Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heavy weight allroad dilemma  (gelezen 1062 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #30 Gepost op: 25-06-2020, 22:19 »
Het is de KTM geworden, wat ook mijn eerste keuze was. Geef toe dat de T7 makkelijker stuurt zowel off als on road, alsof je de fiets al een jaar hebt. De vering van de KTM is wel beter, hij is volledig uitgerust, de ABS kan je apart afschakelen, en het vermogen is op de baan meer dan aangenaam. T7 kon pas eind dit jaar geleverd worden, 100 backorders, wat de keuze makkelijker maakte. Ik ken de persoon van wie ik de 1090R  kocht, goede prijs voor een moto die volledig allroad klaar staat. Vrienden hebben beiden de T7 gekocht, en komend jaar zal ik genoeg kunnen  proeven. Volgend jaar kan ik nog steeds alsnog gaan voor de T7 en de 1090 verkopen zonder mijn broek te scheuren. Nog veel te leren in ieder geval, kijk er naar uit! Merci voor alle feedback!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1755
  • 't Is rood, wit en zwart en gaat niet zo hard
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #31 Gepost op: 25-06-2020, 23:02 »
Veel plezier, hou het rubber onder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4099
  • Rustig rijden en genieten
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #32 Gepost op: 25-06-2020, 23:13 »
Bedoel je rubber van de handvatten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 942
  • 62 6c 61 63 6b 53 50
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #33 Gepost op: 25-06-2020, 23:58 »
Hou je broek heel!
2020 KTM 790 Adventure R - 2017 KTM 500 EXC  - Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #34 Gepost op: 26-06-2020, 10:38 »
Heel veel plezier met de KTM.


Mijn man had een 1090R. Door een mazzeltje hem toen een uitlaatsysteem van Jekyll&Hyde cadeau gegeven.
Hij was soort kwajongen op dat ding. Alleen bleef ie terughoudend. Het beest was niet altijd even vriendelijk voor hem en wij waren niet tevreden qua kwaliteit. Had nog wel eens van die rare storingen waardoor ie elke keer terug moest naar de dealer (hadden de motor splinternieuw gekocht).


Zodoende heeft hij de Katoem na 23 maanden ingeruild voor de Honda Africa Twin (de CRF1000L). Uiteraard heeft de Honda standaard minder fijne vering dan de Katoem, maar dat hebben we opgelost met volledig instelbare Hyperpro etc. Qua rijeigenschappen is de AT gewoon vriendelijker, beter geschikt voor het kleine bochtenwerk (geen slippende koppeling nodig in de haarspelden zoals de Katoem) en hij voelde gelijk vertrouwder. Hij rijdt dus op de AT gewoon vrij en voluit. Voor mij balen.... moet met mijn Versys ineens aan het werk om sneller te zijn in de bergen dan hem  :-X