Als de teflon laag 100% in orde blijft bij demonteren niet zon probleem. Breekt/plakt die dan zou ik zeker vervangen.
Je zeg veel te veel, maar wat is er gebeurd? Soms moet het spul ook gewoon even warm worden en inlopen voor het juist sealen kan.
Dank. Ik heb die cilinderkop weggebracht omdat de lekkagetest zo'n 40 tot 45 % lekkage aangaf en ik duidelijk geblaas uit de uitlaat kon horen en voelen. Dat zou wijzen op problematische uitlaatkleppen.
Volgens de dealer was er nauwelijks wat aan de hand met kleppen. Ze zijn schoongemaakt en de valve seals zijn vervangen en mijn portemonnee 135 euro lichter.
Aangezien er helemaal niks mis was met de kleppen zijn ze al 'ingelopen'. Ze hebben niks aan de kleppen of zetels gedaan dus waarom heb ik nu 70% lekkage bij de uitlaat? Het komt er zo hard uit dat ik mijn haar kan fohnen :-)
Ik heb het probleem ook neergelegd bij een andere dealer en die zei dat ze misschien per ongeluk de uitlaatkleppen bij montage hebben omgewisseld want dan sluit de boel niet af.
Maar ik claim geen expert te zijn dus ik kan de plank ook helemaal mis slaan.
Post Merge: 11-02-2020, 18:06
Kop eraf gehaald en de pakking ziet er niet eens 'geplet' uit
Kortom, ik waag het erop.
Nog een andere test gedaan en dan zie je heel goed dat
1 uitlaatklep flink lekt. Terug gebracht naar de dealer en die was helemaal onplezierig verrast, gaf me gelijk en wilde meteen de cilinderkop en filmpjes hebben om het in orde te maken.