AllRoad-Forum > Projecten

SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD

<< < (5/6) > >>

Rammelbak:

Mooi project!


--- Citaat van: ultradoux op 22-04-2020, 23:39 ---Nu nog leren hoe ik m'n achterwiel fatsoenlijk uitgelijnd krijg.

--- Einde van citaat ---


Mijn woon-werk-hok heb ik uitgelijnd met behulp van deze beschrijving. Ook daarvan bleken de streepjes links en rechts een paar millimeter af te wijken. https://www.ex-500.com/threads/wheel-alignment-the-string-thing.134/


Na het uitlijnen heb ik links en rechts op de kettingspanners een nieuwe punt geslagen ter hoogte van hetzelfde streepje links en rechts. Daarna heb ik de kettingspanners ook gemarkeerd als "links" en "rechts". Zolang ze niet onderling verwisselt worden, kan op deze manier de kettinglijn gewoon weer met de streepjes worden afgesteld.


Veel succes met het project!

ultradoux:

--- Citaat van: Rammelbak op 25-04-2020, 22:49 ---Mooi project!


Mijn woon-werk-hok heb ik uitgelijnd met behulp van deze beschrijving. Ook daarvan bleken de streepjes links en rechts een paar millimeter af te wijken. https://www.ex-500.com/threads/wheel-alignment-the-string-thing.134/


Na het uitlijnen heb ik links en rechts op de kettingspanners een nieuwe punt geslagen ter hoogte van hetzelfde streepje links en rechts. Daarna heb ik de kettingspanners ook gemarkeerd als "links" en "rechts". Zolang ze niet onderling verwisselt worden, kan op deze manier de kettinglijn gewoon weer met de streepjes worden afgesteld.


Veel succes met het project!

--- Einde van citaat ---


Ik heb gisteren ook de touwtjes methode toegepast om het achterwiel uit te lijnen. Blijkt dat de markering op de achterbrug 1 volledig streepje verschilt tussen links en rechts. Maar belangrijk is dat de motor nu goed is uitgelijnd. Het was al te merken aan het rondgaan van de ketting. Loopt nu veel soepeler dan tevoren. Testritje was ook heel bevredigend.
Post Merge: 25-04-2020, 23:42Testritje na het uitlijnen van het achterwiel


Struis:

Om de ketting uit te lijnen zijn er van die Laser dingetjes te koop, werkt super.
En als het goed is, wanneer je ketting goed in lijn staat, moeten de wielen ook goed staan.
Even meet je "timmermans-ogen" langs de wielen kijken.

Brombeer:



Rechte lat langs achterwiel naar voren leggen en li/re naast voorwieleke meten.


Beetjes Afrikaanse oplossing, maar werkt wel  ;)

Struis:

Maar dan, is het ook wel lekker dat je weet dat de ketting ook in lijn ligt.
Zeker bij zelfbouw projecten…………...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie