand/
is niet goed!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2020, 13:14 »
Kan nog geen ander nieuws vinden
Over Straver.
Hoeveel letsel hou je over na 10 min niet geademd te hebben.
Leef met de man mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2020, 18:34 »
Hoeveel letsel hou je over na 10 min niet geademd te hebben.

Mijn vrouw is verpleegkundige en die zegt: Veel …… maar er zijn ook mensen met veel geluk en die houden er niets aan over (of beperkt).
Een kwestie van : de tijd zal het leren...… K is het wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2020, 19:06 »
M'n schoonmoeder kreeg een hartstilstand op de fiets, kwam met haar hoofd tegen de stoeprand ten val, 19 minuten gereanimeerd, 5 dagen later kwam ze bij, herkende me gelijk, wist alle telefoon nummers nog uit haar hoofd enz enz.
3 maanden later woonde ze weer zelfstandig.
Een echte uitzondering, vlgs de artsen.
Haar hele ribbenkast, sleutelbenen waren geruïneerd door het reanimeren.

Straver is gereanimeerd met twee gebroken nek/rug wervels...….
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2020, 20:33 »
Citaat

Straver is gereanimeerd met twee gebroken nek/rug wervels...….


Daar heb je wel een punt Andre.
die gedachten alleen al maken me wee van binnen.
de dakar is net afgelopen en het is al geen actueel nieuws meer.
wat een drama.
hopen op een wonder en dat hij er goed mag uitkomen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2020, 21:11 »
member overwinnaars(oorlog en rijkdom) hebben altijd gelijk hun normen en waarden worden aan andere landen opgelegd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2020, 11:57 »
Denk dat er geen actueel nieuws is, omdat er weinig te melden is.


Ze zijn bezig met transport naar Nederland, maar hoop op een wonder is (en was al heel snel) vervlogen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2020, 13:22 »
Denk dat er geen actueel nieuws is, omdat er weinig te melden is.


Ze zijn bezig met transport naar Nederland, maar hoop op een wonder is (en was al heel snel) vervlogen.
droevig is het  :-[
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007