Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BDM All Road rit met Hubert Auriol  (gelezen 10437 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #15 Gepost op: 26-09-2006, 16:52 »
Citaat
Nog iets afspreken om gezamelijk die kant op te rijden?? Benzinestation A1-muiden?? 9 uur?? (ik zeg nu maar wat hoor, hoe laat zijn we daar welkom??)
Lijkt me gezellig maar erg om, ik ga denk ik toch maar rechtstreeks ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #16 Gepost op: 27-09-2006, 00:57 »
Ja leuk, doe ook mee, Harold is op fietsweekend, dus nu kan ik ook eens doorrijden ;D Hoeven we niet steeds te sleutelen aan een KTM :D
Over SLEUTELen gesproken.... :-X


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #17 Gepost op: 27-09-2006, 11:07 »
Ja leuk, doe ook mee, Harold is op fietsweekend, dus nu kan ik ook eens doorrijden ;D Hoeven we niet steeds te sleutelen aan een KTM :D
Is toch gezellig samen sleutelen. :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #18 Gepost op: 28-09-2006, 00:04 »
Kom denk ik ook wel even kijken ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #19 Gepost op: 28-09-2006, 19:42 »
Me aangemeld. En antwoord gehad. Volgens organisatie zijn ook yamaha's e.d.welkom.
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #20 Gepost op: 28-09-2006, 22:11 »
tis een leuke rit, niet te moeilijk voor beginners (natuurlijk afhankelijk van het weer en hoe bang je bent van slootkantjes :-) )

Vorige jaren was iedereen met elke motor welkom: Alleen het is wel een allroad ritje, dus ik denk dat je scheve gezichten krijgt als je met een tweetaktcrossertje aan komt (tenzij die heeeel erg netjes stil is).

Ik sla dit jaar over. Effe genoeg andere dingen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #21 Gepost op: 30-09-2006, 10:58 »
Zit er even hevig aan te twijfelen of ik mijn verse noppensetje eronder moet gooien. Wil ik eigwnlijk als joker inzetten tiojdens het HL-weekend, en dus zonde om nu al een hoop snelwegkilometers ermee te gaan maken.
Aan de andere kant zijn de weersvoorspellingen nou niet zo dat ik met een lekker gevoel de graspaadjes op versleten wegbanden ga rijden......

Maar ja, de rit is natuurlijk ook uitgezet voor de olifant onder de allroads (1200GSA) dus zou ik best veel op mijn ervaring moeten kunnen redden.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #22 Gepost op: 30-09-2006, 11:03 »
Ferdw
ik zou ze lekker laten zitten ik zal je verklappen dat ie niet echt zwaar/moeilijk is ik heb hem al een keer zonder noppen gereden met de 1150 GS
tot morgen
greetz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #23 Gepost op: 30-09-2006, 13:34 »
De route is idd niet zwaar of moeilijk, overeenkomstig de doelgroep. Verder waren de weersomstandigheden de laatste weken ook niet zodanig dat het zwaar kan worden. In het oosten van het land is al wekenlang weinig regen gevallen. Ik hoop dat er nog een stof-wegnemend buitje valt.


 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #24 Gepost op: 30-09-2006, 13:38 »
Prima!! Ga ik lekker glijden op mijn slicks :P

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #25 Gepost op: 30-09-2006, 13:53 »
regen in het oosten des lands?!  ik vanochtend zelfs buiten de plantjes water staan geven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #26 Gepost op: 30-09-2006, 14:28 »
tis hier stofdroog, de regenton is bijna leeg etc.

Voorlopig hoef je je dus niet druk te maken. Alleen de sloot/kanaal kanten met gras kunnen natuurlijk smorgens al wel wat gladjes zijn... en je zou niet de eerste zijn die in het kanaal stond :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #27 Gepost op: 30-09-2006, 18:26 »
hmm,ik moet werken :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #28 Gepost op: 01-10-2006, 21:35 »
Foto's van vandaag :
http://www.gummikoe.nl/index.php?mts_id=1

PS: jullie moeten niet zo hard rijden, want dan kom je niet scherp op de foto  ;D

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: BDM All Road rit met Hubert Auriol
« Reactie #29 Gepost op: 02-10-2006, 07:39 »
Nou,ik heb ook weer eens ervaren wat er kan gebeuren als je een "begnners"rit op beginnersbanden gaat rijden op een gevorderden tempo. Na reeds twintig kilomter zie ik Edrward voor me een hevige stuiter maken, dus een diepe kuil. Afremmen is de eerste optie, been there, done that....Geen tractie dus geen reemen. Gas geven dan maar....... Ook niet........ En dan in combinatie met een verse achterveer die nog moet worden afgesteld (ingaande demping??) een gigantische klap op het achterwiel. Voor mijn gevoel een end op het voorwiel doorgereden en toen eraf geslingerd.

In eerstge instantie natuurlijk een beetje versuft, was gelukkig snel over. Voorkuip ingedrukt, grote deuk in tank, kleine pit in tank, klep van helm kapot. Ikzelf hier en daar pijn, je kent het wel (ik zat de week ervoor nog te vertellen op de EHBMO dat ik dit jaar nog pijnvrij was  :-\).

Alles weer een beetje recht gebogen, stuurhelft blijft scheef, niets aan te doen. Rijden maar weer.


De tocht bestond voornamelijk uit mul zand. Beroerd rijden zonder profiel, want elke bocht die je uittrekt heb je geen tractie. Vreemde bewegingen opvangen met je armen heeft geen nut, want er is meteen een pijnscheut in de rechterschouder. Na een kilometter of zeventig is de lunchstop, heel erg goed geregeld door Heroes Legend. De grote bus stonde er, met tafels en bankjes, afdak, en natuurlijk een primaverzorgde lunch met vers gebakken hamburges, koffie, thee cola en ander fris.

Na de lunch weer vrolijk verder gereden, valt toch wel tegen om zonder profiel door dat mulle zand te ploegen. Vooral bochten uittrekken is geen optie want er is totaal geen tractie. Jammer maar helaas, roeien met de riemen die je hebt. Na een kilomter of honderveertig komen we aan in Holten waar we nog een broodje krotket krijgen aangeboden door Bert Duursma Motoren.

Toch wel een lekkere dag gehad met het motorrijden, jammer van de valpartij. De hele dag droog gehad, en op de terugweg veel last van het verkeer dat nog aan het afremmen was voor de regnbuien die al voorbij waren.

BDM: Bedankt voor de lekkere zandrit!!