Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oost Europa allroad Rally  (gelezen 34261 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #255 Gepost op: 11-06-2007, 00:31 »
Nog even een suffe pic :D

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #256 Gepost op: 11-06-2007, 10:36 »
Hey welkom terug Maarten, das snel!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #257 Gepost op: 11-06-2007, 12:14 »
Hey welkom terug Maarten, das snel!
Ja, op een DRZ lukt dat wel...

... maar niet heus :confused: Vond het ook wel mooi geweest na 3 weken. Helemaal na die 800 km autobahn. En het olieverlies was ook wel een reden om naar huis te gaan voordat het weer zo erg werd als in Hongarije toen het er aan alle kanten bij het VTW uitliep :(

Heeft Margrieta zich nog vergrepen 'an die sachertorte in Wein' 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #258 Gepost op: 11-06-2007, 12:17 »
Heeft Margrieta zich nog vergrepen 'an die sachertorte in Wein' 8)

Een beetje.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #259 Gepost op: 11-06-2007, 22:35 »
Zo, Inge en ik zijn ook weer terug in het land, precies op tijd thuis om Erwin te verwelkomen die al bij het RBC langs was geweest en gelijk maar onze spullen mee heeft genomen.

Het was een fantastische vakantie met een geweldige rally in het midden. Gerjan en orga. nogmaals bedankt!

Wij zijn na een valse start op maandag ( lekke voorband met afgescheurde nop waardoor de binnenband naar buiten kwam) met een verse cross voorband aan de thuis reis begonnen. Via Hongarije (met nog twee hele dagen in Budapest toeristje spelen) naar Oostenrijk en Duitsland weer in Nederland aangekomen. Nu eerst de vuile sokken in de wasmachine doen. :-X :-X
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #260 Gepost op: 12-06-2007, 20:01 »
Zooo, ik ben ook weer fijn terug, zondagavond eigenlijk al, maar ben vandaag pas weer een beetje goed op gang gekomen....

Na een onheilspellende heenreis (een niet altijd startende motor en 3 lekke banden) toch een fantastische rally gehad, buiten dat de IMO en beniening van het roadbook zo nu en dan moeilijk deed geen enkel probleem aan de motor gehad!! Het beessie heeft het super gedaan en geen spijt van gehad dat ik niet op de DRZ was gekomen. De rally gaf mij veel meer dan ik vooraf verwacht had. Veel mooie routes die goed te rijden waren, waardoor je volop kon genieten van de omgeving, maar ook opbouwend stevige passages en leuke proeven om de rijtechniek toch weer een flinke boost te geven. Afwisselind veel zon maar helaas ook behoorlijk wat regen gezien, waarbij die laatste stortbuien de laatste proeven op zaterdag een hele andere dimensie gaf (toen heb ik heel even naar mijn DRZ'tje gewenst) Aan de ene kant van de berg stroomde het wateruit de lucht maar ook  in riviertjes van de bergen af en aan de andere kwam niks meer uit de lucht, maar waren de daaropvolgende modderige uitdagingen voor sommigen te veel..... maar toch vond ik het prachtig!!
Volgend jaar wil ik best weer opnieuw, al is het alleen om die ene rotproef in te halen die ik niet meer kon rijden omdat ik te laat was :P

Na zondag en maandag nog wat te relaxen bij enduromania en mat Harold Margrieta en Meindert nog even een beetje de toerist uitgehangen te hebben, ben ik dinsdag dan eindelijk aan de terugreis begonnen, eerst nog met Harold, Margrieta en Maarten tot aan Zseged opgereden, waarna onze wensen en dus wegen zich opsplitste... Ik dacht die avond wel even een campinkje te vinden maar dat viel vies tegen, na rondvragen en 2 keer op een gesloten camoing te stuiten stond ik om een uut of 8 maar weer bij een benzinepomp te vragen waar ik kon overnachten, desnoods in een hotel. Toen een vriendelijk jong stelletje me aanbood mij vooruit te rijden naar een hotel. Deze was alleen helemaal volgeboekt, waarna het meisje vroeg of ik dan bij haar thuis wilde overnachten en daar ben ik gretig op ingegaan. Na een beetje kronkelen door de stad kwamen we op een mooie berg met prachtige huizen uit en een daarvan moesten we zijn. Ik werd gelijk voorgesteld aan haar tweelingzusje. Ze waren net 18 en aan het afstuderen van de middelbare school. In de keuken stond oma zelf gezoette kersen te maken, zij sprak helaas geen engels, maar de volgende ochtend heb ik met haar met behulp van een hoop gebarentaal toch een hele rondleiding en uitleg over haar kersen gekregen. De meisjes sparken wel erg goed engels en net toen ik vroeg hoe ze dat geleerd hadden kwam hun moeder binnen, die blijkbaar engelse lerares was. Die avond was helemaal super. Moeder kwam uit Roemenië maar is door de oorlog naar Hongarije gevlucht. Maar nu ontfermt ze zich over vele kinderopvanghuizen in Roemenië. Ze had rechten gestudeerd, maar na een paar jaar met al die slechte mensen in contact te zijn, heeft ze engelese literatuur gestudeerd en heeft ze zo voor een beroep als engelse lerares gekozen, de vader die niet meer in huis woonde was nog wel advocaat. De zusjes gingen beide naar de medische universiteit, ookal werd dat door iedereen afgeraden.... Ik trok natuurlijk mijn wenkbrouwen op....maar dokters schijnen in Hongarije dus helemaal niks te verdienen..... Maar ze gingen het toch doen, omdat ze graag mensen wilde helpen, rechtenstudie wilde ze niet om dezelfde reden dat hun moeder eruitgestapt was....
Wat kan je toch bijzondere mensen ontmoeten als je op reis bent hé.

Daarna ben ik naar het Balaton meer gegaan, waar ik toen niet meer ver vanaf zat , dus heelrijk om 2 uur campinkje opgezocht en een paar uurtjes in mijn eentje op een steiger lekker liggen relaxen. 's avonds sloeg het weer ineens om en de buurvrouw kwam me waarschuwen dat het hier behoorlijk kon stormen, als het te hard ging stormen, moest ik maar bij hun aankloppen (bij hun niet al te grote camper, ook al weer vreselijk lieve mensen) En inderdaad wat ging het weer ineens te keer zeg, ik had mijn tent met alles wat ik kon vinden vastgezet en no had ik het idee dat alles weg zou blazen..... Ik had alles in de tent al in plubjebalen gepakt, voor het geval de boel de lucht in ging. maar dat gebeurde gelukkig niet en de wind ging na een half uurtje weer een beetje liggen en toen bleef het alleen regenen.....

De volgende dag toch maar besloten niet meer richting Croatië te gaan maar lekker op het gemak door Osstenrijk te cruisen.... Wat kan je daar fantastisch mooi (verhard) rijden zeg.....Wat een mooie bergen.... Maar in die bergen weinig campings dus maar genoegen genomen met een kleine stadscamping, maar dat bleek een hartstikke goede keus. De vrouw van de camping was van origine nederlandse en was vreselijk enthousiast en behulpzaam, ik liet het woord pizza vallen en ze belde gelijk de plaatselijke pizzaboer op, daar heb ik heeerlijk van zitten genieten. Later kwam er nog een ouder duits stelletje met een auto en tentje naast mij staan, die gelijk op mijn motor afkwamen, gelijk benieuwd wat ik allemaal meegemaakt had, dat die motor er zo uitzag en de rallystickers bestuderend, want hun zoon deed ook aan rally's "maar niet met zo'n grote motor hóór" hun zoon bleek oa de Berlin-Breslau meegereden te hebben en iets in Libië of Tunesië, dat wisten ze zelf niet meer zo goed.... De volgende ochtend was ik vroeg op en terwijl zij nog lagen te slapen was ik al nar de super geweest en een broodje en yoghurt gehaald, tegen de tijd dat ik ging inpakken kwamen de buurtjes uit hun tentje en hadden blijkbaarniet meegekregen dat ik al ontbeten had, want toen ik zo goed al opgepakt was, kwam de man met een zakje met een broodje en 2 flesjes optimel naar me toe, dat had hij speciaal voor mij gekocht want ik moest wel goed van start gaan hoor... Alweer een vreselijk lieve mensen zeg..

Die dag heerlijk alleen mmaar binnendoor gestuurd door Oostenrijk, van oost naar west door de bergen, je wordt daar wel overvallen door de honderden motorrijders die je daar tegenkomt. Oostenrijk ben ik nog nooit als vakantiedoel naartoegeweest alleen op doorreis, dua had daar nooit zo'n erg in, dat het daar zo'n (weg)motorwalhalla is.... Die avond weer aan een gezellige camping aan een beekje neergestreken, wel weer met een overvloed aan stacampers, maar tenten schijnen niet erg populair te zijn in oostenrijk. Ik kwam dus op het trekkersveld met caravns terecht en de caravan voor mij was van een vriendelijk stel, die wel vroeg wat ik had gedaan, maar weinig kon met die avontuurlijke informatie, dus ik ben lekker vroeg mijn tentje ingedoken met mijn boek. De volgende ochtend hoorde ik hun al om 6 uur vertrekken, maar ik besloot pas om 8 uur uit mijn tentje te komen en tot mijn verrassing staat daar in de schaduw een plastic beker koude melk en in zilverfolie 2 dikke verse boterhammen met kaas op een tijdschrift in de schaduw van mijn tentje, met een briefje: "ik hoop dat we je niet wakker hebben gemaakt, nog een goede reis gewenst" Nou dat geloof je toch niet, zo vaak op een rij zoveel lieve mensen ontmoeten??

Daarna binnedoor naar duitsland, daar nog een overnachting op een vrijwel verlaten stacaravan camping, geen mensen ontmoet daar maar lekker het tijdschriftje zitten lezen en zondag op 200 km na ook weer lekker binnedoor naar huisgereden....

Dus kortom.... Alles was super!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #261 Gepost op: 12-06-2007, 21:20 »
Welkom terug Roos.

Wij zagen in Oostenrijk ook zo verschrikkelijk veel motorrijders op de binnendoorwegen.
Nog onweer gehad in Oostenrijk?
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #262 Gepost op: 12-06-2007, 21:49 »
Roos , wat een prachtig verhaal , daar wordt je jaloers van , volgend jaar toch ook maar meedoen aan de OER , welkom thuis.
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #263 Gepost op: 13-06-2007, 07:27 »
welkom thuis Roos, hier nog een mooi fototje.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #264 Gepost op: 13-06-2007, 08:49 »
Roos , wat een prachtig verhaal , daar wordt je jaloers van , volgend jaar toch ook maar meedoen aan de OER , welkom thuis.
 

Terugreis was nog het leukst   ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #265 Gepost op: 13-06-2007, 09:27 »
mooi verhaal Roos. hier kunnen de thuisblijvers ook van genieten 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #266 Gepost op: 13-06-2007, 09:27 »
Miie reis Roos,
Doet me denken aan vroeger, toen ik als 18-19 jarige mijn eerste wereldreizen naar Frankrijk en Italie maakte. Werd ik ook overal verwend.

(Toen waren sommige Dolomiten passen nog onverhard :)  alleen de MG V7 Special was daarvoor niet de beste keuze, maar reisenduro's bestonden ook nog niet)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #267 Gepost op: 13-06-2007, 12:31 »
Hey Roos,

mooi verhaal. Mooie afsluiter van een prachtige rally. Mijn terugreis naar Krakow heb ik gemaakt met Jacques, Toon en Nils. Maandagavond rond achten na een tankbeurt begon de Big plots te slingeren achteraan. Lekke (baan)band. Eerst geprobeerd met een spuitbus en na enige kilometers bij een volgend tankstation de bandenspanning op peil gebracht. Een beetje later bleek toch dat de band opnieuw druk verloor. Dan maar snel uitgekeken naar een slaapplaats. Leuk motel gevonden op +/- 15 km van de Slovaakse grens. Volgende morgen zelf begonnen onder het afdak (gietende regen) waar de motoren de nacht hadden doorgebracht om een gebruikte reserve binnenband te steken. Nils had gaspatronen om de band op te blazen. Deze binnenband bleek ook niet dicht meer te zijn. Beschadigd gedurende de rally of bij de montage? Nils had nog een binnenband en dan maar mijn achterwiel op de moto van Jacques gebonden om naar een garage in de buurt de band te vervangen. Deze garagehouder wou echter niet aan motobanden werken, de compressor mocht ik echter wel gebruiken. Deze keer wel succesvol de binnenband gewisseld en met een echte compressor plopte de band snel op de goede plaats. De man wou geen vergoeding en met Toon die mij ondertussen vervoegd had terug naar Nils en Jacques. Zelfs met het achterwiel achteraan opgebonden voelt de moto van Jacques als een fiets in vergelijking met de Big!
De rest van de reis geen problemen.
Zoals degene die erbij waren weten ben ik de voorlaatste dag van de rally echter onder de motor klem geraakt en heb minutenlang de hete "Big" uitlaat tegen mijn been gehad. Dit heeft lelijke sporen achtergelaten. Morgen ga ik een eerste maal onder het mes en afhankelijk van de situatie word eigen huid of donor huid op de wonde getransplanteerd. indien donorhuid volgt sowieso een tweede transplantatie met eigen huid in +/- 10tal dagen. En dan volgen enkele weken herstelperiode. Volgend weekend horen jullie wel hoe het afgelopen is.

Groetjes,
Marc
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #268 Gepost op: 13-06-2007, 13:31 »
Nou sterkte d'r mee!!!


GJ :D
(mooie foto's en verhalen BTW)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Oost Europa allroad Rally
« Reactie #269 Gepost op: 13-06-2007, 14:01 »
Mark, sterkte kerel en hou ons op de hoogte van je herstel.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’