Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD  (gelezen 1023 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11068
  • In order to go faster - go slower
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #15 Gepost op: 20-04-2020, 22:51 »
Gaaf project! Hoop dat Suzuki ook goed meekijkt! 8)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #16 Gepost op: 20-04-2020, 23:31 »
Ga je nog iets van een skidplate maken?


Dat zou inderdaad ook nog moeten gebeuren. Ik weet alleen nog niet hoe. Wil het in ieder geval zo miniem mogelijk houden.

Post Merge: 20-04-2020, 23:37
Gaaf project! Hoop dat Suzuki ook goed meekijkt! 8)


Echt hè! Ze hebben alles in huis om een supertof machien te bouwen maar zetten voor dit soort motoren liever een buffel  van 200Kg op de markt.
Stoeber en slaaik

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #17 Gepost op: 22-04-2020, 23:39 »
Vervolg


Voetsteunen ruwe versie. Ongeveer 5cm lager en 5cm naar voor: een wereld van verschil!







En ik denk ook dat ik de oorzaak van het zwalken aan 50 Km/u heb gevonden. Mijn achterwiel zat er een beetje scheef in. Merkte het door bij matige snelheid m'n stuur te lossen en dan voorzichtig de achterrem in duwen. Motor trok redelijk hard naar links. Wiel los, stelbout aan de rechterkant beetje gelost en zonder naar de streepjes te kijken het wiel richting de ketting geduwd. Ik heb daarna maar een kort stukje kunnen testen, maar de "stuur los remmen" test ging veul beter  :)
Nu nog leren hoe ik m'n achterwiel fatsoenlijk uitgelijnd krijg.
Stoeber en slaaik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4587
  • Rustig rijden en genieten
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #18 Gepost op: 22-04-2020, 23:57 »
Maar hoe komt het dat de uitlijnstreepjes niet kloppen?
Zit de achterbrug scheef?
goedkope manier van Skidplate maken.
Is met dikke traanplaat werken.
Decoupeerzaag of flex met 1 mm schijfjes kom je een heel eind.
Alleen dan nog ff aan elkaar lassen.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2020, 00:21 »
Streepjes schijnen wel vaker niet te kloppen. Ikzelf heb er bij een eerdere motor ook al mee te maken gehad.


En voor de skidplate ga ik waarschijnlijk die van de DR gebruiken. Licht van gewicht en toch sterk genoeg om steentjes tegen te houden.
Stoeber en slaaik

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #20 Gepost op: 25-04-2020, 22:49 »

Mooi project!

Nu nog leren hoe ik m'n achterwiel fatsoenlijk uitgelijnd krijg.


Mijn woon-werk-hok heb ik uitgelijnd met behulp van deze beschrijving. Ook daarvan bleken de streepjes links en rechts een paar millimeter af te wijken. https://www.ex-500.com/threads/wheel-alignment-the-string-thing.134/


Na het uitlijnen heb ik links en rechts op de kettingspanners een nieuwe punt geslagen ter hoogte van hetzelfde streepje links en rechts. Daarna heb ik de kettingspanners ook gemarkeerd als "links" en "rechts". Zolang ze niet onderling verwisselt worden, kan op deze manier de kettinglijn gewoon weer met de streepjes worden afgesteld.


Veel succes met het project!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #21 Gepost op: 25-04-2020, 23:39 »
Mooi project!


Mijn woon-werk-hok heb ik uitgelijnd met behulp van deze beschrijving. Ook daarvan bleken de streepjes links en rechts een paar millimeter af te wijken. https://www.ex-500.com/threads/wheel-alignment-the-string-thing.134/


Na het uitlijnen heb ik links en rechts op de kettingspanners een nieuwe punt geslagen ter hoogte van hetzelfde streepje links en rechts. Daarna heb ik de kettingspanners ook gemarkeerd als "links" en "rechts". Zolang ze niet onderling verwisselt worden, kan op deze manier de kettinglijn gewoon weer met de streepjes worden afgesteld.


Veel succes met het project!


Ik heb gisteren ook de touwtjes methode toegepast om het achterwiel uit te lijnen. Blijkt dat de markering op de achterbrug 1 volledig streepje verschilt tussen links en rechts. Maar belangrijk is dat de motor nu goed is uitgelijnd. Het was al te merken aan het rondgaan van de ketting. Loopt nu veel soepeler dan tevoren. Testritje was ook heel bevredigend.

Post Merge: 25-04-2020, 23:42
Testritje na het uitlijnen van het achterwiel


Stoeber en slaaik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1409
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #22 Gepost op: 26-04-2020, 11:52 »

Om de ketting uit te lijnen zijn er van die Laser dingetjes te koop, werkt super.
En als het goed is, wanneer je ketting goed in lijn staat, moeten de wielen ook goed staan.
Even meet je "timmermans-ogen" langs de wielen kijken.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2109
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #23 Gepost op: 26-04-2020, 21:58 »



Rechte lat langs achterwiel naar voren leggen en li/re naast voorwieleke meten.


Beetjes Afrikaanse oplossing, maar werkt wel  ;)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1409
Re: SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD
« Reactie #24 Gepost op: 26-04-2020, 23:38 »

Maar dan, is het ook wel lekker dat je weet dat de ketting ook in lijn ligt.
Zeker bij zelfbouw projecten…………...
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....