Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Koppakking opnieuw gebruiken?  (gelezen 332 keer)

Offline member

  • *****
Re: Koppakking opnieuw gebruiken?
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2020, 19:45 »
Hahaha. Ik wil gewoon weten hoe het wel of niet werkt:-)


Zowel de handschoenen test als de luchtbelletjes test heb ik niet zelf verzonnen maar komen van ervaren mensen :-)

De handschoenen komen van Rottweiler Performance

Offline member

Re: Koppakking opnieuw gebruiken?
« Reactie #16 Gepost op: 12-02-2020, 19:49 »
En terecht!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

Re: Koppakking opnieuw gebruiken?
« Reactie #17 Gepost op: 12-02-2020, 19:52 »
Fijn dat je begrijpt dat er altijd iets onbedoeld mis kan gaan, en dat als het gebeurd het belangrijker is hoe het opgelost wordt dan dat het gebeurd is ;) Mooie manieren van testen, moet ik onthouden ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

Re: Koppakking opnieuw gebruiken?
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2020, 20:00 »
Als klein ventje stond ik uren met zo'n houten stokje/zuignap kleppen te schuren. Van zo'n dikke 8 cilinder. 2 Koppen
Die ouwe (L*L) goot er dan terpentine in, als er maar een beetje lekte, moest de boel weer uit elkaar, overnieuw.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
Re: Koppakking opnieuw gebruiken?
« Reactie #19 Gepost op: 12-02-2020, 20:04 »
Wauw, heerlijk old school!

Op de MTS heb ik een jaar lang 5mm plaatwerk moeten vijlen op 0,1mm nauwkeurig. Toen het af was moesten we die platen op die gevijlde vlakken tot een bankschroef lassen. Ik ben er 40 jaar later nog getraumatiseerd van  :stupid:

Offline member

Re: Koppakking opnieuw gebruiken?
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2020, 22:11 »
Voor de opleiding machine-bankwerker moest je op 0,02 mm nauwkeurig kunnen vijlen.
Alles afwerken met een kruis-streek vijl-spoor.
Loopvlakken schrapen, kommatjes erin stekken/schrapen, om de olie film vast te houden

Ik was er handig in, vond het nog wel leuk ook.
Nog steeds geen hekel aan vijlen, ik heb nog een hele grote la vol met vijlen, die ik nog regelmatig gebruik.

Maar als het snel, goed en nauwkeurig moet, pak ik toch de frees- of slijp- bank.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....


Advertentie: