AllRoad-Forum > Projecten

Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus

<< < (2/17) > >>

motorrat:
zelfbouw bus campers is een leuke, informatieve groep op FB,
Let goed op je gewicht, een L4H3, weegt schoon aan de haak al 2500 kg, met bier brommers en brandstof tikt `t snel door naar de max 3500 wat het hele spul + bewoners mag wegen voor een brijbewijs

Spijker:
Mooi project man. En inderdaad, bedenkt goed hoe je ventileert, vooral ook achter je betimmering.
[/size]Ik kom regelmatig door condens veroorzaakte rottigheid tegen in verder keurig onderhouden jachten.
[/size]Armaflex is idd topspul. ik gebruik verschillende dikten, om ook rond rond te kunnen plakken. Te dik wil de bocht niet om of komt los.
[/size] Als je het spantwerk ( hoe noem je dat in een auto, die versteviging ribben zeg maar) van de laadruimte beplakt met zeg 5mm dan ben je ook wat koudebruggen kwijt.
[/size]In mijn laadvloer heb ik vanaf onder, dus voor het leggen, rijen inslag moeren ingelijmd met epoxy. Nu kan ik waar nodig een schroefoog indraaien als ik moet sjorren maar heb ik wel een vlakke vloer.
[/size]succes!

Struis:

--- Citaat van: Spijker op 26-06-2020, 20:55 ---In mijn laadvloer heb ik vanaf onder, dus voor het leggen, rijen inslag moeren ingelijmd met epoxy. Nu kan ik waar nodig een schroefoog indraaien als ik moet sjorren maar heb ik wel een vlakke vloer.
succes!

--- Einde van citaat ---
Die sjor ogen moet je niet te licht over denken.
Als je één of twee motorfietsen in hebt staan, in een rare verkeers manoeuvre kan er wel een meer kracht op komen te staan dan je zou vermoeden.
Gebruik de draad-gaten in de koets die origineel voor de sjor ogen bedoeld waren (door de fabrikant)
In een dichte bus zitten ook vaak de "gordel" schroefdraad gaten (fijne draad) van de personen uitvoering in-gelast.
Die zijn uiteraard ook stevig.

popnagel:
De voorwaartse kracht dien je voor 80% op te vangen.
Als je dus per sjorband 60 kilo kan hebben ben je er.

michel3vb:
@Spijker: wat zou jou advies zijn qua ventilatie achter de betimmering? Inderdaad gebruik ik Armaflex 19mm voor de vlakke stukken en 6mm voor rondom de spanten, wielkasten etc

Er zaten toen we de bus kochten wel sjorogen in. Echter was dat allemaal gaar en verrot. 2 stuks er uit geslepen en bij andere brak het draadeinde. Dus daar kunnen we geen gebruik meer van maken.

Hoe we de bevestiging van de brommers gaan doen weet ik nog niet helemaal. Mijn idee om bijvoorbeeld vliegtuigrail te gebruiken (https://www.logistiekconcurrent.nl/ladingzekering/bindrail/vliegtuigrail-halfrond-aluminium-3-meter). Grootste gedeelte gewoon vastschroeven aan de 12mm betonplex en op een aantal plekke door en door boren en dan plaatje aan de onderkant van de bus lassen met bout/moer combi.

Wat denken jullie? Of soms betere ideeën?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie