Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 2011 TE KOOP  (gelezen 7126 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #30 Gepost op: 25-05-2020, 18:21 »
Ben begonnen met een drz400.
Maar dat vond ik niet veel aan op de snelweg.
Toen de xchallenge stuk meer comfort.
En toen de 690.
En nu wil ik eigenlijk weer lichter.
Lijk wel een vrouw die weten ook niet wat ze willen :-X

Post Merge: 25-05-2020, 18:26
Tja het is nooit genieten op de snelweg.
Maar ik wil juist wel genieten op de single tracks.
En ik denk niet dat ik nog veel aan m.n skils ga werken.
Dus moet er maar iets lichters komen.
Maar ik geef toe het blijft een lastige keus.
Wil ook niet het gevoel hebben dat je alles kan met een lichte motor.
Met de 300 2 takt ging het eigenlijks ook veels te gek.
Moet wel zien dat ik beetje heel de eindstreep haal.
Mag wel wat brokken hebben.
Maar bij het laatste ongelukje word ik nog elke dag bepaald in m.n laten en doen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #31 Gepost op: 26-05-2020, 00:18 »

Afgelopen weekend zo'n 600 Km met m'n 690 over de snelweg gereden (Ja Ja, de Hotels in Duitsland zijn weer open)
Leuk is idd anders, maar snelweg op de motor is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad.
Een goed zadel voorkomt dat je een zere R**T krijgt.
Ik moet er niet aan denken op een 450/500 KTM...……….Goed zadel of niet.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #32 Gepost op: 27-05-2020, 11:52 »
Afgelopen weekend zo'n 600 Km met m'n 690 over de snelweg gereden (Ja Ja, de Hotels in Duitsland zijn weer open)
Leuk is idd anders, maar snelweg op de motor is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad.
Een goed zadel voorkomt dat je een zere R**T krijgt.
Ik moet er niet aan denken op een 450/500 KTM...……….Goed zadel of niet.....


want, daar heb je ervaring mee of blijft het vooral bij denken aan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #33 Gepost op: 27-05-2020, 19:16 »

want, daar heb je ervaring mee of blijft het vooral bij denken aan?

Genoeg op een 450/500 gereden om de conclusie te trekken dat dit prima Enduro fietsen zijn.
Maar langere tijd op één snelheid over de weg rijden, daar zijn ze niet voor gemaakt.
Maar goed, ieder z'n meug.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #34 Gepost op: 27-05-2020, 20:05 »

@porpje: niet de bedoeling je verkoop topic te kapen, meer bedoeld om wat te plagen, je twijfelt zo lekker. Het blijft zoeken naar het zwaartepunt in de compromis. Is hier al veel over geschreven ook... Churchill zei geloof ik 'a good compromis leaves everybody mad'


Je doet net alsof dat echt zo veel minder comfortabeler is dan een 690. (...) Het is echt niet: nachtmerrie versus totaal comfort.


Comfort is volgens mij ook een 'state of mind' -sorry, wie een betere, liefst Nederlandse term weet, graag.
Als je je er op instelt is het vol te houden.


Zelf dacht ik meer aan de technische kant, van Spanje terugrijden had een EXC vast geen goed gedaan.
Ben zelf eens met een gebroken naaf in het achterwiel thuisgekomen.
Misschien was die ook aan het einde van zn levensduur, maar evengoed heb ik nu graag een transmissiedemper en een zorg minder.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #35 Gepost op: 27-05-2020, 20:13 »
De nieuwe exc heeft een transmissie demper in de koppeling zitten.
Om het comfort en levensduur hoef je de weg echt niet meer te mijden, maar wel bij eerlijk vergelijk dan. Een exc moet een weg vertanding draaien en één setje gebalanceerde wielen. Beter zadel. Dan doet ook comfort niet meer onder voor een 690. Lever je wel iets aan terrein capaciteit in.

Je moet ok zijn met meer onderhoud, minder rechtuit stabiliteit.  Minder bagage mogelijkheid. Vooral dat soort dingen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #36 Gepost op: 27-05-2020, 20:29 »
De nieuwe exc heeft een transmissie demper in de koppeling zitten. (...)


 Kak. kan ik de EXC dus niet achteloos van het lijstje schrappen..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #37 Gepost op: 27-05-2020, 21:58 »
‘State of mind’ = gemoedstoestand
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #38 Gepost op: 27-05-2020, 23:12 »
Heb vandaag contract getekent heb weer voor 1 jaar werk en wellicht word dat aangepast in vast.
5mnd vrij is lekker maar toch gewoon een baantje is eigenlijk niks mis mee.
Krijg nu baantje voor 24 uur.
Dus sparen gaat niet meer zo hard.
Maar ik kan wel gaan kijken voor een EXC en dan de 690 houden.
tis toch eigenlijk de enigste motor van ruim 30 stuks die ik voor langere tijd bezit. en dat schept toch een band.
Dan de R9T de deur maar uit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #39 Gepost op: 28-05-2020, 00:15 »
Minder bagage mogelijkheid.
Het achterframe van de EXC is super simpel (maar wel doordacht). Als je handig bent, kun je zelf een stalen achterframe maken met daarop en daaraan alle bevestigingsmogelijkheden die je wilt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #40 Gepost op: 28-05-2020, 00:32 »
Heb vandaag contract getekent heb weer voor 1 jaar werk en wellicht word dat aangepast in vast.
..
Gefeliciteerd! Beetje in de buurt of moet de 690 ook woonwerk doen?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #41 Gepost op: 28-05-2020, 01:07 »
Bilthoven ga kijken met de tjoek.
Maar wil eigenlijk met de fiets maar das net tever voor het leuke.
Dus misschien maar eens kijken voor electrische fiets maar vind dat zonde van het geld.
Maar als ik niet ga fietsen slib ik dicht verrek het om te gaan sporten.
zonde van m,n tijd.
dus met de fiets naar het werk pak ik 2 vliegen in 1 klap.
ik ben er en ben afgetobt.
dus hebben de zusters ook geen last van me.
en blijft het thuis ook gezellig 8)


ben jij al klaar met werken Marten?







Post Merge: 28-05-2020, 01:12
je hebt een lichte motor met alu achterframe of meer lufi. en spatbordvasthouder.
en dan ga je daar zwaar ijzer inzetten.


je heb wel een beetje gelijk bij de Xchallenge is dat Alu. ook beetje zwak punt.
ik zou kijken voor sterk staal of RVS?
alleen wil dat laatste eerder scheuren afbreken zeggen ze.
maar rvs heeft voordeel er hoeft geen verf op.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #42 Gepost op: 28-05-2020, 07:14 »
Gewoon minder meenemen, dan kan het er prima op zonder extra frames.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #43 Gepost op: 28-05-2020, 07:50 »
De nieuwe exc heeft een transmissie demper in de koppeling zitten.
Om het comfort en levensduur hoef je de weg echt niet meer te mijden, maar wel bij eerlijk vergelijk dan. Een exc moet een weg vertanding draaien en één setje gebalanceerde wielen. Beter zadel. Dan doet ook comfort niet meer onder voor een 690. Lever je wel iets aan terrein capaciteit in.

Je moet ok zijn met meer onderhoud, minder rechtuit stabiliteit.  Minder bagage mogelijkheid. Vooral dat soort dingen.


In mijn geval met de 701 en 450 zijn ze aardig rechtgetrokken:

Beiden machines hebben dezelfde MoToz Enduro banden op Tubliss, gebalanceerd, en zelfde maat achterwiel. 450 heeft een Haan Cush Hub achterwiel. De vertanding op de Husky is achter fors groter voor technisch terrein dus hij maakt meer toeren.

Beiden machines hebben een scott demper op het stuur en beiden hebben een goed zadel, de ene een Rayz de andere een Seat Concept. Beide hebben handvatverwarming.
De 450 heeft een Mako XC gear 360 trillingsdemper waar het stuur in hangt. Dat werkt zo goed dat minder trillingen in de spiegels van de 450 op de snelweg heb, dan in mijn 2017 701 met de extra gebalanceerde motor.

Bij x km per uur vang je op beide machines zonder aanpassingen even veel wind. Ik heb op de 701 wel een Lynx verstelbaar kuipje. Die staat bijna altijd op zijn laagst want ik wordt gek van de turbulentie rondom mijn helm als het scherm omhoog staat.

En de 450 wereldreizigers op adventure rider hebben ook wel bewezen dat bagage totaal geen issue is.

Het enige wat overblijft is dat de 450 meer trilt in de voetsteunen en het vermogen minder is. Dat is het enige verschil in comfort en dat verschil is werkelijk minimaal.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: KTM 690 2011 TE KOOP
« Reactie #44 Gepost op: 28-05-2020, 08:14 »
Gefeliciteerd met de nieuwe baan Prop, voor thuiszitten ben je inderdaad nog veel te jong.   Ik fietste ooit ook 30km/dag, houdt je fit, maar er gaat wel veel tijd in zitten en een goede fiets is dan ook wel fijn.