Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E  (gelezen 4584 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Gepost op: 26-02-2020, 16:00 »
Twijfel tussen de volgende 2 merken/types
1. De Giant loop coyote
ligt volgens mij stevig op een ktm 690 enduro. Is 1 geheel geeft hem veel inhoud. Is het tanken dan nog wel te doen daar mijn tankdop achter op zit? Is de coyote waterdicht?


2. Enduristan blizzard L
Losse stevige tassen in combinatie met een drybag waarschijnlijk ook genoeg inhoud. Maar zijn ze wel goed te bevestigen op een 690/ enduro


Iemand ervaring met 1 of beide merken/types?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2020, 16:12 »
lijken mij geen fijne tassen zo,n grote hemaworst achterop.
kan je wel makkelijk je spullen vinden in zo,n worst??
en een rits is niet waterdicht ja in de winkel zonder stof en zand en modder.
m.n laatste tripje in marokko de klim jas en broek was elke keer blij dat de ritsen weer dicht gingen.
de broek 1 x gewassen in hotel in bad en de ritsen liepen meteen weer stuk beter.
ik ben zelf blij met magadan tassen zelfbouw maar nadeel is wel dat je tassenrekje moet lassen om je tassen op weg te zetten.
de magadan s laat ik dicht zitten en gaan alleen open bij sleutelen of tent opzetten.
pak je hostal of hotel neem ik alleen kleine ortlieb rack pack eraf en loop naar binnen.
deze rack pack moet er elke keer wel af met tanken en dat moet vaak met tripje van 6500km
doe zo,n beetje 180  190km met een tank op de 690.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2020, 18:46 »

al eens met iemand rondgereden in Marokko met die Giant op een 690, was een ramp wij hadden a koffie gedronken en hij moest nog tanken,
alsook alles in één worst, veel gepruts,


Die enduristan tassen zijn gemakkelijker, iets meer werk om te bevestigen en zijn ook waterdicht.


https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/78118-marokko-2019/?tab=comments#comment-1316114


hier kan je ze zien op een 701, bij mij op een rekje geplaatst bij Roel zonder rek

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2020, 19:53 »
Rondje Marokko gedaan op een 525 EXC. Prima te doen, zeer tevreden (had 'm voor een redelijke prijs 2e hands gekocht, dus geen echte keuze qua type en zo, dit was het nu eenmaal). Al mijn bagage pastte erin (wel met beleid inpakken ..), tent(en jas af en toe) er bovenop met spinnen.
Rist zal bij volledig onder water gaan niet waterdicht zijn (maar in dat geval heb ik al echt andere problemen aan de motor hoor ..), in regenbij prima droog, ook stof geen last van gehad (stofdicht is overrated, zodra je het eruit haalt zit het toch onder het stof  :D ).[size=78%]  [/size]
Werkte voor mij super. Nadeel voor mij ws dat ik in combinatie met 25l tank en de worst niet al te ver naar achteren niet veel ruimte had, maar dat is bij een 690 waarschijnlijk weer anders (het was ook vooral die grote tank). Ik had natuurlijk geen probleem met tanken zoals je met een 690 zal hebben. Paar plaatjes:







gr Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2020, 20:13 »
Dus Marco moet je broek en jas voorzien zijn met knopen in plaats van ritsen??
Voor je bagage zou ik kriege zakken nemen.
Compact.
Mooi rekje maken om te zorgen dat alles perfect hangt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2020, 20:33 »
O joepie jos gaat fotos plaatsen van z.n marokko trip.
Dacht al wanneer komen ze.


Vind al die hema worst tassen zwaar overdreven qua prijs.
21 brothers polski kopieren het gewoon voor de helft van de prijs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2020, 22:10 »
Heel wat jaren naar volle tevredenheid met de Giant loop en clone ervan gereden! Juist snel en makkelijk op en van de motor! Alleen met de 690 tank natuurlijk waardeloos..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2020, 23:22 »

Geniaal!
Een maatje van me werkte vroeger in de bouw.
Als het seizoen weer aanbrak, nam hij de grootste regenbroek van z'n werk mee.
Naaide de broekspijpen aan de onderkant dicht, lus eraan.
Elastiek eruit, touwtje erin.
Vol proppen met bagage verpakt in plastic tasjes.
Zette het "onderlichaam" achterop z'n motor, benen vastgeknoopt aan de duo voetsteunen.
Grote plunje baal er dwars bovenop, en gaan!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2020, 09:15 »
Een heel lange rollbag doet hetzelfde, middenin dun laten, aan de zijkanten vastmaken met spanbanden. Misschien een lusje aannaaien. Spullen waar je snel bij moet kunnen in een tasje bovenop. Licht, cheap, waterdicht.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2020, 09:30 »
Nadeel van ortlieb giantloop het is gemaakt van pvc doek bisonyl dat slijt snel door met schuiver en of takken met doorns.
Die giantloop stof  is trouwens  stukdikker ( panamadoek)
Voordeel is wel dat goede ductape kip er prima op plakt.
Dus gaatje is zo te herstellen.
Ballistic nylon of cordura is veel slijtvaster.
Maar duurder dus je weet al snel waarom ze voor pvc doek kiezen.( Zeg maar ordinair vrachtwaggelzeil)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2020, 09:59 »
En dan zijn er nog de Mosko Moto Rackless R80 tassen.

Ze hebben heel veel voordelen zoals een gat voor de tankdop van 690/701, ze vergen geen rek, zijn zeer sterk, aan alle kanten uit te breiden met tasjes via het molle systeem, hebben het briljante aanpasbare beavertail systeem bovenop, zijn uit elkaar te halen om in vliegtuigbagage mee te nemen, redelijk goede gewichtsverdeling en ga zo maar door.

rij er al jaren mee en heb ook de R40 en de R10 voor ander soort ritten.

Grootste nadeel... prijs. Ze zijn duur... en momenteel uitverkocht... omdat ik vermoed generatie 3 er aan komt weer een stapje beter zou moeten worden.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2020, 09:59 »
Ik rijd met een Coyote op de 690E, erg fijn! Je merkt er eigenlijk weinig van als je op de motor zit en dat is voor mij toch het belangrijkst. Gooi je zware dingen onderop, lichte dingen bovenop houden, zo blijft het zwaartepunt ook wat lager.
Wat gereedschap en dingetjes waar ik snel bij moet kunnen zitten in m'n klein tasje achterop, en wat eten en drinken in mijn camelbag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2020, 12:32 »
Ik rij met een 21brothers Rogal van 40 liter. Werkt prima, waterdicht en geen rits. Gewoon zo'n oprol-sluiting. Doe er losse binnentassen in. Hoeft de tas niet van de motor. Hotelletje in, de juiste binnentasjes eruit en klaar is kees. Het tanken op een 701/690 is inderdaad net ff onhandig. Moet de tas daarvoor net een beetje lossen. Duurt echter ook weer niet langer dan 20 seconden x max 2x per dag. Is te overzien. Ik ben er blij mee.

Oh ja, en kosten vallen mee tov een Giant Loop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #13 Gepost op: 26-03-2020, 20:37 »
Ik ben fan van de enduristan. Heb ze hier en de kwaliteit is wel top, binnenin met rode coating,
Kan je tanken zonder prob, met zo'n 1 geheel worst is dat wat moeilijk vrees ik
Giant loop kwaliteit heb ik geen ervaring mee
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Giant loop coyote of enduristan blizzard L ? Ktm 690 E
« Reactie #14 Gepost op: 05-02-2021, 23:25 »
Ik rij met een 21brothers Rogal van 40 liter. Werkt prima, waterdicht en geen rits. Gewoon zo'n oprol-sluiting. Doe er losse binnentassen in. Hoeft de tas niet van de motor. Hotelletje in, de juiste binnentasjes eruit en klaar is kees. Het tanken op een 701/690 is inderdaad net ff onhandig. Moet de tas daarvoor net een beetje lossen. Duurt echter ook weer niet langer dan 20 seconden x max 2x per dag. Is te overzien. Ik ben er blij mee.

Oh ja, en kosten vallen mee tov een Giant Loop


Even terugkomend op de 21 Brothers Rogal, waar heb jij die besteld?
Ik vond de GL Coyota top op m'n 690 destijds maar die ritsen waren niet te doen. De roltop is natuurlijk perfect. Alleen de Rogal is zowat de helft goedkoper en lijkt vergelijkbaar qua kwaliteit.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5