Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DRZ400S vraagje  (gelezen 1778 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #15 Gepost op: 12-05-2020, 20:09 »
Is dat niet een slangetje die op die milieu restrictie meuk zit. Heb er toevallig zo een zien staan mij mijn motormannetje met alles er nog op en aan. Zelf is bij mij alles eraf en heb ik de vacuüm slang op de carb, afgedopt en zit er vooraan mijn cilinder nog een klein stukje pijp dat ook dicht gezet is   fotootje ervan probeer ik erbij te doen....maar of het gaat lukken?


Martin, dus jij hebt geen vacuumkraan op je "S" of rijd je met de kraan op PRI? En de vacuumslang die je hebt afgedopt ging alleen maar vanaf je carb naar de milieu restrictie meuk?
Dat afgedopte "ding" van Goofy heb ik er ook op zitten,dat is geen slang maar een leiding (buisje), geen flauw idee waar dat voor is (geweest), zal wel dezelfde milieu meuk zijn. in dat linkje van jou staat een foto van een japanse DRZ met al die zooi er nog op en daar komt de vacuumslang voor de kraan vanaf die milieustraat.



Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #16 Gepost op: 13-05-2020, 09:38 »
Ik rij met een grote Safari tank op mijn Drz.  Zit een gewoon kraantje op. On, off en RES. Is zonder vacuüm. Vandaar dat ik het vacuüm slangetje van de CARB dicht gemaakt. Normaal ging dat van CARB naar benzine kraantje.  Op het benzine kraantje zaten twee aansluitingen.
Zoals deze:  [size=78%]https://www.ebay.com/itm/Suzuki-DR-Z400-S-SM-Fuel-Cock-Gas-Tank-Valve-Petcock-44300-29F20-/162698899127 [/size]
[size=78%]Als je vacuüm trekt gaat het kraantje open als die op ON of Fuel staat. Motor uit = geen vacuüm en dus ook kraantje automatisch uit. PRI stand omzeil je dat vacuüm en krijg je altijd benzine.  Ook met motor uit. Wanneer je dan een kapot membraan hebt of dat lekkende O ringetje of zo. Kan je Carter vollopen via CARB, langs je zuiger. Kun je mooie verhalen over lezen op thumpertalk. [/size]

Dat afgedopte ding aan de voorkant cilinder is een hard stukje pijp.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #17 Gepost op: 13-05-2020, 17:57 »
He Martin,
Was even vergeten dat jij een grote tank hebt, dus geen vacuunkraan.
Ik weet wel hoe een vacuumkraan werkt, alleen snap ik niet dat op mijn DRZ de vacuumslang netjes is afgedopt terwijl er wèl een vacuumkraan op zit.
Zal wel een misterie blijven.  ;D


Wie weet er trouwens of de remslang van de achterrem van de DRZ ooit is gewijzigd??
Ik heb een staal omvlochten leiding gekocht en die is ca 15 centimeter te lang!..
Ook is de banjo bij de rempomp recht ipv geknikt.
Stond bij de leverancier bij bouwjaar '99 - '06
Maar omdat ze voor '07 en later niets hadden heb ik hem maar gewoon besteld.
Gaat nie passen nie..  :(





Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #18 Gepost op: 13-05-2020, 18:15 »
Leeuwenkamp in Alkmaar kan zo'n beetje alles voor je maken op remmen en slangen gebied. Helemaal als je de te vervangen ook nog hebt als voorbeeld. Niet duur ook.

https://remmenservice.nl/
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #19 Gepost op: 13-05-2020, 18:47 »
Ik heb een 2007 Drz400s.  Ook met (bijna) rechte banjo.  Zit klein kronkeltje in. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #20 Gepost op: 13-05-2020, 19:22 »

Wie weet er trouwens of de remslang van de achterrem van de DRZ ooit is gewijzigd??
Ik heb een staal omvlochten leiding gekocht en die is ca 15 centimeter te lang!..
Ook is de banjo bij de rempomp recht ipv geknikt.
Stond bij de leverancier bij bouwjaar '99 - '06
Maar omdat ze voor '07 en later niets hadden heb ik hem maar gewoon besteld.
Gaat nie passen nie..  :(


Ik geloof niet dat die leiding ooit gewijzigd is.
Mogelijk is die van de SM iets anders, maar 15 cm is wel erg veel.
Waar had je die besteld?
Ik heb ooit een leiding van de voorrem besteld bijhttps://www.sparks-online.eu/
Met verkeerde banjo. Ze wisten blijkbaar niet dat de pomp van een E anders is.
Viel me tegen van een remleidingspecialist.
Ze hebben er toen wel zonder meerprijs een banjo volgens mijn specificatie op gezet.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: DRZ400S vraagje
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2020, 17:59 »
Waar had je die besteld?

Bij OHA motorsport in GB.
Zien er op zich wel heel goed uit, dat dan weer wel.
Nu de originele er maar weer terug opgezet totdat ik antwoord krijg van OHA.


Op de pomp gaat de knik in de banjo eerst omhoog bij mij en dan buigt de leiding weer terug naar de achtervork en gaat door de clipjes naar de klauw. De banjo op de klauw heeft een heel lichte knik.


Originele banjo buigt omhoog vanaf de pomp, nieuwe is recht.. :(



Op de klauw issie wel goed, kleine knik



Nieuwe is iets te lang...  ::)



Banjoboutjes ook nie helemaal goed nie..
Maar daar kan ik de oude wel voor gebruiken.





Atic#1007,  TCN#397