Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Red Bull Knock-out Scheveningen  (gelezen 5616 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Red Bull Knock-out Scheveningen
« Gepost op: 24-09-2006, 09:33 »
Red Bull Knockout


Het rulle Scheveningse strand vormt op 12 november aanstaande het strijdtoneel voor Red Bull Knock Out; een van de zwaarste strandcross races ter wereld. Maar liefst 500 motocrossers staan aan de start, maar uiteindelijk zal slechts 1 deelnemer het podium bereiken, onder het toeziend oog van tienduizenden toeschouwers.

De motocrossers binden de strijd aan met elkaar, het parcours, de natuurlijke elementen en de lichamelijke uitputting. Via een kwalificatieheat plaatsen de 200 snelste deelnemers zich voor de finaleheat. Tijdens deze finaleheat wordt een knock-out systeem gehanteerd, waarbij na iedere ronde de achterste rijders afvallen. Wie houdt zijn tegenstanders achter zich en mag zich de winnaar noemen van Red Bull Knock Out 2006?

Naast meervoudig Nederlands kampioen en toptalent Marc de Reuver hebben verscheidene grootheden uit de internationale motocrosswereld hun deelname aan Red Bull Knock Out al toegezegd. Daarnaast biedt Red Bull, in samenwerking met de KNMV (www.knmv.nl), geïnteresseerde rijders de mogelijkheid zich voor dit unieke evenement in te schrijven via www.redbullknockout.nl. Deelnemers moeten geregistreerd zijn bij de KNMV of UEM/FIM.

13.00 u    Start Kwalificatie heat
14.00 u    Finish Kwalificatie heat
14.30 u    Openingsceremonie
15.00 u    Start Finale heat
16.00 u    Finish Finale heat
16.15 u    Prijsceremonie
16.30 u    Einde event


Ga we er met een Allroadmaniacs groep heen??  Kunnen we vooraf vast wel even het circuitje testen.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #1 Gepost op: 24-09-2006, 16:42 »
eindelijk de veronica strand race is weer terug!!!

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #3 Gepost op: 03-11-2006, 17:39 »
Dit is bijna in mijn achtertuin.
Ik doe misschien mee ;D maar ik ga zeker kijken.

Ik ga zaterdag wel even checken hoe het strand erbij ligt, testrit maken :-X
Wie gaan er zondag nog meer heen, kunnen we ergens op de boulevard afspreken?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #4 Gepost op: 03-11-2006, 17:42 »
ik ben er op zeker
maar ik denk dat je elkaar vanzelf tegenkomt vooral bij de pier want daar komt een spectacelsprong
 ;D(ik was te laat met inschrijven) ;)
doei


Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #5 Gepost op: 03-11-2006, 18:58 »
En hier de bijbehordende GAME! http://www.redbullknockoutgame.nl/game/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #6 Gepost op: 03-11-2006, 19:23 »
Dat valt nog niet mee zeg ik had een tijd van 1:05 min al iemand sneller?
wel leuk gemaakt overgens

Gr Frank
fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #7 Gepost op: 08-11-2006, 15:38 »
Wie rijden er mee uit noord holland? :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #8 Gepost op: 08-11-2006, 20:09 »
Citaat
SBS 6 zendt de race live uit op zondag 12 november van 14.30 uur tot 16.00 uur. ’s Avonds volgt op diezelfde zender een 25 minuten durende compilatie.

Hmm, met een biertje op de bank en de verwarming lekker hoog  8) of toch maar live gaan kijken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #9 Gepost op: 08-11-2006, 23:32 »
Wie rijden er mee uit noord holland? :)
Als het een beetje meezit, DeeDee en ik.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
’Niet voor watjes…’
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2006, 11:23 »
Telegraaf:

Oude tijden herleven zondag in Scheveningen, als 500 motorrijders strijden om de overwinning in de grote strandrace. Het startschot wordt gelost door Bob de Jong, levende legende die in de jaren tachtig en negentig voor Veronica elf maal soortgelijke wedstrijden organiseerde, presenteerde, regisseerde...
        De Jong – naar eigen zeggen ‘half indiaan, half cowboy’ – zal terugdenken aan de gloriedagen van de ’vrije jongens’, die toen nog heersten in de televisiewereld. „Als ik de trekker overhaal en die mannen vertrekken met bulderend geraas spookt één naam door mijn hoofd, dat weet ik nu al: Rob Out, de in 2003 gestorven Mister Veronica. Te vroeg heen gegaan, zwaar ondergewaardeerd. Hij is van onschatbare waarde geweest voor de televisie in Nederland. Nee, kerels als Out, die zie je tegenwoordig echt niet meer.”
              Behalve dan misschien de crossers, die gaan er net als toen vol tegenaan om de Red Bull Knock Out Strandrace glans te geven. De wedstrijd is zelfs zwaarder dan destijds, weet Bob de Jong. „Ik heb het parcours goed bekeken en dit is niets voor watjes. Met name de zandheuvels zullen voor een snelle schifting zorgen. Daar vallen jochies af en gaan echte mannen door.”
        De organisatie van de ’kock ot’ heeft een meesterzet gedaan door Bob bij de race te betrekken. Met zijn lange leren westernjas, grote zilveren amulet – „die heb ik van de medicijnman der Hopi-iianen in Arizona” – en zwiepende paardenstaart is de 64-jarige een blikvanger pur sang. Herkenbaar voor ouderen, ontzag inboezemend bij jongeren. Destijds was hij één van de luitenants van Out, hij máákte met zijn programma’s Veronica.
       „Ik ben blij dat dit strand na vijftien jaar weer opengaat voor motorcrossers”, zegt Bob, bij vrienden bekend als ’sheriff van de polder’. „Terugkijkend, overheersen gevoelens van nostalgie. En wie weet, misschien wordt het zondag wel weer nét zo’n feest.”
       De organisatie heeft niets aan het toeval overgelaten. Nationale en internationale matadors zullen door het zware zand ploegen. Het 23-jarige toptalent Marc ’Calimero’ de Reuver lijkt dé Nederlandse troef. Er worden meer dan honderdduizend toeschouwers verwacht en SBS 6, presentatie Olav Mol, zal de race live vanaf half drie uitzenden.
]
• Indiaan, cowboy en sheriff Bob de Jong verkent alvast het parcours in Scheveningen. „Hier vallen jochies af en gaan echte mannen door.”

Bob de Jong: „Toeschouwersaantallen liepen destijds op van 30.000 in 1981 tot 300.000 in slotjaar 1991; er waren soms wel 1100 rijders, de tv-rechten gingen naar 132 landen! Toch werden we door de politiek kapot gemaakt en ging het strand op slot.”
        Lawaai, vervuiling en verkeersoverlast heette het officieel. De Jong kwam ooit op het idee van een strandrace toen hij in Daytona, Florida was. Daar werd voor de Tweede Wereldoorlog al langs de kustlijn gereden. Het Franse Le Touquet volgde, maar Scheveningen werd minstens zo beroemd.
       
Vastlopers
        Indiaan, cowboy en sheriff Bob heeft de organisatie van de Red Bull Knock Out aangeraden op het lange rechte eind een chicane in te bouwen. Vanwege de veiligheid; de snelheden moeten niet te hoog oplopen. Maar ook om te voorkomen dat de motoren te heet worden en vastlopers valpartijen veroorzaken.
              „Want het zand lééft, dat weet ik als geen ander”, zegt De Jong. „Als er 500 motoren overheen zijn gedenderd, verandert het parcours compleet. Mijn handen jeuken om opnieuw dit soort megafestijnen in beeld te mogen brengen. Misschien wordt de tv-wereld na zondag eindelijk wakker.”

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2006, 11:32 »
Als het een beetje meezit, DeeDee en ik.

Stoehoer! 's avonds kijken of ik een schalbertje voorbij zie vliegen  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2006, 12:01 »
tsssss... met de lc8 natuurlijk :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2006, 13:38 »
Stoehoer! 's avonds kijken of ik een schalbertje voorbij zie vliegen  ;)

Woehaaa!! alleen als ze langs de A4 staan te filmen ben ik bang  ;D
Maar dan nóg wordt het wel een LC8tje..
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Red Bull Knock-out Scheveningen
« Reactie #14 Gepost op: 11-11-2006, 16:15 »
Vandaag even op de fiets naar het strand om de baan te checken. Moet zeggen... mooi terreintje voor een ARM dag. Bij de pier zitten inderdaad de grote jumps. Overal worden TV posities opgebouwd en nog druk met zand geschoven. Paar pics gemaakt maar helaas ligt ImageShack eruit :-\

Als je morgen komt neem een crossbril mee. Het waait hard vanuit zee dus er zal morgen wel veel zand in de lucht zitten als de heren/dames voorbij komen zoefen.

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...