AllRoad-Forum > Projecten

SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD

<< < (2/6) > >>

SingleMinded:
Knap werk! Mooie klus. Moet toch heel bevredigend zijn wanneer al je noeste arbeid resulteert in een best wel goed uitziende en goed werkende motor. Chapeau!

propje:
Zal dat slingeren kunnen komen dat je voor rijd met 21
En achter 17?

Heb nu 17 inch wielen onder m.n 690 enduro en de voorpoten iets door de kroonplaten gestoken maar daar wordt het allemaal niet beter van.
Op hoge snelheid rijd het instabiel eng.

Brombeer:

Balhoofdlager staat w.s. te strak of te los.

Als alles van het stuur af is, moet het net strak genoeg staan om de vork met wiel niet om te laten vallen. Klein duwtje, draait wat, stopt weer. Zoiets. Naast dat het lager je stuur laat draaien, werkt de voorspanning op het lager ook als demper voor krachten die zich door de motor heen via het balhoofd heen- en weer verplaatsen.

Leuk project wel  :)

Londen:
Hoe bevalt die schokdemper?

ultradoux:

--- Citaat van: propje op 19-04-2020, 12:04 ---Zal dat slingeren kunnen komen dat je voor rijd met 21
En achter 17?

Heb nu 17 inch wielen onder m.n 690 enduro en de voorpoten iets door de kroonplaten gestoken maar daar wordt het allemaal niet beter van.
Op hoge snelheid rijd het instabiel eng.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij ligt het niet aan de maat van de wielen. De DR had ook 17" achter en 21" voor. Wat uw 690 betreft, controleer de hoek van de voorvork eens. Wanneer je het 21" voorwiel door een 17" vervangt gaat de voorvork te steil staan vermoed ik. Het 17" achterwiel zal iets goedmaken, maar of dat genoeg is betwijfel ik.
Post Merge: 19-04-2020, 19:51
--- Citaat van: Londen op 19-04-2020, 13:54 ---Hoe bevalt die schokdemper?

--- Einde van citaat ---

Hij zorgt voor een langere veerweg en brengt de achterkant omhoog, twee dingen die ik nodig had. Ook de rij-eigenschappen vallen goed mee. Ben nog wel aan het experimenteren met het aanpassen van de dempingen.
Post Merge: 19-04-2020, 19:53
--- Citaat van: Brombeer op 19-04-2020, 12:42 ---Balhoofdlager staat w.s. te strak of te los.

Als alles van het stuur af is, moet het net strak genoeg staan om de vork met wiel niet om te laten vallen. Klein duwtje, draait wat, stopt weer. Zoiets. Naast dat het lager je stuur laat draaien, werkt de voorspanning op het lager ook als demper voor krachten die zich door de motor heen via het balhoofd heen- en weer verplaatsen.

Leuk project wel  :)

--- Einde van citaat ---

Ik ga het een van de dagen nogmaals controleren en zien of ik iets abnormaal merk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie