Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Osmand eruit.  (gelezen 597 keer)

Offline member

Re: Osmand eruit.
« Reactie #15 Gepost op: 08-04-2020, 17:43 »
Voor A-B navigatie ben ik fan van TomTom, mn. vanwege de file-info en de goede NL kaarten. In het buitenland is de TomTom/TeleAtlas kaartkwaliteit meestal minder dan van Here, wat ook door Garmin gebruikt wordt.
Waze heeft veel hipster-fans, maar ik ben er nooit vriendjes mee geworden.
Als je gratis van A-B wil, met offline kaarten en (online-) file-info, is HereWeGo (vroeger Here) een goede oplossing. Hij is gratis, dus je zult 'm wel weer met je privacy betalen, maar niet direct bij Google. Al weet ik niet wat Android sowieso al doorgeeft aan Google.

Offline member

« Reactie #16 Gepost op: 08-04-2020, 19:19 »
Voor A-B navigatie ben ik fan van TomTom, mn. vanwege de file-info en de goede NL kaarten. In het buitenland is de TomTom/TeleAtlas kaartkwaliteit meestal minder dan van Here, wat ook door Garmin gebruikt wordt.
Waze heeft veel hipster-fans, maar ik ben er nooit vriendjes mee geworden.
Als je gratis van A-B wil, met offline kaarten en (online-) file-info, is HereWeGo (vroeger Here) een goede oplossing. Hij is gratis, dus je zult 'm wel weer met je privacy betalen, maar niet direct bij Google. Al weet ik niet wat Android sowieso al doorgeeft aan Google.

Inderdaad, HereWeGo is ook een uitstekende oplossing. Was ik effe vergeten. De strijd is eigenlijk tussen Google, Here en TomTom als het om kaarten gaat.

Ik kan niet beoordelen Teleatlas kaarten buiten Nederland minder zouden zijn als die van Here. Ik ben voornamelijk een fan van de TomTom interface op zowel hun kastjes (die zijn wat mij betreft end-of-life) als in hun app als het gaat om asfalt rijden.

Offline member

« Reactie #17 Gepost op: 09-04-2020, 16:52 »

Ach en misschien is maps.me ook wel van koekel.

Eigendom van de Russen.
En od je daar blij mee moet zijn?
Ik gebruikt TomTom App voor WW en A->B en asfaltroutes. (Verkeersinfo + flitsers belangrijk)
Osmand voor tracks + overlsay TomTom Amigo (voor flitsers en verkeersinfo)

Als timmerman in de bouw moet het wel lukken Propje. Of speelt de schouder een rol in de zin dat ze dat als een risico zien?
BMW 1150GS, xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

• Rustig rijden en genieten
« Reactie #18 Gepost op: 09-04-2020, 18:05 »
Wil voor geen goud meer in de bouw.
En wil eigenlijk 3 dagen werken ipv 4.
Moeten we kunnen redden thuis.
Komt vast goed.
En anders nie.
Als het echt nie lukt doe ik 3 baantjes van 1 dag.

Offline member

« Reactie #19 Gepost op: 09-04-2020, 19:29 »
Helder. Klusjesman kan ook natuurlijk  :D
Maar of je dat wilt? Denk het niet. hahaha
BMW 1150GS, xChallenge en een Montesa 315R